آموزش شخصی سازی شده به کمک هوش مصنوعی

آموزش آنلاین با کمک هوش مصنوعی می‌تواند آموزش شخصی‌سازی شده را بهبود بخشد و از آموزش حمایت و پشتیبانی نماید

با بسته شدن دانشگاه‌ها در بهار گذشته به دلیل بیماری همه‎گیر کوید۱۹، هزاران معلم و میلیون‎ها دانشجو مجبور به یک آزمایش برنامه‎ریزی نشده در یادگیری آنلاین شدند درحالی‌که تعداد کمی از آن‌ها آماده این امر بودند.

آموزش آنلاین با هوش مصنوعی

در حالی‎که دنیا برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‎شد، مدیران مدارس و مقامات منتخب در تلاشی سخت برای ایجاد برنامه‎های عملی به منظور محافظت از سلامتی و ایمنی دانش‎آموزان و معلمان و بازگشایی مدارس در میان بحبوحه بیماری همه‎گیر کرونا بودند. با توجه به اختلال مداوم، وقت آن است که ما در مورد چگونگی بهبود آموزش آنلاین با کمک هوش مصنوعی صحبت کنیم.

چیزهای زیادی برای هیجانی شدن وجود دارد. محققان در حال درک چگونگی یادگیری مغز هستند. این درحالی‌ است که سعی می‌کنند با وارد ساختن هوش مصنوعی (AI) در سیستم انتقال دانش، مطالعه دانش را  برای تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان آسان‌تر و لذت‌بخش‌تر کنند. در حال حاضر، سیستم‎های هوش مصنوعی (AI) برخی از برنامه‌های آموزشی آنلاین را بهینه می‎سازند و آینده‎ای کاملا متفاوت از پارادایم‎های آموزشی گذشته نشان می‌دهند.

قرن‎هاست که والدین و معلمان می‎دانند که بهترین آموزش‎ها به افراد همواره توسط یک مربی باتجربه انجام می‌شود که قادر است بین چالش‎ها و حمایت از دانش آموز تعادلی ایجاد نماید. اما این راه، گران تمام می‌شود زیرا باید کارهای زیادی انجام گردد درحالی‌که نمی‌توان آن‌ها را مقیاس‌بندی کرد. امروزه، آموزش آنلاین با هوش مصنوعی (AI) می‌تواند به عنوان ابزاری بسیار کارآمد در اختیار معلمان و دانش آموزان برای انجام این مسئله قرار گیرد.

الگوریتم‎ها با کشف الگوهای عملکردی دانش‌آموزان، می‌توانند به معلمان در بهبود استراتژی‌های متناسب کمک کنند. مربیان هوش مصنوعی (AI)، همان سیستم‎های نرم افزاری‌اند که دانشجویان با آن‌ها به صورت آنلاین تعامل دارند. این سیستم‌ها می‎توانند هر اندازه توجهی که هر دانش‌آموزی نیاز دارد، در اختیار وی قرار دهند.

این سیستم‌های نرم‌افزاری هنگامی که احساس کنند دانش‎آموزان خسته و یا ناامید می‎شوند، می‌توانند اهدافی را برای درگیر کردن بیشتر آن‌ها و تغییر استراتژی‎ها تعیین کنند. شواهد این تحقیق نشان می‎دهد که آموزش آنلاین با هوش مصنوعی عملکرد دانش آموزان را به مراتب فراتر و بالاتر از سطح کلاس‎های مرسوم و حتی فراتر از سطح کسب شده با مربیان انسانی می‎برند.

شایان ذکر است که این سیستم‎ها جایگزین معلمان نمی‎شوند و همچنین نباید در آینده، جایگزین آن‌ها گردند؛ ولی می‌توانند بیشترین حجم کاری در تدریس را بر عهده بگیرند. به عنوان مثال، فرصت و درجه‌بندی بیشتری را برای تدریس در اختیار معلمان قرار می‎دهند. آن‌ها با جمع‌آوری داده‌های معنادار درباره عملکرد هر دانش‌آموز، به معلمان کمک می‌کنند تا دستورالعمل‎های خود را برای هر دانش‌آموز شخصی‌سازی نمایند. هوش مصنوعی (AI) در واقع یک مدرس خستگی‎ناپذیر و بسیار با دقت است که با صبر و حوصله ابدی بر پیشرفت و نیازهای هر دانش‎آموز تمرکز می‎کند.

بهبود الگوریتم‎های هوش مصنوعی (AI) در سیستم آموزش

امروزه، استفاده از آموزش آنلاین با هوش مصنوعی در سیستم آموزشی هر دانشگاه‌ دولتی و یا خصوصی در سراسر جهان کاملا پذیرفته شده است. این امر، باعث ایجاد امیدهای بیشتر در افق آموزشی شده است.

