آموزش فعال سازی تایپ صوتی در آیفون و آیپد

گاهی اوقات متن بلند بالایی برای تایپ کردن داریم که فرصت یا حوصله تایپ کردن آن را نداریم. در این مواقع به دنبال تایپیست یا فردی هستیم که برایمان متن را تایپ کند. در این مقاله قصد داریم راهکاری به صرفه برای تایپ متن‌هایتان معرفی کنیم و کاربردها و نحوه دسترسی به این قابلیت را بیان کنیم. با ماهمراه باشید.

تایپ صوتی چیست؟ کاربرد تایپ صوتی در گوشی‌های هوشمند چیست؟

تبدیل گفتار به نوشتار یا تایپ صوتی، یکی از زیر شاخه‌های فناوری شناسایی گفتار است. از کاربردهای تایپ صوتی در گوشی‌های هوشمند می‌توان به تایپ پیامک، ایمیل، تایپ در شبکه‌های اجتماعی و غیره اشاره کرد.
در صورتی که فایل صوتی ضبط شده دارید و می‌خواهید آن‌ها را تبدیل به متن کنید می‌توانید از سرویس تبدیل گفتار به نوشتار فارس آوا استفاده کنید.

تایپ صوتی در آیفون

تایپ صوتی در آیفون

منظور از تایپ صوتی آیفون اپلیکیشن یا سرویسی است که به طور اختصاصی عملیات تایپ صوتی را برای گوشی‌های هوشمند دارای سیستم عامل ios انجام می‌دهد. اپلیکیشن‌های بسیاری هستند که این عملیات را برای گوشی‌های آیفون انجام می‌دهند اما از بین نمونه‌های موجود در بازار، تنها سرویس تایپ صوتی گوگل یا گوگل ویس تایپینگ (Google Voice Typing) است که بر روی تعداد زیادی از زبان‌ها از جمله فارسی ارائه می‌شود. سایر اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های تایپ صوتی معمولا بر روی یک یا تعداد بسیار محدودی زبان کاربرد دارند. در ادامه این مقاله ویژگی تایپ صوتی آیفون که برای زبان انگلیسی است را معرفی می‌کنیم و در انتهای مقاله سرویسی که زبان فارسی را پشتیبانی می‌کند معرفی می‌کنیم.

چگونه تایپ صوتی در آیفون را فعال کنیم؟

تایپ صوتی در آیفون به سه صورت امکان پذیر است. که ما در ادامه این مقاله هر سه مورد را معرفی و به بررسی مزایا و معایب آن می‌پردازیم. در گوشی‌های آیفون به سه روش زیر می‌توان تایپ صوتی را فعال کرد:

  1. نصب برنامه Gboard
  2. فعال‌سازی ویژگی خود گوشی‌های آیفون
  3. بهره‌گیری از سرویس تحت وب فارس‌آوا

 

کاربر فارسی زبان برای استفاده از تایپ صوتی در آیفون تا حدودی با مشکل مواجه است. زیرا به دلیل اینکه هوش مصنوعی و تبدیل گفتار به نوشتار در کشور حوزه بسیار جدید و نوپایی است محصولات محدودی در این زمینه وجود دارند و نمونه‌های خارجی مشابه نیز اکثرا بر روی زبان فارسی سرویسی ارائه نمی‌دهند.

کاربر فارسی زبان در میان سرویس‌های خارجی تنها می‌تواند از تایپ صوتی گوگل استفاده کند که آن هم در برخی اوقات کاربر را با مشکل مواجه می‌کند. زیرا که سرویس گوگل بر روی زبان فارسی متمرکز نشده و تنها گفتار عام زبان فارسی را می‌فهمد. لذا زمانی که کاربر با گویش خاص صحبت می‌کند و یا اصطلاحات خاصی به کار می‌برد این سرویس قادر به تشخیص نیست. لذا برای کاربران فارسی زبان بهتر است تا به سراغ سرویسی بروند که به طور اختصاصی بر روی زبان فارسی متمرکز باشد. خوشبختانه از بین نمونه‌های محدودی که در بازار داخلی وجود دارند موارد با کیفیت و کاربردی نیز پیدا می‌شوند.

اما در این مقاله، ما علاوه بر آموزش فعال‌سازی تایپ صوتی با نرم‌افزار جیبورد (Gboard)، نحوه فعال‌سازی تایپ صوتی انگلیسی گوشی‌های آیفون و استفاده از یک سرویس فارسی را آموزش می‌دهیم.

