کاربرد هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بانکداری و سیستم‌های مالی

هوش‌مصنوعی و یادگیری‌ماشین در بانکداری و سیستم‌های مالی در زمان حاضر، تحول دیجیتالی بسیار حیاتی به شمار می‌آید. یکی از چالش‌های مهم بانکداری، مدرن‌سازی بانک‌ها و سیستم‌های تجاری قدیمی بدون ایجاد اختلال در سیستم‌های موجود است. با این‌حال، هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین (ML) نقشی محوری در تحول و دیجیتال سازی سیستم‌های بانکی، بدون ایجاد اختلال در آن‌ها، دارند. هوش مصنوعی و رویکردهای مبتنی بر یادگیری ماشین برای مدرن‌سازی سیستم‌ها، مشاغل مرتبط با تکنولوژی مالی را قادر می‌سازد تا ضمن تضمین ایمنی و ایجاد امنیت، خواسته‌ها و مقررات مدرنی را ایجاد نمایند.

در صنعت بانکداری، با فشار فزاینده در مدیریت ریسک همراه با افزایش حاکمیت و ملزومات نظارتی، خدمات بانک‌ها در جهت بهبود سرویس‌های منحصر به‌فرد و بهتر برای مشتری، رشد گسترده‌ای داشته است. برندهای تکنولوژی مالی به‌طور فزاینده‌ و در طیف گسترده‌ای سعی در استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بانکداری و سیستم‌های مالی خود دارند تا از تمامی داده‌های مشتری برای پیش‌بینی چگونگی تکمیل نیازهای آن‌ها بهره ببرند. آن‌ها همچنین حدس می‌زنند که چه خدماتی برای مشتریان مفیدتر خواهد بود و هم چنین چه نوع فعالیت متقلبانه‌ای بیشترین امکان حمله به سیستم‌هاو حساب‌های مشتریان را دارد. استفاده از قدرت هوش مصنوعی و یادگیری ماشین همراه با تسریع در علم داده، برای افزایش سرمایه‌گذاری مشتریان مورد نیاز است.

در اینجا برخی از نقش‌های مهم هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بانکداری و امور مالی اشاره شده است:

 هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بانکداری: بهبود مدیریت ریسک

یکی از مثال‌های عملی برای نمایش مزایای یادگیری ماشین می‌تواند در داخل آن شرح داده شود. برای اعطای وام به مشتریان، بانک‌ها اعتبار مالی وی را در نظر می‌گیرند. با این‌حال، این روند همیشه یکپارچه و دقیق نبوده و بانک‌ها در تایید یا عدم تایید وام‌ به مشتریان، برخی اوقات با چالش‌هایی روبرو می‌شوند. با تحول دیجیتال، الگوریتم‌های یادگیری ماشین، اطلاعات مالی برای اعطای وام به کاربر را با روشی بسیار مناسب، تجزیه‌ و تحلیل می‌کنند.

هوش‌مصنوعی و یادگیری‌ماشین در بانکداری و سیستم‌های مالی

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در بانکداری: جلوگیری از فعالیت‌های متقلبانه

بانک‌ها بدون‌شک یکی از موسساتی هستند که تحت نظارت بسیار دقیقی می‌باشند و دولت‌ها مقررات سختگیرانه‌ای برای جلوگیری از تخلفات و جرایم مالی در سیستم‌های آن‌ها اعمال می‌کنند. این مسئله یکی از دلایل اصلی تغییر فرآیندهای بانکداری در بازه زمانی کوتاه، به سوی دیجیتال‌سازی است. آگاهی از خطر تقلب، قبل از شروع هرگونه فعالیت‌های مشکوک برای کاهش فعالیت متقلبانه، ضروری و لازم است. در روند‌های سنتی، بانک‌ها مجبور می‌شدند برخی پروتکل‌های از پیش‌تعیین شده‌ای را نقض کنند تا از فعالیت‌های متقلبانه کاربران جلوگیری نمایند. پیشرفت در یادگیری ماشین می‌تواند هر گونه فعالیت مشکوکی را قبل از به خطر افتادن امنیت حساب مشتریان احساس نماید. مزیت اساسی این امر این است که هوش مصنوعی قادر به انجام تجزیه‌ و تحلیل در سطح بالا و با کیفیت عالی در زمان واقعی هستند، آنالیزی که انجام دستی آن برای انسان تقریبا غیرممکن است.

عملکرد چت‌بات‌ها

چت‌بات‌ها ی مبتنی بر هوش‌ مصنوعی از سرویس‌های بسیار مفیدی‌ هستند که مکالمه‌های انسانی را شبیه‌سازی می‌کنند. فناوری آمیخته در چت‌بات‌ها باعث می‌شود تا بانک‌ها بتوانند سریعتر به پرسش‌های مشتریان پاسخ دهند. ثابت شده که چت‌بات‌ها به ابزاری مفید در فرآیندهای بانکداری و موسسات مالی هستند، که می‌توانند در عرض مدتی نسبتا کوتاه به تمامی مشکل‌های کاربران در سطح بسیار گسترده‌ای پاسخ دهند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/xHFSD

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.