احراز هویت سجام به کمک هوش مصنوعی

با افزایش آگاهی و میزان اطلاعات در مورد روش‌های سرمایه‌گذاری، افراد زیادی به سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی به عنوان یک منبع درآمد ثانویه روی آورده‌اند. در کنار افزایش آگاهی افراد، شرایط اقتصادی نابسامان و کاهش ارزش واحد پول کشور مزید بر علت شده تا افراد بسیاری برای حفظ ارزش سرمایه و دارایی‌های خود به سراغ بورس و اوراق بهادار و یا سایر بازارهای مالی بروند.

اگر شما هم در خیل این افراد قرار گرفته باشید یا قصد دارید که در آینده نزدیک به سراغ سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی بروید، قطعا می‌دانید که اولین گام برای شروع این راه پر فراز و نشیب، احراز هویت است. تمام افرادی که به سراغ شروع سرمایه‌گذاری در بازار بورس و اوراق بهادار ایران رفته‌اند با با عبارتی با نام احراز هویت سجام کاملا آشنا هستند. احراز هویت سجام اولین مرحله لازم برای شروع سرمایه‌گذاری در بازار بورس ایران است.

برای احراز هویت سجام راه‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا درباره احراز هویت سجام به کمک هوش مصنوعی و یا همان احراز هویت هوشمند صحبت کنیم. در نهایت یک محصول با کیفیت برای احراز هویت سجام به صورت هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد. اگر شما هم جزء افرادی هستید که از فرآیند طولانی احراز هویت به صورت حضوری خسته شده‌اید، در این مقاله با شیوه جدید و پرسرعتی از این فرآیند آشنا خواهید شد. پس با ما همراه باشید.

منظور از احراز هویت چیست؟

به طور کلی منظور از احراز هویت، فرآیندی است که در آن یک فرد باید هویتی را که مدعی شده صاحب آن است را ثابت کند. از احراز هویت برای تایید اطلاعات در همه‌ی فرآیندهایی که ادعای هویتی را داشته‌اید استفاده می‌شود. این فرآیند می‌تواند ثبت نام در یک سایت، دریافت خدمات خاص و… باشد.

احراز هویت سجام نیز مخصوص افرادی است که قصد دارند در بازار بورس و اوراق بهادار ایران سرمایه‌گذاری نمایند. در این نوع از احراز هویت شما تمامی اطلاعات مورد نیاز را برای سنجش درستی ادعای هویت خود به یک سازمان و یا کارگزاری و یا یک صندوق سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهید. در مقابل آن‌ها نیز با تایید صحت اطلاعات و مدارک ارائه شده از طرف شما، اجازه فعالیت در بازار بورس را به شما می‌دهند. البته این یک تعریف بسیار ساده و کلی از فرآیندی است که برای کسب احراز هویت سجام توسط افراد انجام می‌شود و در ادامه به آن بیشتر خواهیم پرداخت.

چرا احراز هویت سجام اهمیت دارد؟

در بازارهای مالی روزانه حجم بالایی از پول و سرمایه معامله می‌شود. گاهی مبالغ بسیار کلان هستند و پیگیری این حجم از معاملات کار دشواری است. از طرف دیگر این تراکنش‌های مالی کاملا با سرمایه مردم در ارتباط است و ممکن است با کوچکترین حرکت سودجویانه مشکلات جبران ناپذیری ایجاد شود. لذا کارگزاران این حوزه باید از هویت افرادی که اقدام به انجام معاملات می‌کنند، آگاه باشند. این کسب اطمینان از هویت افراد به مراجع قانونی کمک خواهد کرد تا در صورت بروز هرگونه جرایم مالی آن را پیگیری کرده و فرد خاطی را شناسایی نمایند. این جرایم مالی می‌تواند اقدام به پولشویی، کلاهبرداری، اخلال در معاملات و… باشد.

