ظرفیت‌های هوش مصنوعی

ظرفیت‌های هوش مصنوعی : وقتی AI زندگی‌ها را نجات می‌دهد

با قدرت محاسباتی عالی و ظرفیت‌های هوش مصنوعی ، سری هُوایی اطلس (Huawei Atlas) از مراقبت‌های بهداشتی YITU Healthcare پشتیبانی می‌کند تا راه‌حل‌هایی ظریف برای تشخیص سریع و دقیق ارایه دهد.

با توجه به شرایط پاندمیک جهانی، بهداشت و درمان بار دیگر مورد توجه عموم قرار گرفته است. علم پزشکی به واسطه شیوع همین بیماری‌ها بوده که سرعت رشد بی‌نظیری داشته و باعث افزایش امید به زندگی در سراسر جهان شده است. اما با افزایش عمر مردم، سیستم‌های پزشکی شاهد رشد گسترده تقاضا برای خدمات هستند که این امر سبب افزایش هزینه‌ها شده و نیروی کار در صنعت مراقبت‌های بهداشتی را مجبور به ارایه خدمات درجه یک به بیماران می‌کند.

ظرفیت‌های هوش مصنوعی  

اتوماسیون یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌های فناوری در این بخش است و هوش‌مصنوعی (AI) ابزاری قدرتمند برای موفقیت است. اما وقتی صحبت از مراقبت‌های بهداشتی می‌شود، افسانه‌ها رواج پیدا می‌کنند و انتظار داریم همچون داستان‌ها، روبات‌ها به خوبی جای پزشکان و پرستاران را پر کرده و نیروی انسانی کاملا از رده خارج شوند؛ و بیماران مجبور به اعتماد به ماشین‌ها (و نه پزشکان) برای تصمیم‌گیری‌های دشوار شوند.

با وجود تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی، این فناوری، جای پزشکان را نخواهد گرفت. در عوض، به آن‌ها کمک می‌کند تا دقت و کارایی تشخیصی خود را بهبود بخشند. به عبارت دیگر، کار هوش‌مصنوعی، دسترسی قابل‌توجه به مجموعه داده‌هایی از اطلاعاتی است که باعث نجات زندگی افراد می‌شوند. اطلاعاتی مانند روش‌های درمان و نتایج آن‌ها، و دیگر داده‌هایی مانند میزان بقا و غیره.

بنابراین، ترکیب AI در گردش کار بالینی منجر به ساده‌سازی روش‌های پزشکی می‌شود. هدف نهایی، استفاده منصفانه از تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای همکاری نزدیک با پزشکان و متخصصان برای بهبود خدمات بهداشتی ارایه شده به مردم است. در این جبهه، سه تحول چشم‌گیر انتظار می‌رود.

هوش‌مصنوعی باعث رشد متناوب تصویربرداری پزشکی می‌شود

اولین و کلیدی‌ترین مورد در تشخیص بیشتر بیماری‌ها، تجزیه‌وتحلیل تصاویر پزشکی است که با پشتیبانی AI رشد و ترقی چشم‌گیری داشته است. تصویربرداری پزشکی اولیه به دلیل افزایش تقاضا، ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای رشد نشان می‌دهد. خدمات تصویربرداری پزشکی با استفاده از تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی، در حل عدم تطابق عرضه و تقاضا در میان خدمات پزشکی فعلی، رشد چشمگیری داشته است.

در برخی از کشورها، فقط 20٪ از بیماران دو-سوم بیمارستان‌های غیرتخصصی و ابتدایی، نیاز به تشخیص دقیق و درمان دارند. ممکن است حدود 10٪ از موسسات پزشکی طبقه‌بندی شده در سطح سوم باشند، جایی‌که بیش از یک سوم بیماران در آنجا به دنبال خدمات هستند.

