استفاده از چت بات برای پشتیبانی وب‌سایت

استفاده از چت بات برای پشتیبانی وب‌سایت

به این جمله دقت کنید:

“چت بات ها آینده ی brand engagement هستند و مشتریانی که با کسب و کار شما درگیر شده باشند به انتهای قیف فروش شما می رسند.”

اگر شما هم صاحب کسب و کاری هستید، قطعا می دانید رمز فروش بیشتر و داشتن سود همیشگی در یک کسب و کار، داشتن مشتریانی وفادار می باشد، و رمز بدست آوردن مشتریان وفادار هم قطعا تجربه خوب آن مشتریان از کسب و کار شما است.

مشتریان امروز یک کسب و کار نسبت به مشتریانی که پنج سال قبل داشت، هوشمند تر و باهوش تر شده اند و این مشتریان هوشمند از شما انتظار دارند که در برقراری ارتباط با آن ها و ارائه سرویس ها و خدماتتان ماهرانه تر و هوشمندانه تر عمل کنید.

بر اساس پیش بینی Gartner تا سال 2020 میلادی، ارتباط مشتریان با یک کسب و کار از روش هایی خواهد بود که نیروی انسانی در آن دخالتی نداشته باشد و ترجیح مشتریان به استفاده از پشتیبانی هایی است که به صورت خودکار جواب خواهند داد.

یکی از این پشتیبانی های خودکار محبوب، قطعا چت بات است که در آینده ای نزدیک ابزاری خواهد بود که ارتباط موثر با مشتریان را افزایش خواهد داد. قطعا چت بات ها یک ابزار کاربردی در ایجاد یک تجربه کاربری عالی برای مشتریان خواهد بود. با استفاده درست و موثر از چت بات های هوشمند قطعا می توانید فروش خود را بالا برده و ارتباط عمیق تری را با مشتریانتان بسازید. چت بات ها به مشتریان شما کمک می کنند که با استفاده از مکالمه راحت تر با برند شما ارتباط برقرار کنند.

 chatbot-min.jpg

در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که چت بات ها چگونه می توانند به شما کمک کنند تا بخش خدمات مشتریان کسب و کار خود را بهبود ببخشید.

چت بات ها به سرعت سوال های کاربران را پاسخ می دهند

تا به حال حتما برای شما هم پیش آمده، در تماس با بخش پشتیبانی یک کسب و کار جواب گرفته اید که انجام کار شما یا جواب دادن به سوال شما چند روز کاری زمان خواهد برد در برخی اوقات هم پس از گذشت چند روز خبری از انجام کار و یا دادن پاسخ به شما نیست. به عنوان یک مدیر یا صاحب یک کسب و کار یا سازمان می دانید که چنین امری چقدر به کسب و کار و بیزینس شما ضرر می رساند. مشتریان شما به دنبال یک جواب سریع هستند و توقع دارند که اگر برای انجام کاری با بخش پشتیبانی کسب و کارتان تماس گرفته اند هر چه سریع تر به کارشان رسیدگی شود.

روش های قدیمی پاسخدهی و ارائه خدمات و پشتیبانی از مشتریان نمی تواند به درستی پاسخگوی این نیاز باشند. برای سرعت بخشیدن به روند پاسخگویی به مشتریان نیاز دارید تا سیستمی داشته باشید که بتواند در لحظه پاسخگوی مشتریان شما باشد. چه سیستمی بهتر از چت بات هایی که در آن واحد و بدون هیچ درنگی می توانند به مشتریان شما پاسخ دهند؟

زمانی که یک مشتری به بخش پشتیبانی شما مراجعه می کند و با چت باتی به گفت و گو می پردازد، حتی اگر نتواند پاسخ مورد نظر را در همان زمان دریافت کند، خوشامدگویی گرم چت بات و اینکه قابلیت آن را دارد که زمانی که نتوانست راه حلی برای مشکلش ایجاد کند زمان دقیق رسیدگی به مشکل را به او می گوید، باعث می شود که مشتری راضی از نزد شما باز گردد.

چت بات ها می توانند میزان engagement مشتریان با کسب و کار شما را افزایش دهند

همان طور که در اول مقاله نیز گفته شد چت بات ها brand engagement (درگیری مخاطب با برند) شما را افزایش خواهند داد و مشتریان بیشتری را به سمت انتهای قیف فروش شما هدایت خواهد کرد، زیرا مشتری ای که با کسب و کار شما درگیر شده باشد اشتیاق بیشتری برای خرید از شما خواهد داشت.

با کمک چت بات ها می توانید در هزینه های بخش پشتیبانی کسب و کارتان صرفه جویی کنید

لازم به ذکر است که یک چت بات ساده قادر است کار چند نیروی انسانی را به صورت همزمان در بخش پشتیبانی انجام دهد. به همین دلیل با استفاده از چت بات می توانید تعداد نیروهای انسانی بخش پشتیبانی خود را کاهش دهید و اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه های بخش پشتیبانی کسب و کارتان در طولانی مدت هستید، می توانید از چت بات ها استفاده کنید.