احراز هویت سجام چند نوع دارد؟

کاربرانی که قصد سرمایه‌گذاری در بازار سهام را دارند برای احراز هویت سجام می‌توانند از روش‌های مختلفی استفاده کنند. شاید در گذشته تنها راه احراز هویت به صورت حضوری بود اما امروزه با وجود تکنولوژی و گوشی‌های همراه هوشمند راه‌های بسیاری برای احراز هویت وجود دارند.

احراز هویت حضوری

اولین و قدیمی‌ترین نوع احراز هویت به صورت حضوری و در کارگزاری‌ها و یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری است. در این نوع از احراز هویت سجام شما باید به همراه تمامی مدارک هویتی لازم به سازمان مربوطه مراجعه کرده تا ادعای هویت شما توسط مراجه مربوطه سنجیده و تایید شود.پر واضح است که این روش زمان بسیار زیادی را از کاربر می‌گیرد.

احراز هویت الکترونیکی

نوع دیگر احراز هویت الکترونیکی سجام است. در این روش که مدتی است در بین متقاضیان محبوب شده تنها به کمک یک سایت و یا اپلیکیشن تایید شده نیاز است. کاربر متقاضی تمامی اطلاعات خواسته شده برای تایید هویت را در سایت و یا اپلیکیشن مورد نظر بارگزاری کرده و پس از آن زمانی را برای تایید مدارک و دریافت کد بورسی صبر کنند. در این روش شاید زمانی که از کاربر برای ارسال مدارک گرفته می‌شود کم باشد، اما از آن‌جایی که هنوز هم تایید مدارک به روش دستی و به کمک نیروی انسانی صورت می‌گیرد به طور کلی فرآیند زمانبری خواهد بود.

احراز هویت هوشمند

احراز هویت به صورت هوشمند یا همان احراز هویت سجام به کمک هوش مصنوعی، روشی است که در آن تایید ادعای هویت کاربر به کمک ماژول‌های هوش مصنوعی سنجیده می‌شود. در این روش کاربر اطلاعات هویتی مورد نیاز و هم چنین موارد خواسته شده را در اختیار یک سامانه هوشمند قرار داده و آن سامانه نیز با توجه به داده‌های موجود در دیتابیس مراجع ذیصلاح و آموزش‌هایی که دیده است درستی ادعای هویت را تایید و رد می‌کند. لازم به ذکر است که تمامی این فرآیند تنها در چند دقیقه صورت می‌پذیرد و در زمان بسیار کوتاهی کاربر می‌تواند کد بورسی خود را دریافت نماید.

آیا می‌توان از هوش مصنوعی برای احراز هویت سجام استفاده کرد؟

یکی از کاربردهای هوش مصنوعی پردازش تصویر و تشخیص چهره از روی ویژگی‌های بیومتریک افراد است. پردازش تصویر هوشمند قابلیت‌های دیگری مانند شناسایی ملیت افراد، شناسایی هویت از روی چهره، شناسایی افعال و هم چنین زنده بودن فرد و… دارد. هوش مصنوعی می‌تواند به کمک تمامی این ماژول‌ها و هم چنین با استفاده از اطلاعاتی که می‌تواند از دتیابیس خود دریافت کند می‌تواند عملیات احراز هویت سجام را به صورت هوشمند انجام دهد.

هوش مصنوعی با تمام قابلیت‌هایی که ذکر شد می‌تواند اطلاعات مورد نیاز را برای تایید هویت یک فرد دریافت کند و به کمک آموزش‌هایی که قبلا دیده و هم‌چنین اطلاعاتی که در دیتابیس خود دارد، اطلاعات دریافت شده را برای تایید و یا رد ادعای هویت فرد بررسی و تجزیه و تحلیل کند. در نهایت نتیجه و خروجی بررسی و آنالیزهایش را با دقت بسیار زیادی بیان می‌کند. می‌توان گفت دقت سیستم‌های هوشمند برای تایید هویت به صورت عمومی بیش از 95% بوده و می‌توان به طور کامل به سیستم‌های هوش مصنوعی برای احراز هویت سجام اطمینان کرد و از آن‌ها برای انجام این فرآیند در زمان بسیار کوتاهی کمک گرفت.

