از پاسخگوی هوشمند تلفنی در چه جاهایی می توان استفاده کرد؟

هوش مصنوعی با راهکارهایی که به وجود آورده است، فرآیندهای بسیاری از کسب و کارها را تغییر داده است. فرآیندهای کسب و کارها دیگر به شکل گذشته نیستند و در بسیاری از بخش‌ها هوشمند شده‌اند. حتی در سال‌ها اخیر شاهد نوآوری‌هایی بودیم که در یک دهه قبل تصور نمی‌کردیم که همچین چیزی ممکن باشد. امروزه در برخی کشورهای پیشرفته دیگر حتی نیازی به پول نقد و کارت بانکی نمی‌باشد و یک سیستم هوشمند تنها با شناسایی چهره شما به حساب بانکیتان متصل می‌شود و تمام پرداخت‌ها را انجام می‌دهد.

گفتیم که فرآیند کسب و کارها مدت‌هاست دستخوش تحولات هوش مصنوعی شده است. یکی از مهم‌ترین این تحولات در بخش پشتیبانی مشتریان و در مرکز تماس آن‌ها رخ می‌دهد. شاید قبلا با ربات‌های چت هوشمند برای پاسخگویی به مشتریان بر روی وبسایت و یا سیستم‌های تبدیل گفتار به نوشتاری که این مراکز برای مستند سازی صحبت‌های مشتریان استفاده می‌کنند، آشنا باشید. جدیدترین این نوآوری‌ها استفاده از پاسخگوی هوشمند تلفنی یا به عبارتی اپراتور هوش مصنوعی است که در مرکز تماس کسب وکارهای بزرگ و پیشرفته به کار گرفته می‌شود.

منظور از پاسخگوی هوشمند تلفنی چیست؟

منظور از پاسخگوی هوشمند تلفنی یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند همانند نیروی انسانی بسیاری از فرآیندهای بخش پشتیبانی از مشتریان را انجام دهد. این سیستم می‌تواند به تماس‌های مشتریان پاسخ داده و به سوالات آن‌ها جواب دهد، می‌تواند تماس‌های ورودی را به بخش‌های مورد نظر انتقال دهد، می‌تواند از صحبت‌های مشتریان مستند تهیه کند و حتی به نیروهای انسانی برای پاسخگویی به مشتریان کمک کند. هر زمانی که پاسخگوی هوشمند فهمید که نمی‌تواند به سوالات یک مشتری پاسخ دهد، او را به طور خودکار به اپراتور انسانی منتقل می‌کند.

پاسخگوی هوشمند یا همان اپراتور هوش مصنوعی به یک کسب و کار کمک می‌کند تا در زمان و هزینه صرف شده صرفه جویی داشته باشد و هم چنین میزان اشغال خطوط را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و می‌تواند به تعداد بیشتری از مشتریان در طول روز پاسخ دهد. هم چنین با پاسخ دادن به سوالات تکراری مرکز تماس حجم کاری زیادی را از دوش نیروهای انسانی کاهش می‌دهد. نکته مورد توجه در مورد این اپراتورهای هوشمند، آن است که بر اساس نیاز هر کسب و کاری مقیاس بندی می‌شوند و مدیریت مرکز تماس یک کسب و کار به راحتی می‌تواند فعالیت آن‌ها را کنترل کند و بر میزان کارایی آن‌ها مستقیما نظارت داشته باشد.

از پاسخگوی هوشمند تلفنی در چه جاهایی می‌توان استفاده کرد؟

به طور کلی از پاسخگوی هوشمند تلفنی در تمام کسب و کارهایی که می‌خواهند پاسخگویی هوشمند به مشتریان داشته باشند، می‌توان استفاده کرد. استفاده از پاسخگوی هوشمند نیاز به نیروهای انسانی در بخش‌هایی که می‌توانند به طور کامل اتوماسیون شوند را از بین می‌برد. هم چنین این اپراتورها در زمان اوج کار مانند تعطیلات و یا موقعیت‌هایی که تعداد تماس مشتریان به طور ناگهانی چندین برابر می‌شود می‌توانند به همان مقیاس کارآیی خود را افزایش داده و به تماس‌های ورودی بیشتری پاسح دهند.

برای مثال می‌توان گفت کسب و کارهای زیر برای کارآیی‌های مختلفی از پاسخگوی هوشمند استفاده کنند:

  • مراکز رزرو بلیط و هتل: برای پاسخگویی به سوالات مشتریان در مرکز تماس، راهنمایی مشتریان، پشتیبانی از مشتریان، ارائه اطلاعات در مورد بلیط، تور و…
  • بانک‌ها: برای ارائه اطلاعات، اطلاعات سود سپرده، اطلاعات وام‌ها و..
  • اپراتورهای تلفن‌همراه: به طور کلی می‌توانند در بخش پشتیبانی و مرکز تماس خود از پاسخگوی هوشمند تلفنی استفاده کنند.
  • مراکز پشتیبانی و ارائه اطلاعات: این مراکز هم می‌توانند برای پاسخگویی هوشمند به تماس مشتریان و بسیاری دیگر از خدمات خود به سراغ اپراتورهای هوشمند بروند.
  • مراکز درمانی و بیمارستان‌ها: می‌توانند به جای منشی‌های تلفنی برای نوبت دهی به بیماران و ارائه اطلاعات مختلف از پاسخگوی هوشمند تلفنی استفاده کنند.
  • کسب و کارهای کوچک: همانند استارتاپ‌ها یا کسب و کارهای نوپا که نیاز به پاسخگویی به مشتریان دارند اما هزینه استخدام تعداد زیادی نیروی انسانی را ندارند می‌توانند از هوش مصنوعی و اپراتورهای هوشمند برای پاسخگویی به مشتریان استفاده کنند.

همه کسب و کارها می‌توانند  با سنجش نیازهای مختلف خود و پیدا کردن راه حلی که هوش مصنوعی می‌توانند برایشان به ارمغان داشته باشد، به سراغ آن رفته و از مزایایش بهره‌مند شوند.

سخن نهایی

خوشبختانه هوش مصنوعی با پیشرفت‌های زیادی که در سال‌های اخیر در کشورمان داشته می‌تواند با کسب و کارهای داخلی ادغام شود و بسیاری از فرآیندهای آن‌ها را هوشمند نماید. شرکت عامر اندیش هوشمند نیز در این راستا به کسب و کارهای داخلی کمک می‌کند تا با هوش مصنوعی ادغام شوند. پاسخگوی هوشمند تلفنی هوشتل نیز یکی از محصولات هوش مصنوعی تولید شرکت عامر اندیش هوشمند است که می‌تواند مرکز تماس شما را متحول کند. تمامی کسب و کارهایی که می‌خواهند از هوش مصنوعی در فرآیندهای خود استفاده کنند، می‌توانند برای برخورداری از دمو رایگان به صفحه تماس با ما مراجعه نمایند و فرم مربوطه را برای ما ارسال کنند.

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/gaRLK

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان

تاثیرهای تحول هوش‌مصنوعی در صنعت بهداشت‌ودرمان چیست؟ مقدمه در این مقاله قصد داریم تا درباره بهترین روش‌هایی که هوش مصنوعی می‌تواند صنعت بهداشت و درمان

محصولات هوش مصنوعی در ایران
مقالات

محصولات هوش مصنوعی در ایران

هوش مصنوعی بیش از نیم قرن است که پا به دنیای ما گذاشته است. هدف از ایجاد هوش مصنوعی نیز راحت‌تر کردن زندگی انسان و

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.