معرفی یک نرم‌افزار پردازش گفتار با کیفیت و بررسی ویژگی‌های آن

فناوری تبدیل گفتار به متن اولین بار برای کمک به نابینایان و کم‌بینایان توسعه یافت تا تحت یک برنامه رایانه‌ای، گفتار آن‌ها را به متنی خوانا برای کابر تبدیل کند. به طور کلی چنین نرم‌‌افزارهایی را یک ابزار دستیار تکنولوژی در نظر می‌گیرند که می‌تواند در بسیاری از کارها، کمک حال بشر امروزی باشد. با عامر اندیش همراه باشید تا با ویژگی‌های یک نرم‌افزار تشخیص صدا با کیفیت آشنا شوید.

ویژگی‌های نرم‌افزار پردازش گفتار با کیفیت

  • کمک به افرادی است که در خواندن مشکل دارند: شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید در سال 2004، IDEA، موسسات آموزشی را موظف نمود تا از چنین فناوری‌هایی برای کودکانی که دارای ناتوانی‌های جسمی‌اند، استفاده نمایند. IDEA (قانون آموزش افراد دارای معلولیت_ Individulas with Disabilites Educational Act)، یک قانون فدرال است که خدمات آموزشی به کودکان معول در سراسر ایالات متحده را تضمین می‌کند.
  • امکان همزمان شنیدن و خواندن متن: از دیگر ویژگی این فناوری آن است که به کاربر اجازه می‌دهد همزمان که متن را می‌بینید، آن را با صدای بلند بشنود. برخی از نرم‌افزارها برای این منظور از صدای تولید شده توسط رایانه و برخی دیگر نیز از صدای ضبط شده انسان استفاده می‌کنند.
  • انتخاب لهجه و جنسیت: از دیگر ویژگی یک نرم‌افزار با کیفیت پردازش صدا، دادن این اختیار به کاربر است که جنسیت و لهجه صدای ضبط شده را انتخاب نماید.
  • دسترسی به فایل‌ها و برنامه‌ها: یکی دیگر از ویژگی‌های یک نرم‌افزار پردازش گفتار این است که قابلیت دسترسی به پوشه‌ها و برنامه‌ها و فایل‌های متنی بر روی صفحه نمایش را داشته باشد. آنان همچنین باید قادر به خواندن صفحات مشخص وب‌ با صدای بلند باشند.
  • قدرت رونویسی بالا: قابلیت رونویسی از تماس‌های صوتی و یا دیگر فایل‌های صوتی ضبط شده: قدرت رونویسی با دقت بالا از این فایل‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌ این تکنولوژی است.
  • تشخیص صدا در زمان واقعی برای پاسخ‌های صوتی تعاملی هوشمند (interactive voice response-IVR): استفاده کنندگان می‌توانند از سامانه‌های IVR استفاده نمایند که به آنان امکان تعامل و مشارکت بیشتر از طریق پلتفرم در دسترشان را می‌دهد.
  • تشخیص گفتار و پردازش سریع: تشخیص گفتار باعث کاهش تاخیر در هنگام توقف مکالمه و زمانی می‌شود که نرم‌افزار گفتار را به صورت متن پردازش می‌کند.
  • تشخیص عالی انتهای گفتار: از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار پردازش گفتار ، تشخیص دقیق پایان گفتار، آنالیز موثر جمله در فایل‌های گفتاری برای دو هدف رونویسی و پردازش نرم‌افزار است.
  • پشتیبانی قوی از زبان: از ویژگی‌های مهم نرم‌افزار پردازش گفتار، پشیبانی قوی از زبان مبدا است. دایره واژگان باید بسیار وسیع باشد تا تقریبا معنای هر واژه‌ای را به طور کامل درک نماید.
  • امکان ترجمه به زبان‌های دیگر: یکی دیگر از ویژگی مهم این فناوری آن است که توانایی همزمان ترجمه به زبان‌های دیگر را داشته باشد.
  • دقت بالا در عملکرد: دیگر ویژگی نرم‌افزار پردازش گفتار ، دقت در عملکرد تبدیل گفتار به متن است. دقت در فهم محتوای صوتی به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از این عوامل کیفیت روند آموزش نرم‌افزار مبتنی بر هوش‌مصنوعی (AI) است.
  • سرعت تبدیل فایل صوتی به نوشتار: این ویژگی از فاکتورهای مهم پردازش صداست. زیرا مهم‌ترین هدف شما از به کارگیری چنین پلتفرم‌هایی، بالا بردن سرعت کاری و صرفه‌جویی در زمان است.
  • فهم لهجه و گویش‌های مختلف: یک نرم‌افزار با کیفیت بالا باید فارغ از نوع گویش و لهجه، قادر به استخراج هر فایل صوتی به صورت متن باشد.
  • قابلیت اجرا بر روی تلفن‌های همراه و انواع تبلت‌ها و رایانه‌ها

درحالی‌که نرم‌افزار پردازش گفتار برای همه کاربران مفید و سودمند است، ولی برخی گروه‌ها، بیشترین استفاده را از این تکنولوژی می‌برند. در زیر به این گروه‌ها اشاره شده است.

