آموزش زبان‌انگلیسی با کمک تشخیص‌گفتار و هوش‌مصنوعی السا (ELSA) 

آموزش زبان‌انگلیسی با کمک تشخیص‌گفتار و هوش‌مصنوعی چگونه به انگلیسی زبانان غیر بومی کمک می‌کند؟

هوش مصنوعی، چارچوب NLP (پردازش زبان طبیعی) و فناوری تشخیص گفتار توسط استارت‌-اپ ELSA استفاده شده تا به زبان‌آموزان (زبان انگلیسی) در بهبود گفتار انگلیسی کمک کند. مانیت پاریخ (Manit Parikh) رییس بخش هندی استارت-اپ ElSA Speak این چنین می‌گوید:” این برنامه، توسط BPO/KPO، بیمارستان‌ها، خطوط هوایی، دریایی، ریلی، بانک‌ها، مراکز تماس، مدارس، کالج‌ها، موسسه‌های آموزشی فنی‌وحرفه‌ای و غیره در سراسر هند و در سطح بین‌الملل مورد استفاده قرار گرفته است.”

آموزش زبان‌انگلیسی با کمک تشخیص‌گفتار و هوش‌مصنوعی : چشم‌انداز ELSA و نقاط عطف آن

شرکت السا ELSA، استارت‌-اپی مستقر در سانفرانسیسکو است که در سال 2015 توسط وو ون (Vu Van) تاسیس شد. وی مدیرعامل این شرکت و فارغ‌التحصیل از دانشگاه استنفرد ایالات متحده است. دکتر خاویر آنگوئرا (Dr. Xavier Anguera)، از پیشکسوتان به نام در فناوری تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، و یکی دیگر از موسسان شرکت است. یکی از کاربردهای مهم فناوری تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، در بهبود تلفظ زبان‌آموزان (انگلیسی) است. چشم‌انداز این شرکت این است که آموزش زبان‌انگلیسی با کمک تشخیص‌گفتار و هوش‌مصنوعی را برای همه افراد از سراسر جهان ممکن سازد. طوری‌که بتوانند با اعتماد به نفس انگلیسی سخن گویند. خانم وو ون، خود اهل کشور ویتنام است که در ایالات متحده تحصیل کرده است. وی زمانی‌که متوجه شد تلفظ و لهجه افرادی که انگلیسی زبان مادری‌شان نیست، غالبا یک مانع و سد برای استخدامشان است، به تاسیس ELSA مصمم شد. ایده اولیه این شرکت از تجربه وی آمده است و به زمانی باز می‌گردد که وی برای یادگیری این زبان، سخت تلاش می‌کرده است. برای کشورهایی در آسیا، به ویژه هند، اهمیت اقتصادی زبان انگلیسی چه برای کارمندان و کسب‌وکارها با توجه به روند جهانی شدنشان قابل توجه و بسیار مهم است.
السا (ELSA) دفاتر مهندسی در لیزبون و دفاتر تجاری در پرتغال، هند، اندونزی و ویتنام دارد. از زمان راه‌اندازی این شرکت که با هدف آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، این شرکت توانسته است در مسابقات بسیاری مقام قهرمانی بدست آورده و جوایز و تقدیرنامه‌های بی‌شماری را از آن خود نماید. برخی از برنامه‌های این شرکت عبارتند از : “بهترین اپلیکیشن آموزشی دیجیتالی”، “تصویرسازی مجدد آموزشی 2016 (Reimahine Education 2016)” و “اپلیکیشن آموزشی هشتگ یک (1# ) در ProductHunt 2016”.
جالب است بدانید که این اپلیکشن‌ها در سال 2019 و 2020 به عنوان اپلیکیشن‌های روز توسط اپل انتخاب گردید. در بخش هوش مصنوعی و طبقه‌بندی داده توسط Fast Company’s 2020 World Chaging Idea Awards (جایزه‌های تغییر ایده جهانی شرکت‌های سریع)، برنده مقام نخست گشت و توسط EdTech Digest در سال 2020، به عنوان 100 شرکت تاثیرگذار در حوزه تکنولوژی تحصیلی (EdTech) انتخاب گردید.
السا (ELSA) در آگوست 2019 به منظور آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی وارد بازار هندوستان شد و پس از 1 سال در این مارکت به موفقیت بیش از 800.000 دانلود و کاربر رسید. در هند، اولین نقطه عطف السا، ارائه نسخه رایگان به ارزش 56 کرور به کودکان هندی بود. به دنبال آن السا، آجینا راهانا (Ajina Rahana)، بازیکن معروف کریکت هندی را به عنوان سفیر سخنگوی خود در این کشور انتخاب نمود. ‌