خوشبختانه در سال‌های اخیر کشورمان در حوزه هوش مصنوعی پیشرفت‌های بسیاری داشته است و این پیشرفت‌‌ها موجب شده تا کاربران بتوانند از محصولات هوشمند به صورت شخصی سازی و بومی سازی شده بهره ببرند. یکی از شرکت‌های فعال در حوزه تولید محصولات هوش مصنوعی، شرکت عامراندیش هوشمند است که با محصولات خود به کسب و کارهای ایرانی کمک می‌کند تا از مزایای هوش مصنوعی در فرآیندهای خود بهره ببرند.

معرفی شرکت عامراندیش هوشمند

شرکت عامر اندیش هوشمند یکی از شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی در کشور است که در سال ۱۳۹۶، توسط گروهی از متخصصان و نخبه‌های هوش مصنوعی ایرانی بنیان گذاشته شد. با همت متخصصان هوش مصنوعی گروه عامر اندیش، محصولات هوشمند متنوعی در زمینه پردازش صدا، متن و تصویر تولید و به بازار عرضه شده است. در زمینه پردازش صدا فارس آوا، که موتور پردازش گفتار متمرکز بر زبان فارسی است توسط شرکت عامر اندیش تولید شده است. در زمینه پردازش متن باتاوا به عنوان دستیار سازمانی و یک چت بات هوشمند در حال ارائه سرویس به کسب‌وکارهای مختلف می‌باشد. یکی دیگر از محصولات هوشمند شرکت عامراندیش نیز هوشتل نام دارد که برای کسب و کارهایی است که می‌خواهند از یک اپراتور هوشمند در مرکز تماس خود استفاده کنند.

کاربردهای هوش مصنوعی در احراز هویت

  • تشخیص و شناسایی چهره در دو نسخه سازمانی و عمومی
  • احراز هویت دیجیتالی فرد بر اساس چهره
  • تشخیص موجودیت های تصاویر و ویدیوها
  • تشخیص و جداسازی متن در تصاویر
  • نویسه خوان نوری OCR
  • تشخیص جنسیت ، سن و احساس چهره
  • تشخیص تصاویر غیر اخلاقی
  • موتور جستجوی تصاویر و ویدیوها بر اساس محتوای آن ها
  • یافتن تصاویر مشابه
  • تشخیص و شناسایی لوگوها
  • نظارت تصویری دوربین های نظارتی

ویژگی‌های اپلیکیشن موبایل احراز هویت

  • تایید شرایط احراز هویت غیرحضوری
  • تایید تفاهم نامه
  • دریافت اطلاعات کد ۱۰ رقمی سجام و شماره ملی کاربر
  • ورود کد تایید ارسال شده به خط تلفن موبایل با محدودیت زمانی
  • گرفتن عکس از امضای متقاضی در یک صفحه سفید از طریق دوربین پشت موبایل با قابلیت تایید و حذف عکس
  • گرفتن عکس از چهره متقاضی از طریق دوربین جلوی موبایل با قابلیت تایید و حذف عکس
  • ورود شناسه کارت ملی هوشمند یا کد رهگیری رسید تعویض کارت ملی
  • نشان دادن یک متن تصادفی کوتاه به کاربر و ضبط یک ویدئو با قابلیت پخش ویدئو، تایید و حذف ویدیو
  • نشان دادن یک ویدیوی تصادفی به کاربر به صورت تصادفی برای تکرار کردن حرکت نمایش داده شده
5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/pGGZC

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اتاق چینی
مقالات

اتاق چینی چیست؟

اتاق چینی (به انگلیسی: Chinese Room)‏ یک استدلال معروف در هوش مصنوعی است که در ایران آن را با نام‌های زیر شناخته می‌شود: استدلال اتاق

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.