راهنمای استفاده از چت‌بات‌ها در کسب و کارهای مختلف

به نظر شما در دوره ای که همه ی افراد ساعت ها وقت صرف اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه های اجتماعی می‌کنند، چگونه می‌توانید از این دنیای پیام رسان ها به نفع خودتان استفاده کنید و به کسب و کارتان رونق ببخشید؟ جواب این سوال را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد: استفاده از چت بات‌ها.

استفاده از چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی باعث تحول کسب و کار شما و بهبود فوق العاده در تجربه مشتریان شما خواهد شد. استفاده از چت بات ها در حقیقت یک راه جدید و هوشمندانه برای مشتریانتان می سازد تا به اطلاعاتی که نیاز دارند دست پیدا کنند و برای پرسش هایشان مرجعی داشته باشند که به آن ها پاسخ دهد. با چت بات هوشمندی که همیشه در دسترس است، مشتریان شما در هر زمان و مکانی که هستند می توانند به شما مراجعه کرده و از خدمات، سرویس ها و یا محصولاتتان مطلع شوند و جواب هر سوالی که دارند را بگیرند.

چت بات ها به جای باز کردن برنامه های جدید، برای هر فردی راه حل ها و پاسخ های شخصی سازی شده دارند و با پیام رسانی که مشتریان شما به صورت روزانه از آن استفاده می کنند ادغام شده و می توانند در هر لحظه پاسخگوی مشتریان شما باشد. پس جای تعجب نیست که چت بات ها شکل تازه ای به تجارت های آنلاین داده اند. از چت بات ها می توان برای انواع خدمات رسانی و کسب و کارهای مختلف استفاده کرد، از آنلاین شاپ های خرده فروشی گرفته تا بیزینس های مهم درمانی و انجام امور بانکی و و.. تمام موارد جز کاربردهای چت بات ها قرار می گیرند.

bot-and-human-chatting-with-laptops

حال با این توضیحات سوال اصلی آن است که چه زمانی این چت بات های هوش مصنوعی قادر خواهند بود تا در دل کسب و کارها رسوخ کرده و آن ها را متحول کند؟ این چت بات ها واقعا چه کاری می توانند انجام دهند؟ برای رسیدن به جوابی که می خواهید در ادامه با ما همراه باشید.

چت بات ها دقیقا چه کاری می توانند برای کسب و کار شما انجام دهند؟

قبل از همه بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا باید از چت بات ها استفاده کنیم و دقیقا چه چیزهایی برای کسب و کار شما به همراه خواهد آورد؟

چت بات ها در حقیقت یک سرویس مبتنی بر چت هستند که به مشتریان خدمات دهی می کنند و آن ها برای پرسش ها و اطلاعاتی که لازم دارند با چت بات تعامل می کنند. چت بات ها قابلیت بارگزاری روی هر اپلیکیشن مبتنی بر چت و پیامرسان را دارند .

مزیت اصلی چت بات ها این است که با استفاده از آن ها، دیگر لازم نیست که مشتریانتان برای رسیدن به اطلاعاتی که نیاز دارند به گفت و گوهای طولانی و خسته کننده بخش خدمات مشتریان مراجعه کنند. آن ها اطلاعات لازم را در زمان کمی به هر فرد می دهند و علاوه بر آن می توانند به خریدار شخصی، دوست و حلال مشکلات مشتریان شما تبدیل شوند.

به عنوان مثال در بخش بازاریابی چت بات‌ها می توانند مشتریان را به سمت اطلاعاتی که در جستجوی آنها هستند راهنمایی کند ، به آنها الهام ببخشند یا در انتخاب محصولات مناسب به آن ها کمک کنند و یا با خودکار کردن فرآیندهای لازم ، بهره وری کارمندان را افزایش دهند.

chatbot-customer-care-service

دو نوع چت بات وجود دارد که می توانند مکالمات انسانی را شبیه سازی کنند و به نیازی که شما دارید و اینکه چه مشکلی مشکلی را می خواهید حل کنید بستگی دارد:

چت بات های مبتنی بر داده های از پیش تعیین شده (Script-based):

این نوع چت بات ها دارای چهارچوب کارکردی به خصوصی هستند. به این معنی که آن ها تنها می توانند به دستورات و سوال های خاصی پاسخ بدهند و از یک اسکریپت و جریان از پیش تعریف شده پیروی می کنند. آنها فقط به همان اندازه هوشمند هستند که شما آنها را می سازید. پس فقط می توانید از آن ها سوال های مشخصی بپرسید. گپ های مبتنی بر اسکریپت اغلب به عنوان دستیار خرید یا برای کارهای ساده مانند پیش بینی وضعیت هوا در خدمات به مشتریان استفاده می شود.

چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی:

این نوع از چت بات ها توانایی استفاده از هوش مصنوعی را دارند و با استفاده از یادگیری ماشین به جواب پرسش ها می رسند. به این معنی که نیازی نیست سوال های مشتریان شما شسته رفته و ساده یازی شده باشد. آن ها قادر هستند سوال را تجزیه و تحلیل کنند و پس از درک آن پاسخ مناسب را ارائه دهد. نکته مثبت این چت بات ها یادگیری بیشتر با گذشت زمان است. این چت بات ها می توانند بر اساس تاریخچه جست و جوی شما و یا لایک ها و دیس لایک هایتان در صفحات اجتماعی چیزهایی که دوست دارید و مناسبتان است را برای شما پیدا کنند.

اما قبل از همه این ها شما باید ببینید که می خواهید با استفاده از چت بات ها دقیقا چه مشکلی را رفع کنید و این در واقع سخت ترین بخش استفاده از چت بات ها است. تنها در این صورت است که شما میتوانید با استفاده از چت بات کاربرانی داشته باشید که بارها به سراغ شما بیایند و برای مشتریانتان تولید ارزش کنید.

پس از فهمیدن مشکلی که برای حل آن می خواهدی از چت بات استفاده کنید، به بحث های فنی می رسیم و پس از آن با انتخاب پلتفرم مورد نظر و نصب آن بر روی سرورتان می توانید از چت بات ها استفاده کنید.

استفاده از چت بات ها چگونه باعث افزایش وفاداری مشتریان به برند شما خواهد شد؟

چت بات ها باعث به وجود آوردن یک تحول در بخش تجربه مشتریان خواهند شد. از آنجایی که چند سالی است که دستیار های مجازی توسعه یافته اند و ارتباطات مجازی نیز در بین افراد بیش از پیش شده، نیاز به تغییر در روند پشتیبانی از مشتریان با این نوع تغییر سبک زندگی مردم بیش از پیش احساس می شود.دقت هوش مصنوعی در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته و با استفاده از آن می توانیم روند پاسخ دهی و پشتیبانی را با استفاده از درک و تجزیه هوش مصنوعی اتوماسیون کنیم.  همه ی چیزهایی که گفته شد در کنار این نکته که “سه نفر از هر چهار نفر در سراسر دنیا از پیام رسان ها استفاده می کنند ضرورت استفاده از چت بات ها را مشخص می کند.

مجازی توسعه یافته اند و ارتباطات مجازی نیز در بین افراد بیش از پیش شده، نیاز به تغییر در روند پشتیبانی از مشتریان با این نوع تغییر سبک زندگی مردم بیش از پیش احساس می شود.دقت هوش مصنوعی در سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته و با استفاده از آن می توانیم روند پاسخ دهی و پشتیبانی را با استفاده از درک و تجزیه هوش مصنوعی اتوماسیون کنیم.  همه ی چیزهایی که گفته شد در کنار این نکته که “سه نفر از هر چهار نفر در سراسر دنیا از پیام رسان ها استفاده می کنند ضرورت استفاده از چت بات ها را مشخص می کند.

بنابراین پس از زمانی که توسعه محصول شما به تکامل رسید و بیزینس خود را به حاشیه امنی رسانده اید و مشتریانتان را جمع کردید، حالا زمانی است که به فکر ایجاد راه ارتباطی جدیدی با مشتریان و افزایش رضایت مندی و وفاداری آن ها بیوفتید. زمانی که غول های پیام رسان در دنیا وجود دارند که سه چهارم افراد در دنیا به طور متوسط با آن ها کار می کنند، یکی از راه هایی که می توانید به راحتی در دسترس مشتریانتان باشید استفاده از همین بستر پیام رسان ها است که برای همه مهیا می باشد.

