مقررات جدید هوش مصنوعی در کاخ سفید

مقررات جدید هوش مصنوعی در کاخ سفید در حال نهایی شدن است

طبق گزارش ژورنال وال استریت، در روز چهارشنبه (21 اکتبر)، کاخ سفید در آخرین مرحله از راهنمایی در مورد چگونگی تنظیم هوش مصنوعی توسط آژانس‌های مختلف است.

مدیر ارشد فناوری کاخ سفید، مایکل کراتسیوس (Michel Kratsios) در کنفرانس مجازی  برگزار شده توسط اپلیکیشن WSJ Tech Live چنین گفت که: این رهنمودها پیگیری پیش‌نویس کاخ سفید تصویب شده در ماه ژانویه است. پیش‌نویس اصلی شامل 10 بند اصلی است که طرح کلی چگونگی برخورد آژانس‌ها با هوش مصنوعی در صنایع مربوطه را به روشنی بیان می‌دارد.

مقررات جدید هوش مصنوعی کاخ سفید در چه موردی است؟

کراتسیوس چنین اظهار نظر کرد: “ما با بسیاری از ذینفعان در این زمینه گفتگوی عالی و محکمی داشتیم.” وی افزود که توافق نهایی مقررات باید به زودی به پایان برسد.

بر اساس گزارش WSJ : کراتسیوس اعلام کرده که دولت ترامپ در 2019، نظارت کامل در ابتکار هوش مصنوعی (AI) را از طریق دستورهای اجرایی بر عهده دارد. برپایه این نظارت قوی و سازمان‌بندی شده، آژانس‌ها موظف‌اند تا پروژه‌های تحقیق و توسعه درباره هوش مصنوعی را در اولویت کاری خود قرار دهند و داده‌های به دست آمده را برای متخصصان هوش مصنوعی شفاف‌سازی کنند. همچنین دیگر آژانس‌ها و کسب‌وکارها را برای فراگیری هوش مصنوعی ترغیب نمایند.

مقررات جدید هوش‌مصنوعی کاخ‌سفید
مقررات جدید هوش‌مصنوعی کاخ‌سفید

بر این اساس، وزارت دفاع و انستیتوی ملی استاندارد و فناوری هر دو به طور مستقل اصول و رهنمودهای هوش مصنوعی خود را براساس مقررات هوش مصنوعی کاخ سفید تدوین کرده‌اند.

کراتسیوس اعلام کرد که در صورت اتخاذ چنین رویکردی در ایالات متحده، مقررات سختگیرانه در برخی از مناطق اروپا می‌تواند درنهایت منجر به سرکوب پیشرفت‌ها در زمینه هوش مصنوعی شود.

دولت ترامپ همچنین به دنبال همکاری جهانی در نظارت بر هوش مصنوعی است و در سپتامبر سال جاری، اصول مشترکی را در همین زمنیه با انگلیس توسعه داد.

کراتسیوس خاطرنشان کرد که مقررات بیش از حد هوش مصنوعی می‌تواند مانع رهبری ایالات متحده در این زمینه شود. رهبری هوش مصنوعی جز اولویت‌های این کشور است زیرا واشنگتن و پکن بر سر سلطه این فناوری با یکدیگر رقابت شدیدی دارند.

در ماه آگوست سال جاری، کاخ سفید اعلام کرد که به دنبال وضع مقررات هوش مصنوعی کاخ سفید، در حال کار با شرکای خصوصی است. برپایه این همکاری، کاخ سفید هزینه‌ای بالغ بر 1 میلیارد دلار برای تحقیق و پژوهش در مزینه علوم اطلاعات کوانتومی (QIS) و هوش مصنوعی (AI) تا 5 سال آینده متعهد می‌شود. بنیاد ملی علوم (NFS) با کمک هفت موسسه پژوهشی، سکان کشتی هوش مصنوعی را هدایت خواهد کرد. وزارت انرژی (DOE) پنج مرکز تحقیقاتی QIS را هدایت خواهد نمود. پیشنهاد بودجه 2021 ایالات متحده شامل 1.5 میلیارد دلار برای هوش مصنوعی و 699 میلیون دلار برای QIS است که هر دو به طور قابل‌توجهی بیشتر از بودجه سال پیش درباره پژوهش در این زمینه‌هاست.

 

.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/IXWnc

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.