 

آموزش فعال‌سازی تایپ صوتی گوگل

  1. برای فعال سازی صفحه کلید گوگل نیاز به نصب اپلیکیشن جیبورد (Gboard) است، این اپلیکیشن را می‌توان از اپ استور (سیبچه و…) دانلود کرد.
  2. بعد از نصب اپلیکیشن نیاز به به فعال‌سازی کیبورد گوگل است، برای این کار وارد تنظیمات گوشی خود شوید و روی اپلیکیشن جیبورد کلیک کنید. (در این مرحله کیبورد گوگل به شما اخطار می‌دهد که ممکن است جیبورد بتواند تمام متن‌هایی را که تایپ می‌کنید، از جمله داده‌های شخصی مانند رمزهای عبور و شماره کارت اعتباری را جمع‌آوری کند.)
  3. در مرحله بعدی باید کیبورد پیش فرض خود را تغییر دهید و کیبورد گوگل را به عنوان کیبورد اصلی خود انتخاب کنید.
  4. اگر کارهای بالا را انجام داده باشید الان کیبورد گوگل شما فعال شده است و می‌توانید از آن استفاده کنید، برای شخصی سازی کیبورد گوگل هم می‌توانید وارد اپلیکیشن Gboard شوید و اقدام به تغییر قالب یا اضافه کردن زبان جدید را انجام دهید.
آموزش-فعالسازی-تایپ-صوتی-گوگل
مراحل نصب به ترتیب در از راست به چپ است.

اضافه کردن زبان فارسی به کیبورد گوگل

یکی از برنامه‌های که در آن تایپ می‌کنید مانند پیامک یا دفترچه یادداشت را باز کنید و بر روی قسمت وارد کردن متن را لمس کنید. برای تغییر کیبورد کافیست دست خود را بر روی آیکون کره زمین نگه دارید تا قسمت تغییر کیبورد (Change keyboard) برای شما باز شود، شما می‌توانید در این قسمت کیبورد خود را تغییر دهید. وقتی که کیبورد گوگل در پایین صفحه ظاهر شد:

اضافه کردن زبان فارسی به Gboard

نکته: برای اضافه کردن زبان فارسی به آن روی (keyboard setting) کلیک کنید و زبان فارسی را وارد کنید.

 

2. آموزش فعال‌سازی تایپ صوتی در آیفون

با فعال‌سازی تایپ صوتی در آیفون شما تنها می‌توانید به زبان انگلیسی تایپ صوتی انجام دهید.

  1. برای فعال‌سازی تایپ صوتی در آیفون ابتدا به تنظیمات، سپس به بخش General و سپس Keyboard بروید.
  2. سپس Enable Dictation را روشن کنید.
  3. وارد دفترچه یادداشت یا هر بخش دیگری که می‌توان تایپ کرد شوید و از روی صفحه کلید خود، بر روی کلید Dictate (آیکون میکروفن) ضربه بزنید و سپس صحبت کنید.

اضافه کردن زبان فارسی به Gboard

وقتی صحبت شما به تمام رسید می‌توانید بر روی دکمه‌ی کیبورد در پایین صفحه کلیک کنید تا حالت تایپ صوتی پایان بیابد.

 

آیا سرویس داخلی وجود دارد که تایپ صوتی آیفون تخصصی برای زبان فارسی انجام دهد؟

یکی از محصولاتی که به صورت تخصصی تایپ صوتی آیفون در زبان فارسی انجام می‌دهد، محصول فارس آوا شرکت عامراندیش می‌باشد. به جرات می‌توان گفت این محصول یکی از با کیفیت‌های بازار حال حاضر ایران می‌باشد. محصول فارس آوا تبدیل گفتار به نوشتار را به صورت تخصصی برای زبان فارسی انجام می دهد و قادر است ارتباط کلامی بین شما و کامپیوتر یا موبایلتان را فراهم کند. محصول فارس آوا با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ‌ترین دیتاسِت موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره‌مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت‌های بزرگی چون گوگل (بر روی زبان فارسی) دارای ضریب دقت بالایی باشد.

سرویس تبدیل گفتار به نوشتار فارس‌آوا را با گوگل در ویدئو زیر مقایسه کرده ایم.

محصول فارس آوا دارای قابلیت های زیر می باشد:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • بهره‌مندی از آخرین تکنولوژی‌های یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن به صورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط‌های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه‌ها و گویش‌ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره‌ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمت‌های صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایل‌ها جهت پردازش
  • بهره‌مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع
  • تبدیل گفتار به نوشتار به کمک هوش مصنوعی

چنانچه قصد دارید با محصول فارس آوا بیشتر آشنا شوید به صفحه محصول فارس آوا مراجعه کنید.

4/5 - (13 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Gm3km

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.