کدام‌یک از محصولات و راه‌حل‌های اصلی فناوری برای بخش آموزش است؟

شرکت السا برای آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، اپلیکیشنی را با نام ELSA Speak ارائه کرده است که در اندروید و iOS در دسترس است. اهداف این محصول کمک به زبان‌آموزان به صورت فردی و یا جمعی است. این اپلیکیشن، بازخورد مفصلی به زبان‌آموزان ارایه می‌دهد و به آنان در بهبود بخش‌های خاص در گفتارشان کمک می‌کند.
برای دانشگاه‌ها و مدارس، السا این فرصت را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم می‌آورد تا انگلیسی را از طریق تلفن یاد بگیرند و در عین‌حال به مدرسان این امکان را می‌دهد تا پیشرفت دانشجویان را در سطح فردی، کلاس و موسسه پیگیری نمایند.
آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی السا به طور ویژه برای مشتریان B2B، نه تنها یک راه‌حل آموزشی و توسعه یافته سفارشی مقرون به صرفه برای کارمندان است، بلکه دسترسی اداری و سازمانی به پیشرفت یادگیری پرسنل را از طریق گزارش‌های به‌موقع فراهم می‌سازد. ELSA Speak توسط BPO/KPO، مهمان‌خانه‌ها، هوانوردی، خرده‌فروشی‌ها، بانک‌ها، مراکز تماس، مدارس، کالج‌ها، موسسات آموزش حرفه‌ای و مراکز بین‌الملل دیگر استفاده می‌شود.

چگونه از پردازش زبان طبیعی (NLP) برای السا استفاده می‌شود؟ مهم‌ترین و بارزترین ویژگی‌های آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی کدام است؟

وو ون (Vu Van) در ایالات متحده با مشکلاتی بسیاری روبه‌رو شد زیرا لهجه و نوع گویش وی برای همه قابل‌درک نبود، حتی با اینکه در دستور زبان و واژگان از مهارت خوبی برخوردار بود. وی السا را به این منظور تاسیس کرد که متوجه گردید مشکلی که وی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، تنها مختص وی نیست و بسیاری افراد در سراسر دنیا با آن دست‌ به گریبانند. السا یک برنامه کاربردی هوش مصنوعی موبایل است که عملکردی همچون مربی شخصی دارد و بر آموزش تلفظ و کاهش لهجه با استفاده از تشخیص گفتار تمرکز دارد. السا قادر است تا خطاهای دقیقی را در سطح صداهای افراد، لحن، زیر و بمی صدا (intonation) و ریتم سخنانشان را به درستی تشخیص داده و بازخورد سریعی فراهم آورد و پیشنهادهایی مبنی بر چگونگی رفع این خطاها را به کاربر ارائه دهد. همه بازخوردها با استفاده از فناوری تشخیص گفتار اختصاصی مبتنی بر الگوریتم‌های یادگیری عمیق، کاملا اتومات و خودکار است.
آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی السا در چارچوب پردازش زبان طبیعی (NLP) میسر است. این فناوری‌ها باعث راهنمایی دقیق زبان‌آموزان را با دقتی در حدود 95% بدون کمک هیچ دستیار خارجی می‌شود. این برنامه، همچنین دارای یک فرهنگ لغت برای امکان ساخت جمله مناسب همراه با المان‌های تصویری برای وضوح  بیشتر است. السا بر لهجه آمریکایی تمرکز دارد زیرا بنیان‌گذار آن معتقد است این لهجه و گویش، پرکاربردترین زبان تجاری در سراسر جهان است. در حال حاضر، این برنامه نزدیک 40 گویش را در پلتفرم خود دارد و قصد دارد تا سال دیگر، شمار گویش‌ها را به 100 برساند. پالایش زبان‌ها با توجه به هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی (NLP) و با کمک جمع‌آوری داده‌های بیشتر، بهبود یافته و پیشرفت کرده است.
آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی بسیار دشوار است، از این‌رو، السا از نظر آموزش مبتنی بر تشخیص صدا (voice recognition) در نوبه خود بی‌نظیر و بی‌همتاست. در کنار تیمی از دانشمندان تشخیص گفتار و متخصصان و کارشناسان زبان، السا (دستیار گفتاری زبان انگلیسی)، از باهوش‌ترین دستیاران هوش مصنوعی برای آموزش تلفظ و کاهش لهجه است که هدف آن کمک به 1.5 میلیارد زبان‌آموز در سراسر دنیاست تا بتوانند با اعتماد به نفس به این زبان خارجی مسلط شده و فرصت‌های زندگی خود را دریابند.

