آینده ربات‌های فیزیوتراپی و نوآوری رباتیک برای بیماران

یک نوآوری که تشخیص و درمان درد مزمن ستون فقرات را بتواند تشخیص دهد و درمان کند، برای بیماران موهبت بزرگی است، و بهره وری را افزایش می‌دهد و به تراپیست ابزاری برای صرفه جویی در وقت می‌دهد.

کمر درد

کمر درد، یک اختلال در ستون فقرات است.  علت اصلی بیشتر ناتوانی‌ها در سراسر جهان همین کمر درد است. متداول ترین دلیلی که افراد به پزشکان مراجعه  می‌کنند نیز کمر درد است. مدیر پروژه رباتیک ADAMO، Carlos Jiménez، که مدیر ارشدشرکت Adamo Robot در اسپانیا است، گفت که “اگر چه کمر درد بسیار شایع است، اما هیچ دستورالعمل یا پروتکلی برای تشخیص اینکه بیماری تا زمانی که خود را نشان می‌دهد، نداریم”.

“یک ویزیت 15 دقیقه‌ای معمولی دکتر برای توضیح این همه درد، و درک و ارزیابی آنچه بر کمر گذشته است کافی نیست”.

تشخیص، بیشتر ذهنی است. موفقیت درمان، اغلب، به کیفیت درمان بستگی دارد. افراد دارای آستانه درد متفاوتی هستند، که همین مسئله ارزیابی شرایط را سخت می‌کند.

درمان کمر به طور اتوماتیک

شرکت  اسپانیایی Adamo Robot این چالش‌ها را بررسی کرده است و فیزیوتراپی را برای همه در دسترس ساخته است، Jiménez توضیح داد که “همه هدف ما جایگزینی با درمانگر نیست، بلکه بهبود بهره وری درمانگر است”.

برای کسب همچین دستاوردی، یک ربات فیزیوتراپی خودکار بدون اپراتور توسعه یافته است. با استفاده از هوش مصنوعی، ربات درمان‌های موثر و شرایط بیمار را شناسایی می‌کند. این ربات بدن را از با چشم اندازی سه بعدی بررسی می‌کند و نقاط با اختلال ضعیف و خفیف را شناسایی می‌کند. سپس از هوش مصنوعی برای تشخیص نوع درد در کمر و ستوان فقرات استفاده می‌کند و درمان‌های ضروری را تعریف می‌کند.

ربات شش بازوی رباتیک دارد، که می‌توانند حرکت کنند. به جای لمس بیمار، درمان با انتشار هوا فشرده شده صورت می‌گیرد. Jiménez افزود: “در حالی که برخی از بیماران ممکن است با اثر درمان سنتی رابطه بهتری داشته باشند، درمان بدون تماس بهداشتی تر است”.

فیزیوتراپی برای همه

Jiménez و همکارانش در حال حاضر بر روی توسعه یک ربات کاملا خود مختار زمان می‌گذارند. این ربات قادر به انجام جلسات فیزیوتراپی مستقل و بدون دخالت فیزیکی تراپیست می‌باشد. Jiménez توضیح داد “در این راستا، پروژه تاسیس شده در ایالت اورپا به ما کمک خواهد کرد تا برنامه تکنولوژیکال خود را تعیین کنیم”.

” همچنین زمانی که دیدیم قادر به بهینه سازی طرح مکانیکی هستیم، باید برای تولید انبوه آماده شویم”. از یک دیدگاه نظری، دمای هوای فشرده نیز باید متناسب با درجه راحتی بیماری مورد نظر تنظیم شود.

این پروژه همچنین بررسی کرد که کدام شرکت اطلاع دارد که چه بازاری آماده پذیرش این نوآوری است. Jiménez اشاره کرد که “ما مطالعه ای را برای درک هزینه فیزیوتراپی، در دسترس بودن تراپیست و همچنین اینکه آیا لوازم مورد نیاز این تکنولوژی وجود دارد یا نه، انجام دادیم”.

بیماری کووید 19 نیاز به درمان بیماران در واحدهای مراقبت ویژه (ICUs) را افزایش داده است. ربات بدون تماس Adamo به توان بخشی عضلات کمک می‌کند. در کنار این ربات کادر درمان هم فعالیت می‌کند.

1/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/SLKyh

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

تاثیرهای تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان چیست؟ مقدمه در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین روش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند صنعت بهداشت و درمان

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.