تحول فناوری اطلاعات و ارتباطات به کمک هوش مصنوعی

هوش مصنوعی در سال‌های اخیر به کلمه‌ای تبدیل شده که با آینده گره خورده است. هوش مصنوعی نه تنها باعث ایجاد تغییراتی در روش‌های محاسبات سنتی شد، بلکه حوزه‌های مختلفی مانند صنعت را نیز دچار تحول کرده است و عملکردهای آن را تا حد زیادی تغییر داده است. از نوسازی فرآیندهای بهداشت و درمان گرفته تا دنیای اقتصاد و حتی در زمینه تحقیقات علمی و تولید، همه و همه با حضور هوش مصنوعی در چشم بهم زدنی تغییر پیدا کردند.
هوش مصنوعی همچنین تاثیرات بسیار مثبتی در نحوه عملکردهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گذاشته است. به عبارتی می‌توان گفت این حوزه را از بنیاد دچار تحول و تغییر کرده است. از آن‌جایی که بخش فناوری ارتباطات کاملا با مبحث رایانه، نرم‌افزار و داده ارتباط زیادی دارد، هوش مصنوعی باعث ایجاد تحولات بسیاری در این زمینه شده است.
هوش مصنوعی بخشی از علوم رایانه است که قصد دارد از کامپیوترها یک ماشین هوشمند تولید کند. برای رسیدن به این منظور هم می‌توان از الگوریتم‌ها و آموزش رایانه بر اساس هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده نمود و از این طریق سیستم‌های خبره‌ای ایجاد کرد که رفتارهای هوشمندانه‌ای را از خود نشان می‌دهند. این سیستم‌ها می‌توانند با رفتارهای هوشمند خود راه‌حل‌هایی برای مشکلات پیچیده ارائه دهند و به رایانه‌ها کمک کنند تا همانند یک عامل انسانی به محرک‌های اطراف خود پاسخ دهند.
در این مقاله می‌خواهیم به برخی از تغییراتی که هوش مصنوعی در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد کرده است بپردازیم و در نهایت یکی از محصولاتی را که از دل این تغییرات ایجاد شده است را به شما معرفی کنیم. پس اگر به این حوزه علاقه دارید با ما همراه باشید.

ساختن سیستم‌های ایمن

امنیت داده‌ها هنگام تامین امنیت اطلاعات محرمانه امری بسیار مهم است. سازمان‌های دولتی و خصوصی دارای تعداد زیادی مشتری هستند که اطلاعات آن‌ها داده‌های استراتژیکی را برای هر سازمان ایجاد می‌کند. مسئله برقراری امنیت این داده‌ها آنقدر مهم است که باید همه‌ی نیازهای موجود برای برقراری امنیت آن تامین شود. هوش مصنوعی با استفاده از الگوریتم‌هایش می‌تواند امنیت لازم را برقرار کند و هم‌چنین یک سیستم لایه‌ای امنیتی را فراهم می‌کند که امنیت بسیار بالایی را ایجاد می‌کند. این الگوریتم‌های پیشرفته هوش مصنوعی می‌توانند به شناسایی تهدیدات احتمالی و نقص در داده‌ها کمک کنند، و علاوه بر آن مقررات و راه حل های لازم را نیز برای جلوگیری از چنین نقاط ضعف‌هایی ارائه دهند.

کاربرد هوش مصنوعی در اپراتور هوشمند

بهبود بهره‌وری

هوش مصنوعی از یک‍سری الگوریتم‌هایی استفاده می‌کند که می‌تواند به طور مستفیم به برنامه‌نویسان برای نوشتن کد بهتر و غلبه بر اشکالات نرم‌افزاری کمک کند. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند پیشنهاداتی ارائه دهد که با هدف برنامه‌نویسی ایجاد شده است که باعث افزایش بهره‌وری و همچنین ایجاد کد بدون ایراد می‌شود.

فرآیندهای اتوماسیون

اتوماسیون این قابلیت را دارد تا کمک کند تقریبا هر کاری بدون نیاز به دخالت انسان انجام شود. با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری عمیق سازمان‌ها می‌توانند برای اتوماسیون سازی فرآیندهای درونی خود اقدامات بزرگی انجام دهندو این مسئله به صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین کاهش مداخلات انسانی کمک می‌کند.

