هوش مصنوعی چگونه بر افزایش بهره‌وری برنامه‌های تلفن همراه اثر می‌گذارد؟

هوش مصنوعی در حال تغییر در روش‌های تعامل کاربران با برنامه‌های تلفن همراه است که موجب ایجاد امکاناتی بی‌شمار و نوآوری‌هایی جذاب خواهد شد. هوش مصنوعی به دنیای دیجیتال ما رسیده است. روزهایی که تلفن‌های هوشمند از برنامه‌های مبتنی بر فضای ابری و اینترنت وابسته بودند گذشته است. اکنون توسعه‌دهندگان برنامه‌های تلفن همراه از قدرت هوش مصنوعی برای تأثیرگذاری بر تصمیمات افراد استفاده می‌کنند. توسعه دهندگان برنامه برای تلفن‌های هوشمند به سرعت با استفاده از هوش مصنوعی در حال بهبود عملکرد برنامه های تلفن‌های همراه هستند. در این مقاله برخی از مزایای هوش مصنوعی در زندگی واقعی برای برنامه‌های تلفن همراه آورده شده است.

 

ترجمه‌های پی در پی

برنامه‌های جدید مترجم تلفن همراه دقیق و مفید هستند. اما این برنامه‌ها برای کارایی حداکثری به اتصال به اینترنت پرسرعت نیاز دارند. هوش مصنوعی می‌تواند ترجمه‌ای در لحظه ارائه کند که به اینترنت متکی نباشد. استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌های مترجم، با ترجمه کلمات به صورت بداهه عملکرد این برنامه‌ها را بهبود می‌بخشد و به کاربران کمک می‌کند اصطلاحات و جمله‌بندی‌ها را بهتر درک کنند. نمونه‌ای بارز از این قابلیت را می‌توان در Baidu (موتور جستجوگر چینی) پیدا کرد.

 

باز شدن قفل به کمک تشخیص چهره (FaceID)

این سیستم اولین بار توسط اپل در سپتامبر سال 2017 راه اندازی شد. FaceID ویژگی پیشرفته‌ای بود که کاربران برای باز کردن قفل تلفن همراه خود از آن استفاده می‌کردند. نسل اول سیستم تشخیص چهره دارای نواقصی از جمله حساسیت به نور زیاد بود و نمی‌توانست اغلب افراد را با عینک یا بدون عینک شناسایی کند. اما نسل جدید دستگاه‌های اپل از الگوریتم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص چهره با ویژگی‌ها و قابلیت‌های به روزتر استفاده می‌کنند. حالا کاربر می‌تواند به راحتی قفل تلفن همراه خود را باز کند حتی اگر از نظر ظاهری در صورت خود تغییری داشته باشد. جدیدترین محصول گوگل (Pixel 4) حسگر اثر انگشت را با سیستم شناسایی چهره یعنی چیزی مشابه سیستم Apple FaceID جایگزین کرده است.

 

جستجوی اینترنتی

امروزه جستجوی متنی به صورت سنتی درآمده و ما در کوران فناوری در حوزه جستجوی تصویری هستیم. توسعه دهندگان تلفن‌های هوشمند از هوش مصنوعی برای توسعه قابلیت تشخیص صدا و تصویر برای افزایش عملکرد برنامه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. Google قبلاً با راه حلی عملی مبتنی بر هوش مصنوعی که به  Google Lens معروف است اجرای این ایده را آغاز کرده است. شما به سادگی از هر چیزی عکس می‌گیرید و مابقی کار به عهده هوش مصنوعی است و هوش مصنوعی همه جزئیات آن محصول را به شما می‌گوید. چنین ویژگی برای کاربران در زندگی روزمره بسیار مفید است چرا که نیازی به اتلاف وقت و انرژی برای جستجوی جزئیات مربوط به یک محصول خاص در فضای وب ندارند.

 

تشخیص تصویر محیط

استفاده از سیستم تشخیص تصویر در موتورهای جستجو فراتر از جستجو رفته و جوانبی وجود دارد که تشخیص تصویر در آن‌ها بی‌نهایت مفید عمل کرده است. توسعه دهندگان نرم افزار از هوش مصنوعی در زمینه پردازش تصاویر دیجیتالی برای انواع اهداف استفاده می‌کنند. تشخیص تصویر، همراه با فناوری هوش مصنوعی در کنار هم می‌توانند انواع پلاک‌ها را شناسایی کنند یا در تشخیص انواع بیماری‌ها کاربرد نوینی ارائه کنند. افراد دارای مشکلات بینایی می‌توانند از برنامه‌های تشخیص تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند. برنامه‌هایی مانند TapTapSee با توصیف واضح آنچه در جلوی لنز دستگاه در حال وقوع است به افراد دارای مشکلات بینایی کمک می‌کنند. CamFind  یکی دیگر از برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی برای شناخت اشیا است.

