بالا بردن بهره وری به کمک تکنولوژی‌های گفتار

دقت در تشخیص گفتار و تکنولوژی‌های مربوط به گفتار در چند دهه اخیر به میزان چشمگیری بهبود یافته است و این مسئله باعث ایجاد راه حل‌های کارآمدی شده است که در دهه‌های قبل نیز تصوری از آن‌ها نداشتیم. دستیاران دیجیتالی صوتی، برنامه‌های مختلف شناسایی و پردازش گفتار یا تبدیل متن به گفتار در گوشی‌های هوشمند، رایانه‌ها و… باعث رسوخ این تکنولوژی در زندگی روزمره ما شده‌اند. اما سوال اصلی این است که با وجود همه این‌ها فناوری‌های مربوط به گفتار تا چه حدی می‌تواند زندگی ما را راحت‌تر کند؟

برای شروع بیایید به این نکات توجه کنیم: تبدیل متن به گفتار می‌تواند سرعت تایپ را تا سه برابر سریع‌تر از تایپ معمولی کند، هزینه استفاده از سرویس‌های تایپ صوتی بسیار کمتر از استخدام یک تایپیست می‌باشد و… . در ادامه به چندین راهکار و روشی می‌پردازیم که تکنولوژی‌های گفتار فرآیندهای موجود در زندگی روزمره و محیط کاری را برای ما راحت‌تر کرده‌اند.

بهبود بهره وری شخصی

امروزه اکثر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند دارای قابلیت تایپ صوتی هستند که این امکان را به کاربر می‌دهد تا با کمک میکروفون صدا خود را ضبط کرده و آن را به متن تبدیل کنید. با این کار در کسری از زمان می‌توان لیست کارها، ایمیل، پیام متنی، توییت و… را تایپ کرد. این فناوری به افراد کمک می‌کند تا بتوانند تایپ کردن را همزمان با انجام کارهای دیگری همراه کنند. هم چنین از این تکنولوژی می‌توان در مواردی مانند زمان رانندگی که استفاده از گوشی همراه غیز مجاز اس، می‌تواند عملیات نوشتن پیام و تایپ را برای کاربر به راحتی انجام دهد.

انجام کار حرفه‌ای

در هر صنعت، رونویسی جلسات، نوشتن محتوای جلسات آموزشی، مصاحبه و سخنرانی، از کارمندان میزان زیادی انرژی و وقت زیادی می‌گیرد. این موارد را می‌توان برای به اشتراک گذاشتن با اعضای رهبری یا اعضای تیم که قادر به شرکت در حضور و یادگیری شرکت کنندگان در یادداشت برداری نیستند، استفاده کرد. با استفاده از تکنولوژی‌های پردازش گفتار، کارمندان می‌توانند به جای تلاش برای تایپ کردن هر کلمه، روی موضوعاتی که در جلسات و … مورد بحث قرار می‌گیرند تمرکز کنند و در گفتگو با کارمندان همکار، نامزدهای مصاحبه، یا مشتری‌ها حضور فعال‌تری داشته باشند. دانستن وجود یک سابقه دقیق از آنچه گفته شد، گوش دادن عمیق و مشارکت فعال را در جلسات و مصاحبات تسهیل می‌کند.

تحقیقات ثابت کرده اند که حافظه بصری بسیار قوی‌تر از حافظه شنوایی است. اگر به کارمندان متن کلیه مطالب شنوایی داده شود‌، می‌توانند آن اطلاعات را خیلی بهتر حفظ کنند. داشتن متن نیز تضمین می‌کند که هیچ سوء تفاهم در مورد موارد عمل یا مهلت ارائه کارها وجود ندارد. به همین دلیل استفاده از تکنولوژی‌های گفتاری در فرآیندهای انجام کار حرفه‌ای بسیار مهم و کاربردی می‌باشد.

تحصیلات

برای کسانی که به دنبال ادامه تحصیل هستند، شرکت در جلسات آنلاین یا حضوری رایج‌ترین مسئله است. غالباً در یک دوره زمانی کوتاه مقدار زیادی از مطالب درسی در جلسات آموزشی مورد بحث قرار می‌گیرد، که این مسئله نوشتن یا حتی تایپ کردن همه قسمت‌های مهم اطلاعات را دشوار می‌کند. مطالعات نشان داده‌اند که طی 24 ساعت، زبان آموزان به طور متوسط ​​70٪ از اطلاعات جدید را فراموش می‌کنند. ارسال ضبط سخنرانی و گرفتن رونوشت خودکار از آن می‌تواند به دانش آموزان کمک کند که سرعت یادگیری خود را از دست ندهند. این تکنولوژی همچنین می‌تواند برای جستجوی اصطلاحات کلیدی در آمادگی برای امتحان یا سازماندهی یادداشت‌ها توسط دانش آموزان بسیار مفید باشد.

