هوش مصنوعی کم‌مصرف و تحولات ورزشی در سال 2020

سال 2020 تحت تاثیر همه‌­گیری کرونا ویروس و تحولات ناشی از آن بود. از تحولات اجتماعی گرفته تا روش­‌های کاری جدید و بسیاری از تحولات دیگر در این سال پدید آمد. در این مطلب می­‌بینیم که چگونه هوش مصنوعی در سال 2020 ورزش را نیز متحول کرده‌­است. محققان CWI به موفقیت‌­هایی در زمینه ریاضیات دست پیدا کردند که الگوریتم‌­های هوش مصنوعی را بسیار کم مصرف­‌تر از گذشته کرده است.

چگونه AI در سال 2020 ورزش را متحول کرد

یکی از تحولات اساسی که هوش مصنوعی در سال 2020 در ورزش به وجود آورده است تجربیات جدید تماشای مسابقات ورزشی است. با وجود اینکه چند ماه پس از توقف کامل فعالیت‌­های ورزشی به دلیل شیوع کرونا، بازی‌­های ورزشی دوباره از سر گرفته شده بود اما باز هم تماشاگران اجازه ورود به ورزشگاه را نداشتند و این به معنی انجام بازی‌­های ورزشی در استادیوم­‌های خالی بود. HearMeCheer که یک استارت آپ ورزشی کانادایی است، برای اینکه احساس خالی بودن ورزشگاه را کم کند، یک برنامه VR مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داد که “سر و صدای جمعیت” را از هواداران داخل خانه جمع می‌­کند و در طول بازی‌­های زنده ورزشی آن را در داخل ورزشگاه پخش می‌کند .

همچنین IBM Watson با استفاده از صدای جمع شده و بدست آمده از مسابقات تنیس قبلی، یک مدل هوش مصنوعی را آموزش داد. این مدل هنگام پخش بازی‌­های تنیس آزاد آمریکا از تلویزیون، صدای تشویق تماشاگران را پخش می‌­کند.

هوش مصنوعی با مصرف بهینه انرژی در هنگام قرنطینه

محققان Centrum Wiskunde Informatica یک الگوریتم یادگیری برای شبکه­‌های عصبی اسپایکی که از  مغز انسان الهام گرفته شده­، ایجاد کرده‌­اند. این کشف می‌­تواند الگوریتم­‌های هوش مصنوعی را هزار برابر کارآمدتر کند. نوع جدیدی از تراشه برای افزایش کارایی شبکه عصبی مورد نیاز است و بسیاری از شرکت‌­ها در تلاش هستند تا نمونه‌­های اولیه آن را تولید کنند. با کمک تیم محققان در CWI و پیشرفت‌­های جدید در ریاضیات، برنامه‌های هوش مصنوعی مانند تشخیص گفتار و اشاره و دسته بندی‌­های ECG اکنون توانایی دستیابی به کارآیی هزار برابر بیشتر از قبل را دارند.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/cSkOP

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اخبار هوش مصنوعی

NHS از هوش مصنوعی برای بهبود فرایند درمان کروناویروس و کاهش زمان بستری در بیمارستان استفاده خواهد‌کرد

NHS انگلستان (سرویس بهداشت ملی) از هوش مصنوعی برای کمک به بهبود بیماران کروناویروس و کاهش زمان بستری شدن آن‌ها در بیمارستان استفاده خواهد‌کرد. توزیع

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.