چه افرادی بیشترین استفاده از تکنولوژی تبدیل گفتار به متن را می‌برند؟

افرادی که در خواندن مشکل دارند. اینان کسانی هستند که در خواندن متن‌های بلند به دلیل نارساخوایی (dyslexia) و یا دیگرمشکلات عاجزند. این افرادی بیشترین سود را از این فناوری می‌برند زیرا گزینه ساده‌تری برای تجربه و خواندن محتواها در اختیارشان قرار داده می‌شود.

افرادی که در حال یادگیری یک زبان خارجه‌اند و اغلب از تلاش برای جست‌وجو در اینترنت ناامید شده‌اند؛ زیرا متن پیش رویشان گیج‌کننده است. بسیاری از مردم در خواندن روان به زبان دوم مشکل دارند، اگرچه قادر به خواندن محتوایی با یک درک پایه‌ای هستند. نرم‌افزار پردازش گفتار این امکان را به آنان می‌دهد تا اطلاعات متن پیش رویشان را به روشی درک کنند که حفظ مطالب را برایشان ساده‌تر باشد.

نرم‌افزار پردازش گفتار به مردم امکان می‌دهد تا از آن لذت برند. همچنین گزینه‌ای را فراهم می‌آورند درحالیکه در حال حرکت‌اند، متنی را مطالعه کرده یا محتوایی را به صورت متن تولید کنند. بعلاوه، با استفاده از این فناوری می‌توانند محتوای خود را در هر وسیله دیجیتالی که با آن راحت‌‌اند، پیاده سازند.

نقش نرم‌افزار فارس آوا در شرکت‌های رسانه‌ای

برای افرادی که مشکلات بینایی دارند، فناوری تبدیل گفتار به متن، می‌تواند ابزاری بسیار ارزشمند باشد.

افرادی که از طریق گوشی‌های همراه خود به محتواها دسترسی دارند، خواندن یک متن در صفحه نمایش کوچک تلفن همراه کار راحتی نخواهد بود. نرم‌افزار پردازش گفتار این کار را برای آنان راحت و ساده می‌کند. این تکنولوژی به افراد اجازه دسترسی به اطلاعاتی را می‌دهد که خواهان آنند و آنان را از دردسرهای پایین و بالا کردن اسکرول‌های زیاد رهایی می‌بخشد.

تکنولوژی تبدیل گفتار به نوشتار برای صاحبان محتواها و ناشران بسیار ارزشمند است.

از دیگر فایده‌های استفاده از این فناوری این است که بلافاصله دسترسی به محتوای آنلاین را برای افرادی که با مشکلات بینایی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و یا در خواندن مشکل دارند، امکان‌پذیر می‌سازد. در نتیجه افرادی بیشتری امکان دسترسی به فضای آنلاین را پیدا می‌کنند. از جمله این افراد، افرادی‌اند که زبان مادری آنها با زبان یک وب‌سایت خاص یا برنامه تلفن همراه متفاوت است.

فناوری گفتار به نوشتار به طور کلی دسترسی همه افراد به مطالب آنلاین بر روی دستگاه‌های تلفن همراه را آسان‌تر ساخته و باعث افزایش سطح تعامل و مشارکت شهروندان و همچنین تقویت مسئولیت‌های اجتماعی آنان با استفاده از دسترسی ساده ایشان به اطلاعات لازم در دو فرمت متن و صوتی می‌شود.

معرفی نرم‌افزار پردازش گفتار بسیار باکیفیت برای زبان فارسی

اگر به دنبال نرم‌افزار و پلتفرمی برای تبدیل فایل‌های صوتی به نوشتار هستید که زبان فارسی را قویا پشتیبانی نماید، فارس آوا را به شما معرفی می‌داریم. فارس آوا، نرم‌افزاری بسیار باکفیت و قابل مقایسه با قدرتمندترین نرم‌افزار‌های پردازش صدا مانند کورتانا، دستیار گوگل و غیره است.

نقش نرم‌افزار فارس آوا در شرکت‌های رسانه‌ای

این محصول با تکیه بر دانش متخصصان هوش‌مصنوعی ایرانی و با جمع‌آوری بزرگ‌ترین داده‌های موجود در زبان فارسی با دقت بسیار بالایی طراحی شده است. در زیر به برخی از ویژگی این نرم‌افزار اشاره شده است:

  • بهره‌مندی از آخرین فناوری روز دنیا، یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن در زمان واقعی
  • پشتیبانی قوی از زبان فارسی، گویش‌ها و لهجه‌ها، وسیع بودن گستره واژگان و اصطلاحات فارسی
  • دقت و سرعت بالا در نرم‌افزار پردازش گفتار فارسی فارس آوا
  • قابلیت درک زبان محاوره و امکان تبدیل آن به نوشتار
  • ارایه پنل تحت وب جهت آپلود فایل‌های برای پردازش
  • قابلیت درک زبان انگلیسی و تبدیل فایل صوتی (انگلیسی) به صورت یک متن انگلیسی
  • ارایه API و SDK
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و ویدیویی
  • تشخیص گفتار در محیط‌های دارای نویز و پرهیاهو
  • عدم نیاز به اینترنت و قابلیت نصب بر روی سیستم مشتری از دیگر ویژگی‌های نرم‌افزار پردازش گفتار فارس آواست.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/hDXJY

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.