بر اساس گزارش های تحقیق جدیدی با عنوان “Chatbots: خرده فروشی ، تجارت الکترونیک ، بانکداری و بهداشت و درمان 2017-2022″ ، چت بات ها تا سال 2022 می تواند بالغ بر 8 میلیارد دلار در سال در هزینه های کسب و کارها صرفه جویی کند.

چت بات ها می توانند به صورت 24/7 به مشتریان کسب و کارها خدمات ارائه دهند

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم، مشتریان کسب و کار علاقه دارند که اطلاعاتی را که نیاز دارند در همان لحظه دریافت کنند اما روش های قدیمی پشتیبانی از مشتریان دارای خلاء هایی است که نمی تواند این مورد را به طور کامل پوشش دهد. استفاده از چت بات ها گزینه بسیار مناسبی برای رفع این نیاز مشتریان در بخش پشتیبانی می باشد. چت بات ها قادر هستند 24 ساعت هر 7 روز هفته در دسترش مشتریان باشند و در هر ساعت از شبانه روز از روزهای تعطیل و غیر تعطیل به سوالات و درخواست هایشان پاسخ دهند.

Robot-vs-Human-min.jpg

با استفاده از چت بات ها خطاهای انسانی را کاهش دهید

گاهی ممکن است در روند پاسخ به مشتری نیروی انسانی دچار خطا شود و یا اینکه به دلیل خستگی و… نتواند به درستی پاسخگوی نیاز او باشد و یا اینکه به دلیل تعدد وظایف رسیدگی به درخواست یک مشتری را فراموش نماید. اما چت بات ها هیچگاه خسته نمی شوند و چیزی را فراموش نمی کنند. به همین دلیل استفاده از چت بات ها باعث می شود تا خطاهای انسانی کاهش یابد.

ارجاع به نیروی انسانی آخرین راه حل چت بات برای پاسخ دهی است

با وجود پیشرفت های زیاد سال های اخیر در تولید چت بات ها، در حال حاضر چت بات ها قادر نیستند تا وظایف و کارهای بسیار سخت و پیچیده را به تنهایی انجام دهند و هنوز هم در برخی از موارد برای پاسخگویی نیاز به نیروی انسانی می باشد. چت بات های هوشمند دارای هوش مصنوعی قادر هستند که سوال های مشتریان شما را درک کنند و در کمترین زمان پاسخ مناسب آن را بیابند اما اگر چت باتی نتواند مشکل مشتری ای را حل کند در مرحله آخر او را به یک اپراتور انسانی ارجاع می دهد.

کلام آخر در مورد چت بات ها

5b45dc09e6766-min.jpg

شاید به نظر شما برای اینکه یک کسب و کار باید بسیار بزرگ و گسترده باشد تا لازم باشد از چت بات برای پاسخدهی به مشتریان و پشتیبانی از آن ها استفاده کند. اما استفاده از چت بات ها، حتی در ساده ترین حالت که به کاربر به محض ورود پیام خوشامدگویی می فرستد، چنان تعاملی بین کاربران و کسب و کار شما ایجاد خواهد کرد که در زمان کوتاهی باعث تحول در کسب و کار شما خواهد شد.

اگر به دنبال چت بات سازمانی هستید، با باتاوا آشنا شوید

اگر به دنبال یک چت بات هوشمند برای بخش پشتیبانی از کسب و کارتان هستید بهترین گزینه برای شما استفاده از سرویس هایی است که قبلا صحیح و خطاها بر روی آن انجام شده است و شما دیگر با ریسکی برای راه اندازی آن مواجه نیستید. علاوه بر آن شما به عنوان یک کسب و کار که در داخل ایران فعالیت می کند، باید از سرویس هایی استفاده کنید که درک کاملی از زبان فارسی داشته باشد و بتواند صحبت های کاربران فارسی زبان شما را به درستی درک کند و به آن ها پاسخ دهد.

باتاوا، دستیار هوشمند سازمانی تولید شده توسط شرکت عامر اندیش، به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و قادر است زبان فارسی را به طور کامل درک و پردازش نماید. باتاوا این قابلیت را دارد که بر اساس نیازهای کسب و کار و یا سازمان شما شخصی سازی شود و کار ارائه خدمات و پشتیبانی از مشتریان شما را به صورت 24 ساعته انجام دهد. علاوه بر آن باتاوا قادر است متن محاوره ای را درک کند، در صورت نیاز مشتری را به اپراتور انسانی منتقل کند، پاسخ هایش را در قالب های مختلف به مشتری ارائه دهد و در نهایت دارای فرهنگ واژگان بسیار وسیع و قوی ای می باشد.

چنانچه می خواهید از محصول باتاوا در کسب و کارتان استفاده کنید و یا برای آشنایی بیشتر با این محصول درخواست دمو دارید، می توانید به اینجا مراجعه کنید.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/sn4Tb

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

تشخیص سرطان‌سینه به کمک هوش‌مصنوعی

تشخیص سرطان‌سینه با کمک هوش‌مصنوعی توسط پرفسور دانشگاه  MIT، منجر به دریافت باارزش‌ترین جایزه در حوزه هوش‌ مصنوعی برای وی شد پرفسور دانشگاه MIT، که

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.