اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی

اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی

اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی

هم هوش مصنوعی (AI) و هم هوش هیجانی (EI) نقش مهمی در امنیت بازی می‌کنند. ولی دو گزارش اخیر بر چالش رهبری تاکید می‎کند که فناوری را به بشریت متصل می‌سازد. انجمن امنیت گرایش‌های عظیم (Megatrends) صنایع امنیتی (SIA) برای سال 2021 گزارشی با عنوان هوش مصنوعی (AI) منتشر کرده که به کمک تشخیص چهره، فضاهای هوشمند و حریم خصوصی داده‌ها بیش از پیش نقض می‌شوند. گفتنی است گرایش‌های عظیم (Megatrends) روندهایی است که در مقیاس جهانی تاثیر می‌گذارند. برخی از این روندها را با تهدیدهای جهانی یکی هستند.

اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی (AI & EI)

در همین زمان، مورین متکاف (Maureen Metcaf) از شورای مربیان فوربس (Forbes) گزارش روندهای رهبری را برای سال 2021 منتشر کرد. این روندها، شامل بی‌ثباتی اقتصادی، از بین رفتن اعتماد به نهادهای اجتماعی و کاهش حریم خصوصی کارگران است؛ به ویژه زمانی‌که به صورت دورکاری کارهای خود را انجام می‌دهند.

لیست دیگری هم در این رابطه توسط لیست توسط انجمن امنیت گرایش‌های عظیم صنایع امنیتی منتشر شده  و هر دو لیست، کاملا درست و صحیح‌اند. ترفند حرفه‌‌ای‌های امنیتی، پیوستن مهارت‌ها و ذهنیت‎هایی است که لیست رهبری را به پدیده‎هایی شکل می‎دهند که گرایش‎های امنیتی بزرگ (Security megatrends) را می‌سازند. شکاف بین این دو (که در زمان‌های تغییرهای اساسی، تهدیدی برای تبدیل شدن به یک شکافی بسیار عظیم است) باید برای متخصصان امنیت پرگردند، نه اینکه از قلم بیافتند.

بارزترین نمونه این شکاف، تاکید بر حفظ حریم خصوصی داده‌ها از یک سو و نقض حریم خصوصی کارگران از سوی دیگر است. در حالی که قوانین و مقرراتی مانند HIPAA ،FCRA و PCI از اطلاعات مشتری و مصرف‌کننده محافظت می‌کنند، کارمندان از چنین محافظت و قوانینی برخوردار نیستند.

در مرحله بعد، شیوع استفاده از دو فناوری هوش مصنوعی و تشخیص چهره را با کاهش اعتماد در نهادهای اجتماعی مقایسه کنید. منتقدان هوش مصنوعی و تشخیص چهره می‌گویند که هر دو این فناوری‌ها با توجه به تعصب‌های فردی آموزش دیده‌اند و این باعث می‌شود اعتماد به موسساتی که از این ابزارها استفاده می‎کنند، کاری بسیار دشوار و حتی در برخی موارد ناممکن شود. برای مثال، الگوریتم مورد استفاده در دادگاه‎های ایالات متحده برای پیش‎بینی خلافکاران و مجرمان سابقه‌دار با جرم‌هایی تکرارشونده، برای مجرمان سیاه‌پوست نسبت به مجرمان سفیدپوست دو برابر مثبت کاذب برای تکرار جرم پیش‌بینی کرده است. اینجاست که اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی بیش از پیش احساس می‌شود.

اکنون محیط‎های پاسخگو و فضاهای هوشمند را در نظر بگیرید. آن‌ها پتانسیل زیادی برای تسهیل تجربه شخصی و شناسایی تهدیدها دارند. شهرداری‎هایی مانند سنگاپور، هلسینکی و دبی برای تبدیل شدن به شهرهای هوشمند در حال مسابقه هستند، با تاکسی‎های بدون سرنشین، ارزهای دیجیتال و سنسورهایی که تقریبا همه چیز را کنترل می‎کنند در این رقابت پیشرو هستند. اما تکنو اتوپیاهای موجود (techno-utopias) در شهرهای ثروتمند با واقعیت گسترده نابرابری‌های اقتصادی، بدبینی نسبت به پایداری و اعتراض‌های بسیار علیه پلیس در تضادند. در حقیقت “شهر هوشمند” بیش از آن‌که واقعی باشد، آرزویی بیش نیست. حتی جوامع فوق‎العاده ثروتمند و محدودکننده نیز با مشکلات جدی عدم اختلاف اقتصادی و بی عدالتی اجتماعی روبرو هستند.

گرایش‌های بزرگ (megatrends) نشان می‌دهد که این فناوری‌ها تحول‎آفرین هستند و به پیشرفت خود ادامه خواهند داد. مهارت‎های رهبری که بر ارتباط انسانی تاکید دارند، به همان اندازه بی‌ارزش‌اند. اکنون زمان اتحاد هوش مصنوعی و هوش هیجانی فرا رسیده است.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/BSFPa

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.