پردازش گفتار به متن در مایکروسافت ورد

چگونه می‌توان از پردازش گفتار به متن در مایکروسافت ورد استفاده کرد و متنی را با استفاده از صدای خود نوشت یا ویرایش کرد؟

درحالیکه، تایپ کردن، از مهم‌ترین راه‌ها برای ایجاد یا ویرایش سندها در مایکروسافت ورد است، اما امروزه این روش تنها با استفاده از کیبورد منتهی نمی‌شود. با عامراندیش همراه باشید تا در مورد این قابلیت جدید مایکروسافت اطلاعات جالبی به دست آورید. در ادامه این مقاله، قصد داریم تا از نرم‌افزاری کاملا ایرانی (فارس آوا) و بسیار قوی و قابل رقابت به نمونه‌های مشابه در پردازش گفتار سخن گوییم که به صورت وسیعی از زبان فارسی حمایت و پشتیبانی می‌کند.

پردازش گفتار به متن مایکروسافت ورد

این ویژگی مایکروسافت ورد به شما این امکان را می‌دهد تا با استفاده از صدای خود و استفاده از قابلیت فناوری تشخیص گفتار، متنی را در ورد ویرایش و یا ایجاد نمایید.

شما می‌توانید به این قابلیت از طریق گزینه “Dictate” در مایکروسافت ورد دسترسی داشته باشد. با کمک این گزینه و با استفاده از مایکروفون دستگاه و صدای خودتان به راحتی به هدف خود خواهید رسید.

زمانی که از گزینه پردازش گفتار به متن در مایکروسافت ورد استفاده می‌کنید، برای رفتن به پاراگراف دیگر کافی است عبارت “new line (خط جدید)” را بیان دارید، به صورت خودکار، پاراگراف جدیدی ایجاد خواهد شد. همچنین برای نقطه‌گذاری، باید نام نشان مربوطه مانند “ویرگول، علامت سوال، علامت تعجب، نقطه” را با صدای بلند بیان دارید.

همچنین اگر از این ویژگی مایکروسافت ورد راضی نبودید، می‌توانید از برنامه Dragon Home برای این منظور استفاده نمایید.

به یاد داشته باشید که این گزینه در مایکروسافت ورد یکی از ساده‌ترین و با شگفتی تمام، دقیق‌ترین راه ایجاد یا ویرایش سندهاست که برای هر شخصی که به هر نحوی با تایپ کردن سروکار دارد، کمک بزرگی به شمار می‌آید.

شایان ذکر است که این گزینه مایکروسافت هم در PC و هم در مک Mac فعال است.

 چگونه می‌توان از گزینه پردازش گفتار به متن با استفاده از گزینه Dictate در مایکروسافت ورد استفاده کرد؟

قبل از استفاده، باید مطمین باشید که رایانه یا دستگاه شما به میکروفون متصل باشد. این میکرون می‌تواند یکی از اجزای داخلی دستگاه باشد و یا همانند لپ‌تاپ، یک میکروفون خارجی باشد که می‌توان آن را با استفاده از پورت USB یا Audio Jack به دستگاه متصل نمود.

اینکه از چه مدلی استفاده می‌کنید، اهمیت چندانی ندارد، اما بهترین مدل، استفاده از هدست است، زیرا نیازی به دست‌وپنجه نرم کردن با سروصدای و نویزهای پس‌زمینه موجود در میکروفون‌های داخلی را ندارد.

  • در مایکروسافت ورد، برای رفتن به گزینه Dictate، باید از طریق گزینه Home، تب بالای صفحه استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از گزینه پردازش گفتار به متن در مایکروسافت ورد، باید صدای بیب را بشنوید. در این زمان، یک چراغ قرمز را مشاهده می‌کنید که منتظر صدای شما برای ویرایش یا تولید یک سند جدید در ورد است.
  • به صورت کاملا واضح سخن گویید. ورد هر آنچه را شما در سند جاری به زبان می‌رانید، به صورت متن برایتان رونویسی می‌کند. درصورتی‌که می‌خواهید نقطه‌گذاری نمایید، نام آن علامت را با صدای بلند و واضح بیان دارید. برای رفتن به خط بعدی یا پاراگراف بعدی، کافی است با صدای بلند و واضح عبارت new line را به زبان آورید و یا کلید Enter در صفحه کلید را فشار دهید.
  • وقتی عمل ویرایش یا تایپ شما به پایان رسید، برای خاموش کردن پردازش گفتار به متن می‌توانید به تپ Dictate در مایکروسافت ورد مراجعه کرده و آن را خاموش کنید و یا عبارت “Turn the Dictate feature off” را با صدای بلند و واضح بگویید.