فناوری پیشرفته در السا (ELSA) چگونه به دانش‌آموزان و دانشجویان با پس‌زمینه‌های بومی و محلی کمک می‌کند تا انگلیسی را فرا گیرند؟

السا برای تهیه انواع گویش‌ها و لهجه‌ها، از هوش مصنوعی و پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند. به عنوان مثال، السا در هند به تنهایی از گویش‌های بنگالی، هندی، پنجابی، تلوگو و تامیل تحت گزینه‌ای با عنوان “زبان مادری” به انگلیسی زبانان غیربومی ارایه می‌دهد. NLP تاثیر زبان مادری را برای صحبت به انگلیسی تایید کرده و برنامه‌های درسی را مطابق با آن تعیین می‌کند. این برنامه، بیش از 1600 درس با ماژول‌های متعددی در همان درس دارد. آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی السا به محض صحبت با شما، بازخوردی فوری و آنالیزی دقیق به شما ارائه می‌دهد. این بازخورد و آنالیز، نقاط قوت شما را آشکار کرده و جاهایی که نیاز به بهبود دارید، برایتان روشن می‌سازد. این برنامه همچنین موضوعاتی از زندگی روزمره را پوشش می‌دهد که به کاربران در بهبود زبان انگلیسی‌شان با استفاده از موقعیت‌های مختلف در زندگی واقعی کمک می‌کند.
السا قصد دارد تا زبان‌های بیشتری را در هندوستان تا دسامبر سال 2020 اضافه کند تا بتواند به کاربران بیشتری دسترسی پیدا کند. همچنین موضوعاتی همچون بازی “کریکت” که مورد توجه بسیاری از مردم در این کشور است، وارد برنامه خود کرده است.

آیا آموزش زبان‌انگلیسی با کمک تشخیص‌گفتار و هوش‌مصنوعی ELSA می‌تواند در شهرهای کوچک که مربی زبان انگلیسی همیشه در دسترس نیست، محبوب و فراگیر شود؟

با گسترش مداوم اینترنت و تلفن‌های هوشمند در سراسر دنیا، مردم در شهرهای کوچک‌تر اکنون به فرصت‌های آموزشی دسترسی دارند که قبلا در دسترس آن‌ها نبود. افراد می‌توانند انگلیسی را بدون وابستگی به مربیان یا موسسات آموزشی به راحتی فراگیرند. گرچه هزینه این موسسات نسبتا گران است ولی بازخوردی که السا ارایه می‌دهد قابل‌مقایسه با بازخوردی که یک مربی زبان و یا موسسه آموزشی ارایه می‌دهد، نخواهد بود.
کاربران می‌توانند پس از گذشت تنها سه ماه آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، شاهد پیشرفت قابل‌توجه خود در زبان انگلیسی باشند. 27 ساعت یادگیری با ELSA معادل با یک ترم انگلیسی گذراندن در کالج‌های ایالات متحده است. پیشرفت به وجود آمده توسط برنامه‌ای همچون ELSA می‌تواند تمایزی برای افرادی باشد که به دنبال بهبود قابلیت اشتغال خود در صنایع، به ویژه صنایع خدماتی هستند. داشتن اعتماد به نفس هنگام صحبت به زبان انگلیسی، منجر به کاوش و دسترسی به فرصت‌های بیشتری برای افراد می‌گردد و حتی می‌توانند برای یافتن شغل، به شهرهای بزرگ‌تر مهاجرت نمایند.