در تحقیقاتی که انجام شد، مشخص شد دانش آموزانی که به صورت دستی مطالب را یادداشت می‌کنند عملکرد بهتری نسبت به افرادی که از کیبورد استفاده می‌کنند دارند. اینكه دانش آموزان بدانند که بعداً متن مطالبی که در کلاس بیان می‌شود را خواهند داشت، به آن‌ها کمک می‌کند تا یادداشت‌هایی را كه در حین کلاس نتوانستند بنویسند را بعدا یادداشت برداری كنند، بدون آن كه استرس از دست دادن اطلاعات مهم را داشته باشند.

سازندگان محتوا

وبلاگ نویسان، نویسندگان، گزارشگران و هر فردی که به نوعی ایجاد کننده محتوامی‌باشد، می‌تواند از فناوری گفتار در روند نوشتن یا تولید محتوا استفاده کنند. ترسیم اولین پیش نویس یک قطعه محتوا و داشتن نسخه‌ای از آن در مدت کوتاه باعث صرفه جویی در زمان انجام کار می‌شود. با توجه به اینکه یک شخص به صورت متوسط ​​ بین 125 تا 150 کلمه در دقیقه صحبت می‌کند، و فقط می‌تواند به طور متوسط ​​38 تا 40 کلمه در دقیقه تایپ ‌کند، به کمک فناوری‌های وابسته به گفتار می‌تواند در زمان فرآیندهای مختلف بسیار صرفه جویی کند.

به طور مثال روزنامه نگاران، بطور متوسط ​​6 ساعت را در هفته صرف ضبط صدا می‌کنند. در طول یک سال ، این مقدار به2 ماه از دست رفته تبدیل می‌شود. آن‌ها اغلب دارای مهلت‌های تحویل تنگاتنگی قرار دارند که صرفه جویی در زمان مسئله را تبدیل به مسئله‌ای حیاتی برای آن‌ها می‌کند.

برای سازندگان محتوای دیجیتال، داشتن رونویسی قابل جستجو از کلیه مطالبی که ایجاد کرده‌اند می‌تواند در سازماندهی فایل‌ها یا بخش‌های مختلف اطلاعات به آن‌ها کمک کند. مدیران رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌توانند از فناوری‌های وابسته به گفتار بهره‌مند شوند. همه‌ی این‌ها تنها مواردی از کاربرد پردازش گفتار برای کسانی است که تولید محتوا انجام می‌دهند.

اجرای قانون

اجرای قانون زمینه‌ای است که به شدت تحت‌الشعاع مستندات قرار می‌گیرد و به آن وابسته است. یک مطالعه نشان داده که 39٪ از متخصصان اجرای قانون بیان می‌کنند که روزانه 3 الی 4 ساعت را صرف ثبت گزارشات حوادث و سایر کارهای مستند سازی می‌کنند. این زمان بسیار با ارزش است و می‌تواند در زمینه مسائل بسیار مهم‌تری استفاده شود. مأمورین قانون نیز می‌توانند به جای اینکه ساعت‌ها وقت خود را برای تهیه گزارشات مربوط به حادثه صرف کنند، به کمک تکنولوژی تبدیل متن به گفتار در کسری از زمان آن را به متن تبدیل کنند و تمام جزئیات کوچک و بزرگ را در آن ذکر کنند.

موارد گفته شده تنها بخشی از کاربردهای فناوری‌های پردازش گفتار در افزایش بهره‌وری و کیفیت انجام کارهای مختلف می‌شود. خوشبختانه در کشورمان هم محصولات با کیفیتی در زمینه پردازش گفتار تولید شده است که افراد و صاحبان کسب و کار می‌توانند بر اساس نیازهایشان از آن بهره بهره ببرند.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/RkwYr

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تکنولوژی تبدیل متن به گفتار چیست؟

تبدیل متن به گفتار یک تکنولوژی است که حروف و کلمات موجود در یک متن دیجیتال را بلند و برای کاربر می‌خواند. این تکنولوزی در

احراز هویت سجام به کمک هوش مصنوعی
مقالات

احراز هویت سجام به کمک هوش مصنوعی

با افزایش آگاهی و میزان اطلاعات در مورد روش‌های سرمایه‌گذاری، افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به عنوان یک منبع درآمد ثانویه روی آورده‌اند.

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.