نکته شایان توجه این است که زمانی که از ویژگی‌های Dictate استفاده می‌کنید، همچنان می‌توانید از کیبورد نیز استفاده کنید؛ ولی اگر در این بین از فضای ورد خارج شده و یا به برنامه دیگری مراجعه کرده باشید، گزینه Dictate به صورت خودکار خاموش می‌گردد.

در صورتی که می‌خواهید زبان را تغییر دهید، در قسمت Dictate به سمت پایین حرکت کرده و یکی از 9 زبانی را که مایکروسافت ورد از آن حمایت می‌کند، انتخاب و با آنان سخن گویید. شما ممکن است بخواهید زبان پیش نمایش (Preview Languge) اضافه که در نسخه بتا هستند، امتحان نمایید، ولی دقت این زبان‌ها برای پردازش گفتار به متن بسیار کم است.

 گزینه‌های گفتار به متن

برای پردازش گفتار به متن تنها محدود به استفاده از گزینه Dictate نخواهید بود. شما می‌توانید از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های دیگری که قابل استفاده در فضای ورد هستند، به راحتی استفاده نمایید.

یکی از مشهورترین این نرم‌افزارهای خارجی، نرم‌افزار Dragon Home است که عملکردی مانند Dictate مایکروسافت ورد دارد ولی به شما اجازه کنترل واژگان، فرمت متن و ویرایش آنها با استفاده از صدای خودتان می‌دهد. این برنامه، بر روی بسیاری از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها (نه فقط مایکروسافت ورد) به خوبی کار می‌کند.

معرفی اپلیکیشن قدرتمند ایرانی پردازش گفتار به متن فارس آوا و مهم‌ترین ویژگی‌های آن

فارس آوا، نرم‌افزار تبدیل گفتار به نوشتار است که امکان تعامل و ارتباطات فعالانه دوجانبه میان انسان با ماشین (موبایل، رایانه‌ و غیره) را به صورت عالی فراهم می‌آورد. این نرم‌افزار، به دلیل جمع‌آوری بزرگ‌ترین داده‌ به زبان فارسی، کاملا قابل رقابت با همتاهای قدر خارجی خود هچون گوگل، مایکروسافت، الکسا و غیره است. در زیر به برخی از ویژگی‌های این نرم‌افزار اشاره شده است