با انتقال بخشی از ارتباط با مشتریانتان به پلتفرم پیام رسانی که مناسب کسب و کارتان است (پیام رسانی که جامعه مشتریان شما به صورت معمول و روزانه از آن استفاده می کنند) می توانید در هر زمان به مشتریانتان خدمات رسانی انجام دهید و به این ترتیب با افزایش پشتیبانی و رفع نیازهای مشتریان، افزایش رضایتمندی و به دنبالش وفاداریشان را به برند و تجارت خود افزایش دهید.

custome-care-ai-chatbot-brings-brand-loyalty

چه زمانی باید از چت بات ها در کسب و کارتان استفاده کنید؟

سوال اصلی این جاست که چه زمانی برای استفاده از چت بات در کسب و کار شما مناسب است و چه زمانی باید به آن روی بیاورید؟ زمانی چت بات ها می تواند برای شما بسیار کاربردی باشند که:

  • زمانی که بخش پشتیبانی از مشتریان با حجم زیادی از سوالات تکراری و مشابه مواجه است که با استفاده از چت بات و اتوماسیون کردن جواب این سوالات هم می توانید یک راه آسان و سریع برای پاسخ به مشتریان ایجاد کنید و هم در وقت و هزینه هایتان صرفه جویی کنید.
  • برای پاسخگویی به نیاز مشتریان نیاز به پاسخ های سریع و صریح دارید که به قضاوت های احساسی نیازی ندارد.
  • در زمانی که نمی توانید تفاوت به خصوصی در ارائه محصولات و قیمت ها و … با رقبایتان ایجاد کنید و به دنبال یک مزیت رقابتی برجسته در بین آن ها هستید، استفاده از چت بات و بهبود تجربه مشتریان می تواند یک پیشنهاد بسیار مناسب برای شما باشد.

برای استفاده از چت بات ها باید چه چیزهایی را در نظر بگیرید؟

زمانی که به این نتیجه رسیدید که باید از چت بات ها در کسب و کارتان استفاده کنید و نیازتان به آن را درک کردید، باید مسائل زیر را در نظر بگیرید و قبل از هرچیری به سوال های زیر پاسخ دهید:

  • چه بخشی از کسب و کار من نیاز دارد که به وسیله هوش مصنوعی اتوماسیون شود ؟
  • چه مشتری و کاربری قرار است از این چت بات استفاده کند ؟
  • در چه جنبه هایی از صنعتی که بیزینس من در آن فعالیت می کند با استفاده از هوش مصنوعی می توانم تحول ایجاد کنم؟

با پاسخ به این سوال ها شما مشخصا متوجه می شوید که در چه بخشی به چه نوع خدماتی نیاز دارید و با استفاده از آن می توانید خلاء های موجود در کسب و کارتان را با استفاده از راه حل های هوش مصنوعی و استقاده از چت بات و… پر کنید.

ai-chatbot-customer-care

باتاوا، چت باتی که می تواند کسب و کار شما را متحول کند

دستیار هوشمند سازمانی باتاوا، یک دستیار صوتی است که با استفاده از آخرین روش های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زبان فارسی، به راحتی برای کاربردهای مختلف در سازمانها قابل شخصی سازی است. باتاوا به سازمان ها کمک میکند تا برای ارتباط 24 ساعته و کم هزینه با مشتریان و یا مراجعه کنندگانشان، دیگر نیازی به پاسخگوهای انسانی نداشته باشند و بتوانند با استفاده از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته اند پاسخی متناسب به مشتریان ارائه دهند.

باتاوا دارای دو سرویس جانبی نابینایار (سرویسی که قادر به کمک به انجام کارهای روزمره نابینایان است) و اردکک (سرویسی که زبان فارسی را پردازش می کند و موجودیت های اسمی را استخراج می کند) که در صورت نیاز می توانید از آن ها در کسب و کار خود استفاده کنید.

برای درخواست دموی باتاوا و همکاری با ما به اینجا مراجعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/D8uZX

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اتاق چینی
مقالات

اتاق چینی چیست؟

اتاق چینی (به انگلیسی: Chinese Room)‏ یک استدلال معروف در هوش مصنوعی است که در ایران آن را با نام‌های زیر شناخته می‌شود: استدلال اتاق

معرفی 5 چت بات هوشمند معروف در دنیا
چت بات

معرفی 5 چت بات هوشمند معروف در دنیا

چت بات‌ها برنامه‌های کامپیوتری ویژه‌ای است که از هوش مصنوعی استفاده می کند تا با افراد گفتگو داشته باشند، یا برنامه نویسان چت بت‌ها را

هوش مصنوعی

تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

تاثیرهای تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان چیست؟ مقدمه در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین روش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند صنعت بهداشت و درمان

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.