رونویسی خودکار به وب توسط مایکروسافت ورد

مقدمه

مایکروسافت رونویس خودکار مستقیما از فضای ورد به وب اضافه نمود. مشترکین مایکروسافت 365 می‌توانند به فایل‌های رونویسی نامحدود از طریق برنامه ورد مایکروسافت، بدون پرداخت هیچ هزینه اضافه دیگر، دسترسی داشته باشند. شایان ذکر است که برای این مشترکان، هزینه رونویسی فایل‌های صوتی ضبط شده و بارگزاری آنان به صورت جداگانه تا 5 ساعت در ماه، کاملا رایگان است. برای آنکه در مورد این ویژگی جدید مایکروسافت ورد بیشتر آشنا شوید، با عامر اندیش تا انتهای این مقاله همراه باشید.

رونویسی خودکار به وب مستقیما از طریق مایکروسافت ورد امکان‌پذیر شد

یکی از ویژگی‌های جدید این برنامه آن است که در رقابت با سرویس‌ها و برنامه‌های رونویسی خودکار رایگان و پولی مانند Otte.ai، Temi، Google Live Transcribe، Nuance’s Dragon software و غیره، آنان را شکست می‌دهد.

پیشرفت در هوش مصنوعی و تشخیص گفتار باعث دوام و ماندگاری رونویسی اتوماتیک شده است؛ اگرچه هنوز به اندازه کافی دقیق نیست که جایگزین کامل رونویس انسانی در بسیاری از سناریوها شود. افزایش جلسات مجازی که امروزه بیش از گذشته شاهد آن هستیم (به دلیل شرایط پاندمیک موجود)، موجب افزایش تقاضا برای رونویسی خودکار شده است. کاربران می‌توانند از قابلیت ضبط گفت‌وگو این برنامه‌ها در سرویس‌های ویدیو کنفرانس نهایت سود و فایده را ببرند.

دو مثال مشهور دیگر، دو برنامه غول Zoom و Otter.ai ویژگی رونویسی خودکار را به عنوان بخشی از برنامه‌های اشتراک پولی در اوایل سال جاری ارائه دادند.

برپایه گفته‌های این شرکت، به عنوان ویژگی رونویسی خودکار به وب، قابلیت کار در هر رایانه و هر نرم‌افزار ملاقات (meeting software) مانند مایکروسافت تیم (Microsoft Team) را دارد. دقت کنید که این ویژگی تنها به Microsoft Team محدود نمی‌شود. رونویسی خودکار به اپلیکیشن‌های مایکروسافت ورد برای iOS و اندروید تا اواخر امسال اضافه خواهد شد. این ویژگی می‌تواند به مایکروسافت ورد دستکتاپ نیز اضافه گردد.

اکنون مشترکان مایکروسافت 365 می‌توانند برای این منظور، بر روی آیکون “Dictate” کلیک کنند. هنگام فعال بودن، این ویژگی در سمت راست پنجره مرورگر ظاهر می‌گردد و توانایی‌ ضبط صدا برای رونویسی از طریق برنامه یا بارگذاری فایل ضبط شده به صورت جداگانه، در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.

رونویسی خودکار به وب
رونویسی خودکار به وب
فایل‌های رونویسی خودکار به وب ، در ابتدا در سمت راست Pane ظاهر می‌شوند که به کاربر امکان ویرایش متن را می‌دهند و سرانجام کاربر می‌تواند متن ویرایش شده را به صورت کامل در صفحه اصلی ورد کپی نماید.

عدم نمایش فایل‌های رونویسی در زمان واقعی، از تصمیم‌های این شرکت در افزودن این برنامه به مایکروسافت ورد است

شرکت مایکروسافت تصمیم گرفته تا به جای نمایش رونویسی‌ها در زمان واقعی، آنان را بعد از اتمام ضبط، به کاربر نشان دهد. براساس گفته‌های دن پاریش (Dan Parish) مدیر گروه اصلی مایکروسافت (PM): “این تصمیم براساس نتیجه تست کاربر اتخاذ گردیده شده است، اگرچه مایکروسافت، امکان رونویسی فایل‌های ضبط شده در زمان واقعی را در آینده‌ای نه چندان دور در اختیار کاربر قرار می‌دهد. ”

وی همچنین افزود که: “برای بسیاری از افراد، واقعا گیج‌کننده است که هنگام مصاحبه، تمامی سخن‌های فرد را به صورت متن پیش روی خود بینند. چنین برنامه‌ای موجب مبهم‌شدن طراحی فعلی هدف می‌شود. ولی اگر رونویسی در زمان واقعی، آن چیزی است که به نظر مردم واقعا ارزشمند است و یا بازخوردهای مثبتی درباره آن داشته باشیم، قطعا مدل فعلی خود را به رونویسی در زمان واقعی تغییر خواهیم داد.”

رونویسی خودکار به وب در پیش‌زمینه انجام می‌شود و براساس گفته‌های این شرکت زمان لازم برای پردازش پس از مکالمه، تنها چند دقیقه طول می‌کشد.

هنگام ضبط فایل صوتی، آیکون قرمز که در تب مرورگر وجود دارد، فعال می‌شود. این آیکون قرمز رنگ، در حقیقت یک تایمر است. براساس گفته‌های مایکروسافت، نقطه ضعفی که در استفاده اولیه خود متوجه آن شدیم این است که هیچ صداسنج یا هیچ وسیله‌ای که ضبط صدا را تایید کند، وجود ندارد و این طبیعت بی‌ثبات و تغییرپذیر در تنظیمات میکروفون بسیاری از رایانه‌ها، جای نگرانی دارد.

به‌علاوه، در حال حاضر هیچ گزینه‌ای برای خرید دقایق اضافی برای بارگذاری بیش از 300 دقیقه در ماه وجود ندارد. ولی این شرکت اعلام داشت که در آینده نه چندان دور، این ویژگی را به برنامه اضافه خواهد کرد. در حال حاضر، هیچ محدودیتی در رونویسی خودکار به وب مستقیما از طریق مایکروسافت ورد وجود ندارد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/pjX1w

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.