آنالیز گفتار فناوری مورد نیاز همه کسب‌وکارها در آینده‌ای نه چندان دور

آنالیز گفتار تکنولوژی مورد نیاز برای آن دسته از کسب‌وکارهایی که در ارتباط مستقیم با مشتری هستنند

آنالیز گفتار در کسب‌وکارها از الزامات جدید در آینده‌ای نه چندان دور خواهد بود. امروزه، دنیا به سرعت با پیشرفت تکنولوژی در حال تغییر و دگرگونی است. این تغییرات نه تنها شیوه ارایه خدمات و محصولات به مشتریان را تحت تاثیر قرار داده است، بلکه باعث انقلابی در نحوه تعامل با آنان شده است؛ این دگرگونی‌ها موجب تغییرات مثبت و شگرفی در فناوری‌های مرتبط با ارتباط و گفتار شده است. با عامر اندیش همراه باشید تا با آینده کسب‌وکارها با استفاده از این فناوری جدید بیشتر آشنا شوید.

استفاده از آنالیز گفتار در کسب‌وکارها

سازمان‌ها همواره می‌کوشند تا تجربه گفتاری جدیدتری را به مشتریان خود ارایه دهند؛ بنابراین آنان به صورت فزاینده‌ای از فناوری‌های جدیدی مانند چت‌بات‌ها و دیگر راه‌حل‌های گفتاری دیجیتالی استفاده می‌کنند.

تحلیل گفتار به سرعت درحال تبدیل شده به یک نیاز تجاری به منظور ارایه تجربه بهتر و کارامدتر برای مشتریان است. این فناوری، به طور معمول، گفتار را به متن تبدیل کرده و آنان را برای استفاده از موتور رونویسی به داده تبدیل می‌کنند. این داده‌های استفاده شده در ساختار گفتار، به منظور استخراج اطلاعات و فهم دقیق، مورد سازمان‌دهی و ارزیابی قرار می‌گیرند.

با آنالیز گفتار، کسب‌وکارها می‌توانند در مورد آنچه مشتریانشان به یک ربات می‌گویند، مطلع شوند. سپس هر گام گفتار این مخاطب‌ها، به منظور ارایه خدمات بهتر به دقت مورد بررسی و آنالیز قرار می‌گیرد.

سیستم‌های گفتار، نه تنها چگونگی تعامل مشتریان با برندی که قصد فروش محصولاتش را دارد، بلکه تعامل و دسترسی کارمندان با داده‌ها (با کمک فناوری‌های IT) را نیز تغییر داده‌اند.

مطابق با مقاله منتشر شده در گارتنر (Gartner)، بیشتر سازمان‌ها و شرکت‌های فناوری اطلاعات تا سال 2021، تکنولوژی پردازش گفتار را به عنوان مهم‌ترین پلتفرم در اپلیکیشن‌های ارایه شده برای فضای ابر یا موبایل خواهند پذیرفت.

پیشرفت‌های سریع فناوری اطلاعات و پردازش زبان طبیعی انسان (Natural langugae processing_NLP) توسط موتورهای هوشمند، مهم‌ترین فاکتورهای آنالیز گفتار رو به جلو، به ویژه برای استفاده در شرکت‌ها و سازمان‌هاست.

استفاده از فناوری آنالیز گفتار در کسب‌وکارها
استفاده از فناوری آنالیز گفتار در کسب‌وکارها

آنالیز گفتار بر مبنای هوش مصنوعی آینده کسب‌وکارها را تغییر خواهد داد

آنالیز گفتار این پتاسیل را دارد که معیارهای عملکرد کسب‌وکارها را به طور جامع ارزیابی کند. این فناوری، با تشخیص نیازها و الزامات کاربران، در فراهم آوردن محصولات و خدماتی که به دنبال آنند، کمک خواهد کرد. به این ترتیب کمک بزرگ و مفیدی برای کسب‌وکارها خواهد بود. به عنوان مثال، چت‌بات‌های تجارت الکترونیک می‌توانند آنچه کاربر بدان علاقه‌مند است، با استفاده از نوتیفیکیشن‌ها (اعلان‌ها) در همان محیطی که آنان به دنبال مرور محصولات هستند، به وی آموزش دهد.

به عنوان مثال دیگر، می‌توان به بات Qlik Insight اشاره کرد. این بات یک آنالیزگر گفتار (مبتنی بر هوش مصنوعی) است که آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای فهمیدن آنچه کاربر به دنبال آن است، با استفاده از پرسیدن سال (به صورت گفتاری از وی) ارایه می‌دهد. رهبران کسب‌وکارهای بزرگ در زمینه هوش مصنوعی و IT اعلام کرده‌اند به منظور افزایش پیشرفت و تقویت هوش و قابلیتهای شناختی مرتبط با آنالیز گفتار، از CrunchBot و Crunch Data استفاده می‌کنند.

آنالیز گفتار در حال حاضر به کسب‎وکارها کمک می‌کند تا بتوانند چت‌بات‌ها و برنامه‌های صوتی خود را به طور کامل اجرا نمایند. همچنین از آنالیزورهای هوش مصنوعی با جمع‌آوری خودکار داده‌ها، در برداشتن قدم‌های دیگر استفاده می‌کنند.

علاوه‌براین، آنالیزهای گفتار توانایی انجام کارها و فعالیت‌ها به عنوان عضوی از تیم در یک سازمان را دارند. امروزه، بسیاری از شرکت‌ها بر روی پلتفرم‌های پیام‌رسانی مانند اسلک (Slack) فعالیت می‌کنند.

جمع‌بندی

به طور قابل توجهی، سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی با ارایه روشی موثر و کارآمد برای تعامل با داده‌های تجاری و با استفاده از زبان طبیعی (مشتری)، باعث تغییر و دگرگونی کسب‌وکارها خواهند شد. در سال‌های آتی، رابط‌های مکالمه‌ای مانند پیام‌رسان فیسبوک، الکسا، اسلک (Slack)، گوگل هوم (Google home) و غیره همانند نسل اول تلفن‌های همراه که دنیا را تکان دادند، روز به روز محبوبیت بیشتر و بیشتری کسب خواهند کرد.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/infI9

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

مزایای بانکداری الکترونیکی
مقالات

کاربرد و مزایای بانکداری مدرن چیست؟

با گسترش پهنای باند و افزایش سرعت اینترنت در ایران و همچنین دسترسی اکثر مردم به کامپیوتر و گوشی هوشمند بانکداری مدرن که با نام بانکداری

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.