می‌توان شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی را بر روی تلفن همراه آموزش داد!

شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی (AI) به زودی میتوانند روی گوشی‌ها‌ی هوشمند آموزش ببینند

 ممکن است یادگیری عمیق، به لطف اختراع جدید IBM، دیگر آن قدر نیازمند صرف انرژی زیادی نباشد. یادگیری عمیق به مصرف زیاد انرژی‌ مشهور است که کاربردهای آن را محدود می‎کند. اما اگر بازده انرژی این مدل‌ها بالاتر روند، آن وقت چه می‌شود؟ این پرسشی است که بسیاری از پژوهشگران از خود پرسیده‌ و ممکن است تیم جدید IBM پاسخی برای آن پیدا کرده باشد.

شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی (AI)

پژوهش‌ جدیدی که این هفته در بزرگ‌ترین کنفرانس سالانه هوش مصنوعی NeurIPS (سیستم‌های پردازش اطلاعات عصبی_Neural Information Processing Systems) اعلام شد، فرآیندی را نشان می‌دهد که می‎تواند به زودی تعداد بایت‎های مورد نیاز (بدون از دست دادن دقت) برای نمایش داده‎ها در یادگیری عمیق را از ۱۶ بایت به چهار بایت کاهش دهد.

آموزش ۴ بایتی شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی (AI) در ترکیب با راه‎حل‎های پیشنهادی پیشین برای اندازه‎گیری سنسورهای وزنی (۴ بایتی) و فعال‎سازی آن‌ها، نشان می‎دهد که در بین دامنه‌های برنامه یک عدم دقت غیرقابل‌توجهی وجود دارد؛ این درحالی است که شاهد شتاب سخت‌افزاری قابل‌توجهی هستیم.

محققان IBM آزمایش‌هایی را با استفاده از آموزش ۴ بایتی جدید خود برای انواع مدل‌های یادگیری عمیق در مناطقی مانند بینایی کامپیوتر، پردازش گفتار و پردازش زبان طبیعی انجام دادند. آن‌ها دریافتند با این روش درحالی‌که فرایند بیش از ۷ برابر سریع‌تر انجام می‌شود و مصرف انرژی آن ۷ برابر کم‌تر است، به صورت موثری شاهد کاهش دقت محدود در عملکرد مدل‌ها خواهیم بود.

بنابراین این نوآوری می‌تواند هزینه‌های انرژی برای یادگیری عمیق را بیش از هفت برابر کاهش دهد و این امکان را برای مدل‌های شبکه‌های عصبی هوش مصنوعی (AI) فراهم می‌آورد تا بر روی دستگاه‎هایی به کوچکی تلفن‌های هوشمند آموزش ببینند. این امر به طور قابل توجهی باعث بهبود حریم خصوصی می‌شود زیرا همه داده‎ها در دستگاه‎های محلی ذخیره می‎شوند.

ما هنوز از یادگیری ۴ بایتی فاصله بسیاری داریم. در این مقاله فقط این نوع روش، شبیه‌سازی شده است. به واقعیت رساندن یادگیری ۴ بایتی نیاز به سخت‌افزار ۴ بایتی دارد، سخت افزاری که هنوز در دنیای کنونی وجود ندارد.

اما ممکن است به زودی به آن دست بیابیم. کایلاش گوپالاکریشنان (Kailash Gopalakrishnan)، مدیر ارشد IBM و مدیر ارشد تحقیق جدید به قسمت تحریریه MIT Technology Review (بررسی فناوری MIT) چنین گفت که پیش‌بینی می‌کند ظرف سه تا چهار سال آینده، سخت‌افزار ۴ بایتی مهندسی توسط این شرکت تولید شود. شنیدن این خبر، واقعا هیجان‌انگیز است!

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/4uVOo

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.