دیف‌بات (diffbot)، هوش مصنوعی باهوش‌تر

دیف‌بات (Diffbot) برای ایجاد یک هوش مصنوعی باهو‌ش‌تر تلاش می‌کند که تفاوت میان حقیقت و اطلاعات غلط را دریابد

انتظار می‌رود دیف‌بات (Diffbot) با خواندن صفحه‌ای همچون انسان، یک سیستم هوشمندانه‌تری باشد. با استفاده از این فناوری، می‌توان گراف‌های دانش را ایجاد کرد که حاوی حقایق قابل تایید باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این سیستم فوق هوشمند هوش‌ مصنوعی، با عامر اندیش تا انتهای این مقاله همراه باشید.

دیف‌بات (Diffbot)، سیستمی که مرزهای هوش‌مصنوعی را جابه‌جا می‌کند

در اوایل سال 2000 میلادی، تلاش‌های زیادی برای آفرینش سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) صرف شد که قادر به شکست تست تورینگ (Turing test) باشد. تست تورینگ تستی است که در آن هوش مصنوعی سعی در فریب انسان دارد ، به نحوی که به وی بقبولاند که یک انسان است نه یک ماشین دست‌ساز.

اکنون، شرکت‌های پیشرو در فناوری تلاش‌های بسیاری در این عرصه از رقابت میدارند تا هوش‌مصنوعی هوشمندانه‌تری را بیافرینند که حتی داناتر و قابل‌اعتمادتر نسبت به انسان باشد. چند ماه پیش، Open-AI یک GPT-3 را به نمایش گذاشت که یک ورژن باهوش‌تری از بات هوش‌مصنوعی بود و اکنون با توجه به گزارش‌های منتشر شده توسط بخش فناوری دانشگاه MIT، دیف‌بات (Diffbot) درحال کردن بر روی سیستم‌هایی است که بتواند از تواناهایی‌های GPT-3 پیشی‌ گیرد.

همانطور که در بالا نیز گفته شد، انتظار می‌رود که ربات بسیار هوشمند Diffbot یک سیستمی به هوشمندی انسان باشد و دقیقا مانند وی قادر به خواندن مطالب باشد. بی‌هیچ شک و تردیدی، این تکنولوژی و فناوری ما را به سوی گراف‌های ارزشمند دانش رهنمون خواهد ساخت که حاوی حقایقی قابل‌اعتمادند.

یکی از مشکلات همیشگی و پیوسته تست GPT-3 این است که برای تایید اطلاعات به دست آمده توسط سیستم، نیازمند انسان‌ها هستید. دیف‌بات (Diffbot)، تلاش می‌دارد تا فرایند را به صورت خودکار و مستقل و بدون کمک انسان به تنهایی انجام دهد.

استفاده از گراف‌های دانش در این بات بسیار هوشمند، یونیک و منحصربه‌فرد نیستند، گوگل نیز از این گراف‌های استفاده می‌کند. موفقیت این بات هوشمند بسته به این میزان است که با چه دقتی بتواند اطلاعات صحیح (حقیقت) را از اطلاعات غلط (دروغ) تشخیص دهد.

چرا این بات هوشمند، تا این اندازه اهمیت دارد؟

اگر پردازش زبان طبیعی (پردازش گفتار) و شناسایی تصویر را به طور تقریبی در میلیاردها صفحه وب اعمال کنید، نمودار دانش ایجاد شده کهکشانی خواهد بود. تقریبا سرتاسر اینترنت، به گوگل و مایکروسافت گره خورده است.  این پیوستگی و خزیدن بدون توقف در فضای وب، به معنای پایین کشیده شدن نمودار دانش است. بنابراین، حتی اطلاعات جدید در این نمودار به شمار نخواهند آمد. در حقیقت، دیف‌بات (Diffbot) یک پیروزی و دستاورد بزرگ برای شرکت‌های اینترنتی به شمار می‌آید که خواهان آن هستند تا پلتفرم‌های خود را قابل‌اطمینان‌تر سازند.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/V4SA6

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تفاوت شبکه عصبی و هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

تفاوت شبکه عصبی و هوش مصنوعی چیست؟

از زمانی که هوش مصنوعی پدید آمد، بخصوص در دهه اخیر، به یکی از پر بحث‌ترین موضوعات تکنولوژی تبدیل شد و هرچه محصولات هوشمند بیشتری

هوش مصنوعی نه مصنوعی است و نه هوشمند
اخبار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نه مصنوعی است و نه هوشمند

کیت کرافورد، یک شخص صاحب منصب در USC و Microsoft، در کتاب جدید خود گفته است که حتی متخصصانی که روی این فناوری کار می‌کنند

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.