عدم تطابق منابع نشان‌دهنده روند دیگری است: استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی از سویی باعث توانمند شدن خدمات پزشکی اولیه می‎شود و از سویی دگر، در کاهش عدم تعادل بین عرضه و تقاضای خدمات پزشکی، موفق عمل کرده است. شایان ذکر است که کمبود رادیولوژیست‌ها در موسسات پزشکی غیرتخصصی، بیش از هر زمان دیگری نگران‌کننده است.

علاوه براین، در زمینه تصاویر پزشکی ترکیبی از سخت‌افزار و نرم‌افزارهای قدرتمند مشاهده می شود. ادغام الگوریتم هوش‌مصنوعی و سخت‌افزار در این زمینه ضروری است. از این طریق می‌توان بر محدودیت‌های فیزیکی سخت‌افزاری چیره شد و چگالی هوشمند (که با محاسبه توان در واحد سطح اندازه گیری می‌شود) را بهبود بخشید.

به زبان ساده، الگوریتم هوش‌مصنوعی برای کاهش هزینه‌های ساخت سیستم و افزایش چگالی هوشمند در همکاری تنگاتگ با سخت‌افزار است. در همین‌حال، تقاضا برای محاسبات ادامه خواهد یافت تا بتوان از تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای سناریوهای مختلف در دوره جدید دیجیتالی تامین شود. برای اینکه هوش‌مصنوعی به طور کارآمدتری کار کند، هم باید بخش نرم‌افزار و هم سخت‌افزار را در یک راستا با هم کار کنند (هیچ‌کس نمی‌تواند به تنهایی از عهده همه آنان برآید).

ظرفیت‌های هوش مصنوعی

با قدرت هوش‌مصنوعی، تصاویر پزشکی به سطح بالایی از کیفیت دست پیدا خواهد کرد، و همین امر سبب پررنگ‌تر شدن نقش و جایگاه رادیولوژیست‌ها در روند تصمیم‌گیری بالینی می‌شود. اکنون از سیستم‌های تشخیص هوش‌مصنوعی در معاینه قفسه سینه، ماموگرافی و رشدونمو کودک استفاده می‌شود. جایی‌که رادیولوژیست‌ها می‌توانند در ارایه مشاوره درباره نتایج، مشارکت بیشتری داشته باشند.

ظرفیت‌های هوش مصنوعی و راه‌حل‌های YITU Healthcare: موجب ارایه یک تشخیص دقیق و سریع می‌شوند

YITU Healthcare یک شرکت پیشرو در بخش تصاویر پزشکی است که فناوری‌های پیشرفته هوش‌مصنوعی را با کاربردهای مختلف ادغام می‌کند تا آنالیز دقیقی برای تشخیص به موقع بیماری‌ها ارایه دهد. در پاسخ به بیماری همه‌گیر کوید-19 ، YITU Healthcare سیستم ارزیابی خودکار CT قفسه‌سینه را برای کوید-19 فراهم ساخت.

این سیستم می‌تواند در طی سه ثانیه به طور خودکار شدت ذات‌الریه را آنالیز و طبقه‌بندی کند. در حالی‌که، روند ارزیابی دستی معمولا دو تا سه ساعت طول می‌کشد.

این سیستم اتومات، قابلیت مقایسه پویای 4-بعدی ضایعات ریه با معاینات CT متعدد به منظور ارزیابی‌های بیشتر  و دقیق‌تر درمانی را دارد. با این سیستم، می‌توان به صورت کاملا خودکار، تمامی سوابق بیمار را مقایسه کرد که در سازگاری کامل با تشخیص پزشکان است.

