تحول جدید موتور جستجوی گوگل با استفاده از تشخیص گفتار و هوش مصنوعی

تحول جدید موتور جستجوی گوگل برای کمک به افرادی که در هجی کردن واژگان مشکل دارند،

گوگل به تازگی اعلام کرد با کمک شرکتی مستقر در Mountain view، از پلتفرم جدید هوش مصنوعی و تشخیص گفتار در موتور جستجوی خود استفاده می‌کند تا قابلیت‌های آن را افزایش دهد. جزئیات این فناوری جدید در طی هفته‌ها یا ماه‌های جدید اعلام می‌شود.

طبق گفته این غول تکنولوژی، الگوریتم جدید املایی و تشخیص گفتار معرفی شده از شبکه عصبی عمیق با 680 میلیون پارامتر برای رمزگشایی بهتر پرسش‌های که با غلط املایی از گوگل سوال می‌شود، استفاده می‌کند. گفته می‌شود این فناوری جدید، پیشنهادهای جستجوی بهتری برای غلط نوشتاری در کمتر از 3 میلی‌ثانیه ارائه می‌کند.

تحول جدید موتور جست‌وجوی گوگل

تحول جدید موتور جست‌وجوی گوگل  

پرسش اساسی اینجاست که چرا google چنین معامله بزرگی را انجام داده است؟ google در پاسخ به این پرسش می‌گوید از هر 10 سوال که یک جستجوگر به طور روزانه از google می‌پرسد، حداقل 1 غلط املایی در یکی از پرسش‌ها وجود دارد. google اعلام کرد که این الگوریتم‌ها به بهبود ویژگی “Did You mean”  (آیا منظورتان این است) کمک شایانی می‌کند. این شرکت اعلام داشته تا پایان اکتبر 2020، هجی صحیح همه غلط‌های املایی را ارائه خواهد کرد.

علاوه بر تصحیح و رمزگشایی املای اشتباه کاربر، Google از هوش مصنوعی و الگوریتم تشخیص گفتار برای بهبود جستجوهای خاص استفاده می‌کند. این کار با رتبه‌بندی نه تنها صفحات وب بلکه نمایه‌سازی گذرگاه‌های منفرد از داخل صفحات وب انجام می‌شود. این امر، موجب تحول جدید موتور جستجوی گوگل می‌شود و آن را قادر می‌سازد تا محتوای مربوطه را که کاربر به دنبال آن است، به درستی انتخاب نماید.

به عنوان مثال، اگر کاربری از google بپرسد “چگونه شلنگ شکسته ماشین لباسشویی را تعمیر کنیم؟” الگوریتم جدید google می‌تواند پاراگراف دقیق در یک فروم DIY را (Do It Yoursel یا خودتان انجام دهید) پیدا کند که حاوی دستورالعمل دقیق تعمیر شلنگ است. google اعلام کرده است که این الگوریتم تا نوامبر 2020 راه‌اندازی می شود و قرار است تا 7٪ جستجوها در همه زبان‌ها را بهبود fبخشد.

تحول جدید موتور جست‌وجوی گوگل
چرا تحول جدید موتور جست‌وجوی گوگل ؟

 

Google Search همچنین از هوش مصنوعی و الگوریتم تشخیص گفتار برای درک بهتر زیرمجموعه‌های مربوط به یک موضوع خاص استفاده می‌کند تا بتواند محتواهای متنوع و مرتبطی را در رابطه با موضوع جست‌وجو شده ارائه دهد. نمونه‌ای از چنین وضعیتی می‌تواند پرس‌وجو در مورد “وسایل ورزشی خانگی” باشد. گفته می‌شود تحول جدید موتور جستجوی گوگل با استفاده از الگوریتم پیشرفته خود می‌تواند زیرمجموعه‌های مرتبط‌تری مانند اندازه تجهیزات و بودجه مورد نظر کاربر را ارائه دهد. این ویژگی تا پایان سال 2020 قابل استفاده خواهد بود.

جدا از این، شرکت Mountain View اعلام کرده که از بینایی کامپوتر و تشخیص گفتار برای برچسب‌گذاری خودکار لحظه‌های اصلی در فیلم‌ها و همچنین تقسیم آن‌ها به فصل‌های مختلف، برای جستجوی آسان استفاده می‌کند.

این بدان معناست که این الگوریتم به شما کمک می‌کند زمانی که به دنبال یک فیلم آموزش دستورالعمل پخت کیک هستید به جای تماشای فیلم از ابتدا، از قسمت‌هایی شروع به دیدن نمایید که درباره دستورالعمل نحوه تنظیم فر یا نحوه ترکیب محتواهای کیک است. برای طرفداران ورزش این جستجو ویژه، تماشای قسمت‌های برجسته بازی آخر هفته را آسان می‌سازد. Google همچنین اعلام کرده است که این فناوری تست شده است و انتظار می‌رود تا پایان سال 2020، 10٪ از جستجوها با اسفاده از پلتفرم جدید انجام شود. غول جستجوی گوگل پیش‌تر، طیف وسیعی از پیشرفت‌های خود را در موتورهای جستجو، مانند توانایی جستجوی آهنگ با زمزمه کردن آن، خود اعلام کرده بود.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/6c4V4

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

کاربرد هوش مصنوعی در اپراتور هوشمند

ارتباط داده کاوی و هوش مصنوعی

دنیای امروز دنیای داده‌ها است. به وجود آمدن شبکه‌های اجتماعی و رشد اینترنت هم باعث شد که به انفجار داده برسیم. به حدی که داده

سامانه هوش مصنوعی هوشتل
مقالات

درک چهار نوع مختلف از هوش مصنوعی

درک چهار نوع مختلف از هوش مصنوعی امروزه ماشین‌ها به جایی رسیدند که دستورهای صوتی را اجرا می‌کنند، می‌توانند تصاویر را تشخیص دهند و همچنین

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.