معرفی سرویس فارسی خوان ایرانی

شاید شما هم تا به حال نام سرویس فارسی خوان به گوشتان خورده باشد. امروزه از سرویس‌های فارسی خوان در اپلیکیشن‌های محتلفی مانند اپلیکیشن‌های مسیریاب، تاکسی‎های اینترنتی و… استفاده می‌شود. ما هم در این مقاله می‌خواهیم به بررسی سرویس‌ فارسی خوان بپردازیم و ببینیم که منظور از آن چیست و چه کاربردهایی دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از سرویس فارسی خوان چیست؟

منظور از سرویس فارسی خوان همان استفاده از تکنولوژی تبدیل نوشتار به گفتار یا متن به گفتار در زبان فارسی است. تکنولوژی تبدیل متن به گفتار در حقیقت نوعی فناوری کمکی است که می‌تواند یک متن دیجیتال را برای کاربر بلند خوانی کند. این تکنولوژی به انگلیسی Text to Speech (یا به اختصار TTS) نام دارد. فناوری تبدیل متن به گفتار تنها با یک کلیک می‌تواند یک متن بلند را برای ما به صوتی تبدیل کند که حاوی محتوای آن متن است.

تبدیل متن به گفتار نوعی برنامه تولید گفتار است که برای یک فایل متنی رایانه‌ای و دیجیتال نسخه گفتاری تهیه می‌کند و که این فایل متنی می‌تواند یک فایل وورد (word)، یک صفحه وب و… باشد. این تکنولوژی هم چنین می‌تواند خواندن اطلاعات نمایشگر رایانه را برای افرادی که در خواندن به هر دلیلی مشکل دارند امکان پذیر کند. تبدیل نوشتار به گفتار به کمک برنامه‌های تشخیص و شناسایی صدا انجام می‌شود.

فناوری تبدیل متن به گفتار به نوعی رابطی بین کامپیوتر و کاربر می‌باشد و این تکنولوژی قادر است به تمامی افرادی که با یک سیستم رایانه‌ای کار می‌کنند، چه کسانی که سواد لازم را دارند و چه کسانی که حتی سواد خواندن ندارند نیز کمک کند. فناوری‌ای که تبدیل نوشتار به گفتار از آن قدرت می‌گیرد هوش مصنوعی و شناسایی گفتار می‌باشد که در چند دهه اخیر تحولات بسیاری پیدا کرده است. با استفاده از تکنیک‌های یادگیری عمیق در هوش مصنوعی فناوری تبدیل متن به گفتار امروزه می‌تواند با صدایی طبیعی و همانند انسان‌ها به تعامل بپردازد.

همان طور که در بالاتر به آن اشاره شد، منظور از تبدیل نوشتار به گفتار هم تبدیل متن فارسی به گفتار فارسی است. همانند آن چه که توضیح داده شد برای زبان فارسی هم، یک فارسی خوان در ابتدا متنی را به زبان فارسی تهیه کرده و نسخه صوتی دیجیتال آن را ایجاد می‌کند. از سرویس‌های فارسی خوان می‌توان در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها و … استفاده نمود.

یک سرویس فارسی‌خوان با کیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های متفاوتی هستند که کیفیت یک سرویس فارسی خوان را تعیین می‌کنند. از نظر فنی یک سرویس فارسی خوان با کیفیت سرعت تبدیل متن به گفتار بالایی داشته باشد و بتواند فرمت‌های مختلف متن را دریافت کند و بر روی آن پردازش انجام دهد. هم چنین ارائه انواع نسخه‌های مختلف به منظور استفاده‌های متفاوت یکی دیگر از ویژگی‌های فارسی خوان با کیفیت است. در انتخاب یک سرویس فارسی خوان به مسائلی مانند طبیعی بودن صدای گفتار، توانایی خواندن درست کلمات و تشخیص اعراب کلمات و… هم باید توجه کرد.

مزایای استفاده از سرویس‌های فارسی خوان

استفاده از سرویس‌های تبدیل متن به گفتار فارسی در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها و… به عنوان یک رابط کاربری باعث افزایش دسترسی می‌شوند و علاوه بر آن به کاربر این امکان را می‌دهد تا بدون اینکه نیاز باشد به صفحه نگاه کند اطلاعات مورد نظرش را بدست آورد. استفاده از سرویس‎های فارسی خوان بسته به اینکه چه کاربردی دارد می‌تواند مزیت‌های بسیاری داشته باشد. ما در این جا به برخی از این مزایا که کلی‌تر هستند، می‌پردازیم.

دسترسی

برنامه‌ها و یا اپلیکیشن‌هایی که از سرویس‌های فارسی خوان استفاده می‌کنند، یک رابط کاربری جدید برای کاربران خود ایجاد می‌کنند که راهی جایگزین و خلاقانه و تا حد زیادی تعاملی، برای به دست آوردن اطلاعات و دسترسی به آنچه که می‌خواهند باشد. این راه جایگزین برای تمامی کاربران، چه افرادی که سواد دارند و قادر به خواندن هستند چه کسانی که سواد کمی دارند و یا بی سواد هستند، کاربردی است.