محققان از سراسر جهان به یک چالش جهانی با نام AIEd ملحق می‌شوند که حمایت مالی از آن توسط ائتلافی از دانشگاه‎ها، سازمان‎های غیر انتفاعی و شرکت‎های آموزشی انجام می‌گردد. در این چالش از تمامی استعدادهای برتر هوش مصنوعی جهانی، در رقابتی موسوم به رقابت Google Kaggle دعوت به عمل می‌آید تا در طراحی بهبود الگوریتم‌های آموزشی کمک نمایند.

چنین چالش‎هایی، پیش‌تر برای تمرکز بر روی مشکلات دشوار پیش رو، توسط بهترین ذهن‌های آکادمیک جهان استفاده می‎شده است. شایان ذکر است که عمده‎ترین پیشرفت‌های به دست آمده در زمینه هوش مصنوعی، نتیجه همین چالش‌ها است. به عنوان مثال، چالش تشخیص تصویری بزرگ مقیاس ImageNet منجر به پیشرفت‎هایی در بینایی کامپیوتر شد و چالش DARPA Grand، باعث توسعه اتومبیل‎های خودران در جهان گردید.

افتتاحیه چالش Riiid AIEd، که در ۵ اکتبر سال جاری در زمینه آموزش آنلاین با هوش مصنوعی انجام شد، از پژوهشگران هوش مصنوعی درخواست کرد تا الگوریتمی طراحی نمایند که قادر به پیش‌بینی دقیق و بهبود عملکرد دانش آموزان در پاسخ به سوالات چند گزینه‌ای باشند. محققان در این چالش از EdNet، بزرگترین مجموعه عمومی آموزش AI (هوش مصنوعی) در جهان استفاده خواهند کرد.

به برندگان این چالش در ایالات متحده، جایزه‌ای معادل ۱.۰۰۰.۰۰۰ دلار داده می‌شود. گفتنی است که چنین چالش‌هایی در آینده درباره موضوع‌های جدیدی همچنان ادامه خواهد یافت تا با کمک هوش مصنوعی، سیستم‌های آموزشی پربارتر و کارامدتر از اکنون شوند.

پیش از بیماری همه‌گیر کوید-۱۹، سیستم‌های آموزشی با مشکلات و بحران‌های زیادی دست به گریبان بودند و به نظر می‌رسید که رفع این موانع، نیازمند به منابع زیادی باشد. ولی اختلال ناشی از بیماری همه‎گیر کوید-۱۹، فرصتی تاریخی را برای همگی ما به ارمغان آورد تا مجبور به استفاده و امتحان فناوری‎های جدیدی در سیستم‌های یادگیری و آموزش و پرورش باشیم، چیزی که پیشتر اعمال آن با مخالفت‌های شدید و ریشه‌داری مواجه می‌شد.

پر واضح است که سیستم آموزشی ما باید خود را برای آینده‎ آماده سازد که این مستلزم استفاده از فناوری‌های موجود به منظور بهبود روند یادگیری دانش‌آموزان است؛ خواه این فرایند یادگیری به صورت شخصی باشد، خواه آنلاین و یا در محیط‌های ترکیبی انعطاف‎پذیر.

هوش مصنوعی (AI) و اینترنت نوید دموکراتیک‎سازی باکیفت آموزش و همچنین دستیابی به سیستم بی‎نظیر آموزش شخصی‌سازی شده از روی کدپستی هر دانش‌آموز را می‌دهد. با تمرکز بهترین ذهن‌های جهان در زمینه هوش مصنوعی، برای بهبود آموزش آنلاین، می‌توانیم محققان و معلمان را گرد هم آوریم تا الگوی جدیدی برای آموزش در دوره پس از همه‌گیری بیماری کرونا طراحی کنند.

2/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/EKuFp

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

نسخه کوچک ربات خواهر سوفیا

خواهر کوچک ربات سوفیا معرفی شد

سوفیا کوچولو، خواهر کوچک ربات سوفیا و جدیدترین عضو خانواده شرکت هوش مصنوعی و رباتیک هانسون است که در سال 2022 به بازار جهانی معرفی

هوش‌مصنوعی در فرودگاه‌ها
هوش مصنوعی

استفاده از هوش‌مصنوعی در فرودگاه‌ها

شرایط پاندمیک زمینه را برای کاربردی شدن هوش‌مصنوعی در فرودگاه‌ها فراهم می‌آورد از زمان شروع پاندمیک کوید 19، مفسران صنعت تنها یک نکته را به

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.