 

هوش مصنوعی در کنار اینترنت اشیا

ترکیبی از هوش مصنوعی با اینترنت اشیا در ایجاد تجارب شخصی برای کاربران بسیار قدرتمند عمل کرده است. وقتی کاربر از برنامه‌ای با چنین فناوری استفاده می‌کند، مقدار زیادی از داده در زمان بسیار کم صرفه‌جویی می‌شود. در هر استفاده از اینترنت، هوش مصنوعی برای یادگیری الگوهای رفتاری مشتری از اطلاعات استفاده می‌کند و در دفعات بعدی خدمات ساده‌تر و مطلوبی را برای مشتری ارائه می‌دهد. این عملکرد برنامه‌های تلفن همراه را بهبود می‌بخشد. توسعه برنامه‌های تلفن همراه، همراه با اینترنت اشیا می‌تواند منجر به استفاده بهتر از منابع با بازده بالاتر شود.

 

شناخت احساسات

هوش مصنوعی فناوری مهیج دیگری را ارائه می‌کند که امکان خواندن احساسات انسان را فراهم می‌کند. برای دستیابی به این هدف از پردازش تصویر پیشرفته و تفسیر اطلاعات صوتی استفاده می‌شود. این فناوری احساسات انسانی را از طریق داده‌های صوتی و سیگنال‌های ظریف گفتاری و ترکیب آن با فناوری تشخیص چهره درک می‌کند. توسعه دهندگان برنامه‌های تلفن همراه می‌توانند برای افزایش عملکرد دستگاه‌های خود، از این فناوری برای جفت شدن با برنامه‌های دیگر استفاده کنند. به عنوان مثال، با کمک تشخیص احساسات می‌توانید موسیقی متناسب با روحیه کاربر را به جای پخش موسیقی تصادفی، پخش کنید. شناخت احساسات انسانی همچنین می‌تواند به نحوه خرید آنلاین کالاها و خدمات با استفاده از برنامه‌ها کمک کند. طبق یک نظرسنجی از کاربران 54٪ از مصرف‌کنندگان اذعان داشتند که دستیاران فروش دیجیتال که مبتی بر هوش مصنوعی هستند نقش بسزایی در ساده‌سازی زندگی آن‌ها داشته‌اند. خرده فروشان از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای پیش‌بینی رفتار کاربران و ارائه خدمات بهتر و سریعتر به مشتریان خود استفاده می‌کنند.

 

احراز هویت پیشرفته

هوش مصنوعی به عنوان یک فناوری تجاری به راحتی در دسترس قرار گرفته است. نه تنها سازمان‌های معتبر بلکه مجرمان سازمان یافته نیز از این فناوری و پیشرفت‌های آن بهره می‌گیرند. به این ترتیب‌، به زودی احتمال حمله‌های سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی زیاد است. برای جلوگیری از چنین رویداد فاجعه‌باری، شرکت‌های فناوری در حال توسعه سطوح پیشرفته‌تر از امنیت داده با لایه‌های اضافه شده از پروتکل های امنیتی بسیار شدید هستند.

گوگل و اپل خطرات را درک می کنند و به طور مداوم و با جدیدترین پیوست‌های امنیتی‌، به صورت روزانه سیستم‌های خود را به روز می‌کند. به لطف فناوری پیشرفته‌ای مانند هوش مصنوعی، بلاکچین و یادگیری ماشین، توسعه‌دهندگان می‌توانند به دنبال یک فرآیند احراز هویت روان باشند که تجربه کاربری دل‌چسبی داشته باشد. هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای برای شناسایی تهدیدات امنیتی مانند بدافزار یا حملاتی که در بستر تبلیغات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای در تلفن‌های همراه وجود دارد استفاده می‌شود و با ارائه خریدهای ایمن و مطمئن در برنامه، عملکرد برنامه‌های تلفن همراه را به طرز چشمگیری افزایش می‌دهد.

 

نتیجه گیری

باید باور کنیم که هوش مصنوعی بسیار تأثیر گذار است. هوش مصنوعی در حال تغییر نحوه تعامل کاربران با برنامه‌ها است. همانطور که دیدید هنگامی که تلفن همراه با هوش مصنوعی جفت شود، امکانات بی‌شماری برای نوآوری در صنعت موبایل به وجود خواهد آورد. در آینده، هوش مصنوعی یک اکوسیستم هوشمند برای جمع‌آوری انبوهی از داده‌های اجتماعی، رفتاری و عاطفی برای ارائه تجربه‌های سفارشی کاربر ارائه می‌دهد. لطفاً اجازه دهید افکار شما آزادانه جریان داشته باشد و زمینه‌های جدید نوآوری که هوش مصنوعی می‌تواند بر صنعت برنامه‌های تلفن همراه داشته باشد را کشف کند.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/I05zY

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.