  • کمک به افراد ناتوان در خواندن: باید بدانید که استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی (مطابق با قانون فدرال ایالت متحده، آموزش افراد دارای معلولیت) در سال 2004 به تصویب رسید. فارس آوا، یکی از ابزارهای قدرتمند در این زمینه است که می‌تواند به کودکان عزیز کشورمان که در خواندن مشکل دارند، کمک شایانی نماید.
  • پشتیبانی قوی از زبان: یکی دیگر از مهم‌ترین ویژگی‌های فارس‌آوا، این نرم‌افزار پرقدرت پردازش گفتار به متن ، پشتیبانی بسیار قوی از زبان فارسی (به عنوان زبان مبدا) و دایره واژگان و اصطلاحات بسیار قوی آن است. به طوری‌که حتی معانی عبارات و واژگان عامیانه و غیررسمی را به خوبی متوجه می‌شود.
  • ترجمه به دیگر زبان‌ها:  توانایی همزمان ترجمه به دیگر زبان‌ها از دیگر ویژگی‌های فارس‌آواست.
  • دقت بالا در عملکرد: دقت بالا در عملکرد و فهم محتوای صوتی به عوامل مختلفی همچون کیفیت روند آموزش نرم‌افزار مبتنی بر هوش‌مصنوعی (AI)، بستگی دارد.
  • انتخاب لهجه و جنسیت: فارس آوا به کاربر این امکان را می‌دهد که لهجه و صدای ضبط‌شده خود را انتخاب نمایند. این نرم‌افزار قدرتمند، تقریبا از تمامی گویش‌ها و لهجه‌های موجود در زبان فارسی پشتیبانی می‌نماید..
  • دسترسی به فایل‌ها و برنامه‌ها: فارس‌آوا قابلیت دسترسی به فایل‌ها، پوشه‌ها، برنامه‌ها و دیگر فایل‌های متنی موجود در صفحه دستگاه یا رایانه‌تان را دارد. همچنین می‌تواند صفحات مشخصی از وب‌سایت‌ها را با صدای بلند و واضح برای شما بخواند
  • تشخیص عالی انتهای گفتار: تشخیص دقیق پایان گفتار و آنالیز موثر و بسیار کارآمد جمله از مهم‌ترین ویژگی‌های این نرم‌افزار پرقدرت پردازش گفتار به متن است که دو هدف پردازش زبان و رونویسی را به خوبی انجام داده و حتی در مقایسه با برخی از نمونه‌های خارجی، پرقدرت‌تر نیز ظاهر می‌گردد.
  • قدرت رونویسی بالا: از دیگر ویژگی‌های مهم فارس‌آوا، قابلیت رونویسی آن با دقت بالاست؛ این نرم‌افزار می‌تواند این مهم را از طریق فایل‌های صوتی ضبط شده و یا تماس‌های صوتی و غیره  به سادگی برایتان انجام دهد.
  • تشخیص صدا در زمان واقعی برای پاسخ‌های صوتی تعاملی هوشمند: کاربران برای تعامل و مشارکت بیشتر از طریق این پلتفرم، می‌توانند از سامانه‌های IVR استفاده نمایند.
  • تشخیص گفتار و پردازش سریع آن: فناوری شخیص گفتار در فارس آوا علت اصلی سرعت سریع آن در پردازش پردازش گفتار به متن است.
  • امکان همزمان شنیدن متن و خواندن آن: از مهم‌ترین ویژگی فارس آوا این است که به کاربر اجازه می‌دهد همزمان که متن رونویسی را در صفحه رایانه و یا دستگاه خود مشاهده می‌کنند، آن را با صدای بلند بشنوند.
  • قابلیت اجرا بر روی تلفن‌های همراه و انواع تبلت‌ها و رایانه‌ها: از دیگر ویژگی‌های فارس‌آوا، قابلیت اجرا بر روی انواع مختلف دستگاه‌های هوشمند مانند موبایل‌ها، رایانه‌ها و تبلت‌هاست.

 فارس آوا بیشتر مناسب چه افراد یا شرکت‌هایی است؟

شاید برایتان جالب باشد این فناوری برای نخستین‌بار برای کمک به نابینایان اختراع گردید. گرچه امروزه از آن به صورت وسیعی توسط افراد یا گروه‌های مختلف استفاده می‌شود.

  • افرادی که در خواندن به دلیل بیماری‌هایی چون Dyslexia و غیره مشکل دارند؛
  • افرادی که در خواندن روان به زبان دوم مشکل دارند؛
  • افرادی که در حال یادگیری زبان خارجه‌اند؛
  • افراد با مشکلات بینایی؛
  • افرادی که خواندن متن در صفحه نمایش کوچک موبابل برایشان سخت و دشوار است؛
  • صاحبان محتوا و ناشران
  • خبرنگاران و روزنامه‌نگاران
  • دانشجویان و دانش‌آموزان
  • افرادی که قصد دارند تا از مطالب وب‌سایتی که زبانش فارسی نیست، استفاده نمایند.
  • شرکت‌ها و تجارت‌ها برای ایجاد سطح تعامل بیشتر با مشتریان
  • آژانس‌های هواپیمایی، مسافرتی و غیره
  • شرکت‌های خدمات مشتری برای تعامل بیشتر با مشتریان و پاسخ‌دهی بهتر بدان‌ها

 

 

 

 

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/aVrau

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تولید کابوس توسط AI
اخبار هوش مصنوعی

ابجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی

ایجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی توسط گوگل: Google با استفاده از ابزار مبتنی در وب، Chimera painter، موجودات ترسناک خلق می‌کند گوگل با استفاده

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.