چه مزیتی برای مدارس، کالج ها و دانشگاه ها و سایر بخش های B2B وجود دارد؟

ELSA با فناوری مجهز به هوش مصنوعی این فرصت را به دانش‌آموزان می‌دهد تا با ارایه بازخورد دقیق در زمان واقعی، انگلیسی گفتاری خود را بهبود بخشند. این بازخورد به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا اشتباهات خود را در سطح جزیی درک کنند و از این‌رو پیشرفت در سطح پایه رخ می‌دهد.
در کنار این، این برنامه آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی، برای موسسات آموزشی داشبوردی ایجاد می‌کند تا در آن بتوانند پیشرفت دانشجویان خود را در سطح فردی، کلاس و موسسه‌ای نظارت کنند. راه‌حل و روشی که کاملا مقرون به صرفه برای موسسات در ارتقا مهارت دانشجویان، آماده‌سازی آنان برای شغل‌ها و ایجاد تمایز نسبت به دیگر موسسات است.
السا همچنین راه‌حل‌هایی با تمرکز بر BPO/KPO، مهمان‌خانه‌ها، راه‌نوردی، خرده‌فروشی، بانک‌داری، مراکز تماس و غیره متمرکز نموده است. کسب‌وکارها و تجارت‌ها داشبوردی خواهند داشت که می‌توانند با استفاده از آن سطح مهارت‌های زبانی کارمندان خود را پیگیری نمایند. این برنامه، می‌تواند در بهبود سطح مهارت انگلیسی کارمندان، به‌کار گرفته شود. مشاغل همچنین می‎توانند بر اساس عملکرد کارمندان در مورد پروژه و تخصیص مسئولیت تصمیم‌های لازم را بگیرند که این مهم، منجر به افزایش بهبود سطح بهره‌وری خواهد شد.

برنامه‌های آینده برنامه آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی با توجه به فناوری‌ها و استراتژی‌های گسترش‌‌یافته‌اش چیست؟

ELSA قصد دارد در بازار هند خود را با تمرکز بر ردیف شهرهای درجه 2 و 3 گسترش دهد. زبان‌های بیشتری به زبان‌های متنوع هندوستان اضافه می‌شود و از این رو کاربران را قادر می‌سازد تا انگلیسی گفتاری را با اولویت‌های محلی خود بیاموزند. فناوری برنامه برای پاسخگویی به گویش‌های مختلف همچنان بهبود می‌یابد، بنابراین بازخورد با دقت بسیار بالا ارائه می‌شود که منجر به بهبود مداوم مهارت‌های  انگلیسی کاربران می‌گردد.
ELSA همچنین در حال گسترش خود در کشورهای مختلف آسیایی و چندین بازار دیگر برای تحقق هدف خود است. هدف السا کمک به زبان‌آموزان سراسر دنیا برای بهبود مهارت‌هایشان در گفتار زبان انگلیسی و کاهش تاثیرهای بومی در زبانشان است.

برجسته‌سازی هر عامل مهم دیگر در آموزش زبان انگلیسی با کمک تشخیص گفتار و هوش مصنوعی

  • ارزیابی جامع از همه چالش‌های آوایی، از جمله بازخورد در مورد صداهای فردی، ریتم و لحن‌ آنان (بالا و پایینی تون صدا).
  • برنامه درسی شخصی که متناسب با چالش‌های تلفظ خود کاربر باشد.
  • دسترسی به بیش از 1600 درس و مکالمه انگلیسی که بیش از 40 موضوع مختلف را پوشش می‌دهد.
  • توانایی پیگیری پیشرفت خود با گذشت زمان.
  • ارایه داشبوردی برای موسسات و مشاغل به منظور پیگیری میزان پیشرفت زبان‌آموزان و ارایه فرصت‌های مبتنی بر سطح عملکرد و پیشرفت آن‌ها.
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Ezxak

به اشتراک بگذارید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تمرکز هوش مصنوعی بر مطالعه زندگی حشرات!

دانشمندان در حال ترکیب هوش مصنوعی با فناوری‌های پیشرفته رایانه‌ای هستند تا حشرات را با سرعت فوق‌العاده شناسایی کنند که این امر امکانات جدیدی را

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.