هوش مصنوعی در ایران

عبارت هوش مصنوعی (AI) ممکن است برای شما یادآور داستان‌های علمی و تخیلی یا روبات‌ها باشد. امروزه دیگر هوش مصنوعی یک رویا نیست. هوش مصنوعی کل زندگی شما را در بر گرفته است.

نمونه‌های هوش مصنوعی

بازی‌های ویدیویی، پشتیبانی آنلاین مشتریان، لوازم خانگی هوشمند، ایمیل‌های تبلیغاتی، و تبلیغات شخصی نمونه‌هایی از کاربردهای هوش مصنوعی در زندگی روزمره ما هستند. هر جا باشید، هوش مصنوعی قطعا در زندگی شما نقش پر رنگی دارد.

تلفن هوشمندی که در دست دارید، کارت اعتباری بانکی در کیف شما و حتی وسایلی که هر روز در خانه خود استفاده می‌کنید، آن‌ها یک فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی در زندگی روزمره شما هستند. هوش مصنوعی تأثیر زیادی در زندگی شما دارد و بدون آن زندگی شما بسیار متفاوت خواهد بود. هوش مصنوعی مانند سایر فناوری‌های جدید، تأثیرات مثبت و منفی بر زندگی ما دارد و مانند سایر جنبه‌های زندگی، آگاهی ما از روش استفاده درست از این فناوری به آسان‌تر شدن زندگی کمک می‌کند.

هوش مصنوعی در ایران

در ایران، هوش مصنوعی از 16 سال پیش به عنوان یکی از دروس دانشگاهی، در دانشگاه‌ها تدریس می‌شد. هوش مصنوعی در ایران به کاهش ترافیک، ارائه خدمات مالی، اهداف نظامی و آموزشی، حمل و نقل و کشاورزی و بسیاری از موارد دیگر کمک کرده است.

ایران نیز مانند سایر نقاط جهان، هوش مصنوعی را به عنوان بخشی ضروری از فناوری به روز و زندگی مدرن در حال توسعه می‌داند. در سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی در فناوری هوش مصنوعی وجود داشته است که با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه‌های کمک کننده مانند داده‌های بزرگ، یادگیری ماشین، قدرت محاسبه، ظرفیت ذخیره سازی و رایانش ابری امکان پذیر است.

ایران رتبه 8ام مقالات برتر در زمینه هوش مصنوعی را دارد

براساس اطلاعات به دست آمده از سال 1997 تا 2017، ایران 34،028 مقاله درباره هوش مصنوعی و کاربرد آن منتشر کرده است. همین امر ایران را در رتبه چهاردهم جهان در حوزه هوش مصنوعی قرار داده است. ایران بر اساس شاخص استناد به مقالات هشتمین کشور در جهان است. ایران تنها کشور در خاورمیانه است که جز ده کشور برتر در زمینه ارائه مقالات هوش مصنوعی فعالیت می‌کند. ایران 1.3 درصد از مقالات استناد بالا را در زمینه هوش مصنوعی و همچنین 0.02 درصد از مقالات جذاب این زمینه را ارائه داده است.

ایران همچنین 271 مقاله با استناد بالا و 5 مقاله داغ یا پرطرفدار منتشر کرده است که آن را به یکی از بهترین کشورها در این زمینه تبدیل کرده است. نیمی از مقالات پر استناد شده توسط ایران با کمک محققان سایر کشورها انجام شده است. تنها 0.74 درصد از آن‌ها نتیجه همکاری با بخش صنعت خود ایران است. دانشگاه آزاد اسلامی در رده هفدهم در بین 20 موسسه برتر با بیشترین میزان دریافت مقاله برتر در زمینه هوش مصنوعی، بالاتر از دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ، انجمن ماکس پلانک و دانشگاه کالیفرنیا، برکلی قرار دارد. در سال 2017، ایران با 54388 سند، 51.614 اسناد قابل استناد و 28813 استناد در مقالات بین المللی، در ارزیابی کشورهای خاورمیانه از نظر تولید اسناد علمی، در رده اول قرار گرفت. در یک دوره 7 ساله، ایران موفق شد در منطقه خاورمیانه در مقام نخست باقی بماند.

برگزاری بوت کمپ هوش مصنوعی در ایران

این رویداد با حمایت مؤسسه تحقیقات علوم و فناوری اطلاعات ایران، تجارت، هوش مصنوعی به عنوان یک سرویس، شهر هوشمند، fintech ، مراقبت های بهداشتی، IOT ، تشخیص کلاهبرداری، تشخیص تصویر، NLP و تشخیص اسپم فارسی است. بازاریابی خدمات هوش مصنوعی، مربیگری تیم های کارآفرین به منظور فعالیت در زمینه هوش مصنوعی، توسعه سیستم عامل‌های هوش مصنوعی و یادگیری روش‌های جدید برای هوش مصنوعی از دیگر اهداف این بوت کمپ بود.

بوت کمپ فناوری اطلاعات یا اردوگاه‌های استارت آپ‌های فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر محبوبیت زیادی کسب کردند. خود را به عنوان راهی برای پیشبرد مشاغل و کارکنان آینده برای دستیابی به مشاغل جدید با دستیابی به مهارت‌های کلیدی برنامه نویسی در یک بازه زمانی کوتاه اما اغلب بسیار فشرده اعلام کرده است. تعدادی از معروف ترین و معتبرترین کمپ‌های استارت آپ‌های فناوری اطلاعات شامل برنامه‌های آکادمی، آکادمی هک برایت، مجمع عمومی، خانه کدنویسی، Dev Bootcamp و Bloc ‌می‌باشد.

3/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/DVn2v

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

طراحی ربات رستوران

کاربرد و مزایا چت بات در رستوران

هوش مصنوعی با سرعتی بسیار زیاد به عنوان ابزاری حیاتی برای بسیاری از شرکت‌ها در حال گسترش است. به گزارش اخیر CX، بیش از 50٪

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.