در بالا در مورد برخی از تحولاتی که هوش مصنوعی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایجاد می‌کند صحبت کردیم. حالا می‌خواهیم ببینیم که آیا محصولی وجود دارد که به نوعی هم ارتباط سازمان‌ها با مشتریانشان را دچار تغییر کند و هم به اتوماسیون سازی بخش‌های مختلف یک سازمان کمک کند؟

اپراتورهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی

البته که هوش مصنوعی باعث شده تا محصولات هوشمند متنوعی پا به بازار بگذارند و در بسیاری از حوزه‌ها تحول ایجاد کنند. اما شاید بتوان گفت اپراتورهای هوشمند به نوعی محصولی است که در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تحولات بسیاری را ایجاد می‌کند. این نوع اپراتورها هم ارتباط سازمان‌ها با مشتریانشان را متحول می‌کنند و هم می‌توانند فرآیندهای درون سازمانی را مدیریت کنند و هم اینکه تمامی اطلاعات لازم را ثبت و ضبط نمایند و هم به مدیران بینش لازم برای اتخاذ تصمیمات استراتژیک را بدهند.

آیا در ایران اپراتور هوشمندی داریم؟

از آن‌جایی که چند سالی هست که هوش مصنوعی در کشور طرفداران زیادی پیدا کرده، شرکت‌های متعددی در این زمینه به فعالیت پرداخته و در صدد تولید محصولات هوشمند هستند. اکثر این فعالیت‌ها در زمینه پردازش گفتار، متن و تصویر بوده و تبدیل گفتار به نوشتار و چت بات  از محبوب‌ترین محصولات هوش مصنوعی موجود در بازار امروز ایران است. کمتر شرکتی تا به حال اقدام به تولید یک اپراتور هوشمند برای مراکز تماس کرده و تعداد محصولات موجود در این زمینه از تعداد انگشت‌های یک دست نیز کمتر است.

شرکت عامر اندیش هوشمند جزء فعالان هوش مصنوعی در کشور است که محصولاتی در هر سه زمینه پردازش متن، گفتار و تصویر تولید کرده است. یکی از محصولات عامر اندیش اپراتور هوشمندی است که از قدرت پردازش متن و گفتار برخوردار است. نام این اپراتور هوشمند هوشتل است و می‌تواند کاربردهای متنوعی در مراکز تماس داشته باشد.

هوشتل یک اپراتور مرکز تماس مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به صورت خودکار به تعامل با مشتریان بپردازد و به سوال‌های افرادی که با مرکز تماس می‌گیرند پاسخ دهد. به نوعی می‌توان گفت که هوشتل یک پاسخگوی تلفنی است اما در این صورت ممکن است با سیستم‌های VOIP اشتباه گرفته شود. هوشتل سیستمی تلفنی، پاسخگو و خودکار است که بدون نیاز به عامل انسانی و با بهره مندی از هوش مصنوعی خود عملیات پاسخگویی تلفن در مراکز تماس را انجام می‌دهد و بر خلاف سرویس‌های VOIP می‌تواند با مخاطب خود یک دیالوگ دو طرفه را برقرار کند.

محصول هوشتل می‌تواند بر روی بستر VOIP قرار گیرد و به تماس‌های ورودی پاسخ دهد. هوشتل از دو قابلیت پردازش متن و پردازش گفتار هوشمند برخوردار است و به کمک آن‌ها می‌تواند صحبت‌های مشتری را بشنود، آن را به متن تبدیل کند، بر روی متن پردازش کرده و در نهایت آن را درک نماید. پس از درک صحبت‌های مخاطب، جستجو را برای یافتن پاسخ مناسب شروع کرده و پس از یافتن، آن را به مشتری ارائه می‌دهد. تمام این فرآیند در کسری از ثانیه اتفاق می‌افتد و به این ترتیب به سرعت به تماس‌های ورودی پاسخ داده می‌شوند.

برای استفاده از اپراتور هوشمند هوشتل چه باید کرد؟‌

برای استفاده از هوشتل می‌توانید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید و درخواست دمو رایگان را برای ما پر کرده و ارسال کنید. به این ترتیب شما از دموی محصول هوشتل بر اساس نیازهای مرکز تماس و کسب و کارتان برخوردار خواهید شد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ZI2ls

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.