برای غربالگری سرطان ریه، YITU Healthcare از تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی خود در سیستم تصویربرداری 4-بعدی هوشمند خود برای CT قفسه سینه استفاده می‌کند. این سیستم فوق‌حرفه‌ای، از حجم گسترده‌ای از داده‌های آموزشی مبتنی بر RWE استفاده می‌کند و راه‌حل‌های آن کاملا استوار با دستورالعمل‌های معتبر پزشکی مبتنی بر شواهد است. همچنین از آن به عنوان سیستم یادداشت‌برداری-تفسیری حرفه‌ای و یک سیستم کنترل کیفیت به همراه تیم پزشکی مجرب یاد می‌شود. این سیستم، نه تنها بر تشخیص ضایعات تواناست، بلکه قادر به نشان دادن نمره بدخیمی ضایعه و ارزیابی پیشرفت آن است.

سیستمی مشابه (که از چندین استاندارد پشتیبانی می‌کند) برای ارزیابی سن استخوان کودکان استفاده می‌شود که قادر به ارزیابی دقیق تنها در چند ثانیه است. مانند دگر سیستم‌ها با استفاده از تمامی ظرفیت‌های هوش مصنوعی خود، ضمن ارایه گزارش‌های جامع، کامل و شخصی‌شده درباره رشد استخوان، نتایج ارزیابی‌های مداوم خود را به پزشکان و متخصصان ارایه می‌دهد.

اکنون برای ارزیابی سن استخوان کودکان در یک بازه زمانی فشرده (کمتر از 5 دقیقه)، معمولا از اشعه X استفاده می‌گردد.

سری‌های هُوایی اطلس (Huawei Atlas) قوی‌ترین پلتفرم محاسباتی هوش‌ مصنوعی را ایجاد می‌کند

همه این راه‌حل‌ها برای ارایه تجزیه‌و‌تحلیل دقیق و به موقع، به قدرت محاسباتی قوی و فوق‌العاده‌ای نیاز دارند. این قدرت محاسباتی قدرتمند، توسط سری هُوایی اطلس (Atlas Huawei) امکان‌پذیر شده است. این سری، طیف گسترده‌ای از سناریوهای پزشکی را پشتیبانی می‌کند که معمولا برای بهترین نتایج، قدرت محاسباتی زیادی می‌طلبند.

سری‌های (Atlas) وسایلی را پوشش می‌دهد که شامل تنظیمات محاسبات ابری با هسته در کارت استتناجی 300| و سرور استتناجی Atals 800 برای ارایه قدرت تصویر و آنالیز ویدیو، کوتاه کردن تجزیه‌وتحلیل اسکن CT تنها به دو دقیقه با دقت بیش از 98% است.

کارت اطلس 300| نسبت به برخی از محصولات موجود در بازار، حدود 33٪ قدرت محاسباتی با دو برابر شدن کانال‌های ویدیویی کامل full-HD دارد.

تنظیمات سرور بسیار پرقدرت هُوایی در عین مصرف کم انرژی، برای استنتاج و آموزش در زمان واقعی، دارای بهترین کارایی است. با جفت شدن Atals 800 با موتور رمزگشای اختصاصی اطلس 300، سیستم قادر به رمزگذاری در زمان واقعی و استتناج ماکزیمم 512 جریان ویدیویی است.

استفاده نوآورانه از منابع (توان محاسباتی 512 TOPs در INT8) و استفاده از ظرفیت‌های هوش مصنوعی ، موجب بهبود بسیار چشم‌گیر سرعت و دقت تشخیص بیماری‌ها می‌شود.

با یک تنظیم باز، سرور از cloud-edge پشتیبانی می‌کند و کیت‌های مختلف توسعه نرم‌افزار را ارایه می‌دهد. سیستم همچنین توانایی کار با کارت‌های FlexIO و کارت‌های استاندارد iNIC با ظرفیت ذخیره‌سازی بسیار بالا را دارد. بدین‌ترتیب، سیستم در دست، سیستمی قابل‌اعتماد و ایمن است.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/z21Ud

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

تشخیص سرطان‌سینه به کمک هوش‌مصنوعی

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی توسط پرفسور دانشگاه  MIT، منجر به دریافت باارزش‌ترین جایزه در حوزه هوش‌ مصنوعی برای وی شد پرفسور دانشگاه MIT، که

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.