یادگیری پیشرفته

یکی از مزایای استفاده از فارسی خوان در پلتفرم‌های آموزشی می‌تواند این باشد که با همراهی و فعال کردن هم زمان دو قابلیت نمایش بصری و شنیداری، تکنولوژی تبدیل متن به گفتار به بهبود درک، به یاد ماندن، توانایی استفاده از واژگان، افزایش دایره واژگان و… کمک‌های بسیاری می‌کند. در پلتفرم‌های یادگیری الکترونیکی، استفاده از تبدیل متن به گفتار می‌تواند بسیاری از مشکلات را در زمینه یادگیری حل کند و یادگیری پیشرفته‌ای را برای دانش آموزان ایجاد کند.

پویایی و آزادی

استفاده از تبدیل متن به گفتار فارسی باعث می‌شود تا هر محتوای دیجیتالی به یک تجربه چند رسانه‌ای تبدیل شود. به همین دلیل افراد می‌توانند هم زمان در هنگام استفاده از این سرویس‌ها چندین کار را با هم انجام دهند. برای مثال یک فرد می‌تواند هم زمان به اخبار، مقالات یک وبلاگ و یا یک فایل پی دی اف گوش دهد.

کاربردهای سرویس‌های فارسی خوان

کاربردهایی که می‌توان از سرویس‌های فارسی خوان انتظار داشت بسیار متنوع هستند اما در ادامه به برخی از آن‌ها که نسبتا کلی‌تر هستند اشاره می‌کنیم.

اپلیکیشن‌ها

از سرویس‌های فارسی خوان می‌توان در انواع اپلیکیشن‌ها استفاده کرد. حتما این تجریه را داشته‌اید که در زمان استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریاب، شما را به فارسی راهنمایی کرده باشد. استفاده از سرویس‌های فارسی خوان در اپلیکیشن‌های می‌تواند به کاربران کمک کند تا بسیار راحت‌تر به آنچه که می‌خواهند برسند و می‌تواند در تمامی مراحل راهنمای کاربر باشد.

وب‌سایت‌ها

کسانی که دارای وب‌سایت هستند می‌توانند از سرویس‌های فارسی خوان در بخش‌های مختلف وب‌سایتشان استفاده کنند تا هم یک راهنمایی خلاقانه برای کاربران به وجود آورند و هم اینکه یک رابط کاربری جدیدی برای وب‌سایت خود ایجاد کنند. البته شیوه استفاده از فارسی خوان و کاربردهای آن در بخش‌های مختلف وب‌سایت متنوع است و بستگی به نیاز صاحب سایت و کاربران او دارد.

سرویس‌های پاسخگوی تلفن

یکی از کاربردهای سرویس‌های فارسی خوان استفاده از آن‌های به عنوان پاسخگوی تلفن‌ می‌‌باشد. این سرویس‌های می‌توانند همانند یک منشی تلفنی به صورت هوشمند فرد تماس گیرنده را راهنمایی کنند و یا اطلاعات مورد نیاز را به او ارائه دهند.

دستیارهای هوشمند

یکی دیگر از کاربردهای فارسی خوان‌ها، در دستیارهای هوشمند فارسی است. حتما دیده‌اید که دستیارهای هوشمندی همانند الکسا دارای صدایی هستند که با کاربر از طریق آن ارتباط برقرار می‌کنند. برای ساخت یک دستیار هوشمند فارسی هم نیاز است تا از یک سرویس فارسی خوان برای برقراری ارتباط با کاربر استفاده شود.

کمک به افراد کم توان

یکی از کاربردهای سرویس‌های فارسی خوان می‌تواند ایجاد رابطی در اپلیکیشن‌ها، برنامه‌ها و… برای افراد کم‌توان باشد و یا حتی می‌توان از این سرویس‌ها برای تولید اپلیکیشن‌هایی مختص برقراری ارتباط این دسته از افراد با دیگران استفاده کرد.

معرفی یک سرویس فارسی خوان ایرانی با کیفیت

خوشبختانه چند سالی است که سرویس‌های هوش مصنوعی متنوعی در ایران به بازار عرضه شده‌اند. یکی از سرویس‌های هوش مصنوعی که بر روی آن زیاد کار شده است، سرویس‌های پردازش گفتار همانند تبدیل گفتار به نوشتار و یا متن به گفتار است. محصولات با کیفیتی نیز در این زمینه به بازار عرضه شده‌اند که یکی از آن‌ها فارس آوا محصول شرکت عامر اندیش است. فارس آوا یک سرویس با کیفیت برای تبدیل گفتار به نوشتار و یا تبدیل متن به گفتار در زبان فارسی است. فارس آوا کاملا بومی و ساخت ایران است و بر دانش متخصصان هوش مصنوعی کشور تکیه دارد و دارای دیتابیس وسیع 10 هزار ساعته می‌باشد.

فارس آوا بر روی دسکتاپ و گوشی هوشمند در دسترس است و به زودی نسخه‌ی مخصوص مشاغل خاص همانند وکلا و … آن نیز به بازار عرضه خواهد شد. این محصول از دقت و سرعت بالا در تبدیل گفتار به متن و تایپ صوتی برخوردار است و همچنین قابلیت بارگزاری انواع فایل‌های صوتی و تصویری را به کاربر می‌دهد. محصول فارس آوا قادر است عملیات تایپ صوتی و خواندن متن دیجیتال را در زبان فارسی انجام ‌دهد. فارس آوا امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با بهره گیری از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا تولید شده است.

برای آشنایی بیشتر با محصول فارس آوا و برخورداری از دمو رایگان به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Lsbeu

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.