هواپیما، دوربین و هوش مصنوعی؛ ترکیبی برای مهار COVID-19

با افزایش تعداد کشته‌های همه‌گیری COVID-19 و امیدهای جهان به واکسن‌های موثر، یک سوال مهم وجود دارد که واقعا چه کار دیگری بجز صبر کردن برای نجات جانمان در این بیماری همه گیر می‌توانیم انجام دهیم؟

برای مثال یونیسا (UniSA) بجای صبر کردن و منتظر ماندن اولین فناوری جهان را طراحی کرد که مهندسی هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌ها و هوش مصنوعی را برای کنترل علائم حیاتی سلامتی افراد از راه دور ترکیب می‌کند.

در سال 2020 دانشگاه ایالتی آلاباما با همکاری قدیمی ترین تولید کننده هواپیمای بدون سرنشین تجاری جهان یعنی کمپانی Draganfly Inc ، برای توسعه یک فناوری نوین که از راه دور علائم اصلی COVID-19 مانند تنفس، ضربان قلب، دما و سطح اکسیژن خون را تشخیص می‌دهد همکاری کرده است.

طی چند ماه، این فناوری از هواپیماهای بدون سرنشین به دوربین‌های امنیتی و ایستگاه‌های عمومی منتقل شد و توانست علائم حیاتی را  برای شناسایی COVID-19 در مدت 15 ثانیه اسکن کند و در ادامه توسعه دهندگان نرم‌افزار فاصله اجتماعی را هم به این ترکیب اضافه کردند.

در سپتامبر 2020 دانشگاه ایالتی آلاباما اولین موسسه آموزش عالی در جهان شد که با استفاده از این فناوری علائم COVID-19 را در کارمندان و دانشجویان خود پایش و فاصله اجتماعی را برای آنها اعمال کرد و به این ترتیب اطمینان حاصل کرد که یکی از پایین‌ترین میزان آلودگی‌ها به COVID-19 را نسبت به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده دارد.

کوینتون تی راس جونیور، رئیس دانشگاه ایالتی آلاباما (ASU) این نرم‌افزار را لطف خدا توصیف می‌کند. همکاری بین یونیسا (UniSA) و شریک آنها که در صنعت هواپیمای بدون سرنشین در آمریکای شمالی فعالیت می‌کند به رفع بالقوه تهدید شماره یک بشریت و گسترش هرچه بیشتر بهداشت کمک می‌کند و دوره جدیدی از سلامتی از راه دور را آغاز کرده است.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/LoR7l

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تولید کابوس توسط AI
هوش مصنوعی

ابجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی

ایجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی توسط گوگل: Google با استفاده از ابزار مبتنی در وب، Chimera painter، موجودات ترسناک خلق می‌کند گوگل با استفاده

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.