استفاده از هوش مصنوعی برای محافظت از اطلاعات

در طول جنگ جهانی دوم، مأموران اطلاعاتی انگلستان اسناد دروغی را منتشر کردند تا ارتش آلمان نازی را فریب داده و آن‌ها را برای حمله به یونان آماده کنند. عملیات گوشت چرخ کرده با موفقیت انجام شد و به یک حمله‌ی موفق توسط متفقین در سیسیل انجامید. تکنیک  تله قناری برای مقابله با جاسوسی نسخه‌های مختلفی از اسناد دروغین را منتشر می‌کند تا اینگونه بتواند راز اصلی را پنهان نگاه دارد. از تله‌های قناری می‌توان برای جلوگیری از نشت اطلاعات یا مانند جنگ جهانی دوم برای ایجاد حواس پرتی که اطلاعاتی ارزشمند را پنهان می‌کند استفاده کرد.

WE-FORGE، یک سیستم جدید محافظت از داده‌ها است که در دپارتمان علوم کامپیوتر Dartmouth طراحی شده و از هوش مصنوعی برای ایجاد مفهوم تله قناری استفاده می‌کند. این سیستم برای محافظت از مالکیت معنوی طراحی‌های انجام شده و کنترل عدم فاش شدن فناوری‌های نظامی به طور خودکار اسناد غلط ایجاد می‌کند. سوبراهمانیان استاد برجسته امنیت سایبری و مدیر انستیتوی امنیت، فناوری و جامعه گفت: “این سیستم اسنادی را تولید می‌کند که به اندازه کافی مشابه اصل هستند تا قابل قبول باشند، اما به اندازه کافی متفاوت هستند تا کاملا نادرست باشند.”

کارشناسان امنیت سایبری در حال حاضر از تله‌های قناری برای ایجاد طعمه‌هایی استفاده می‌کنند تا مهاجمین احتمالی را توسط آن فریب دهند. WE-FORGE با استفاده از پردازش زبان طبیعی برای تولید خودکار چندین پرونده جعلی که قابل باور اما نادرست هستند، روش‌های محافظت از داده‌ها را بهبود می‌بخشد. این سیستم همچنین عنصری را در اختیار شما قرار می‌دهد تا دشمنان نتوانند به راحتی اسناد واقعی را شناسایی کنند. از WE-FORGE می‌توان برای ایجاد نسخه‌های جعلی متعدد هر نوع سند فنی استفاده کرد. وقتی دشمنان سیستمی را هک می‌کنند، با این دوراهی ترسناک مواجه می‌شوند که اسناد مشابه و اسناد واقعی کدام‌ها هستند.

سوبراهمانیان گفت: “ما با استفاده از این روش دشمن را وادار می‌كنیم تا وقت و انرژی خود را برای شناسایی سند صحیح هدر بدهند. حتی اگر دشمنان ما این كار را انجام بدهند، تقریبا هرگز اطمینان نخواهند داشت كه به اسناد واقعی دست یافته‌اند یا اسنادی ساختگی.” طبق گفته تیم تحقیقاتی ایجاد اسناد دروغین اصلا کار سختی نیست. یک حق ثبت اختراع می‌تواند شامل بیش از 1000 مفهوم با حداکثر 20 جایگزین احتمالی جعلی باشد. WE-FORGE در نهایت با در نظر گرفتن میلیون‌ها امکان برای همه مفاهیمی که می‌تواند جایگزین کند به راحتی می‌تواند هزاران فرمول جعلی بسازد که در ضاهر درست اما در باطن کاملا اشتباه هستند.

سوبراهمانیان گفت: “هکرها و سارقین در حال حاضر دارایی فکری افراد و اسناد سازمان‌ها را می‌دزدند و به طور رایگان از آن استفاده می‌کنند. این سیستم هزینه‌ای را که دزدان هنگام سرقت اسرار دولتی یا صنعتی متحمل می‌شوند به طور چشمگیری افزایش می‌دهد.” الگوریتم WE-FORGE با محاسبه شباهت‌های بین مفاهیم موجود در یک سند و سپس تحلیل میزان ارتباط هر کلمه با سند اصلی کار می‌کند. سپس سیستم مفاهیم را طبقه‌بندی کرده و نامزد عملی برای هر گروه را محاسبه می‌کند.

دونگکای چن، دانشجوی تحصیلات تکمیلی در Dartmouth که روی این پروژه کار می‌کرد گفت: “ما همچنین می‌توانیم از نویسنده سند اصلی کمک بگیریم. تلفیق نبوغ انسان و توانایی ماشین می‌تواند هزینه‌های سارقان را حتی بیشتر کند.” به عنوان بخشی از تحقیقات، این تیم مجموعه‌ای از حق ثبت اختراع در حوزه علوم کامپیوتر و شیمی را جعل کرد و از هیئت متشکل از افرادی که در این زمینه اطلاعات کافی داشتند خواست که در مورد واقعی بودن اسناد نظر بدهند.

طبق نتایج منتشر شده در ACM Transactions on Information Information Management، سیستم WE-FORGE قادر بود بطور مداوم اسناد جعلی بسیار باورپذیری را در هر زمینه تولید کند. برخلاف سایر ابزارها، WE-FORGE به جای مخفی کردن اطلاعات ساده، مانند گذرواژه‌ها در جعل اطلاعات فنی تخصص دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/sb5ep

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

چرا چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی تا این اندازه برای اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه مهم‌اند؟

چت‌بات‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و اهمیت توسعه آن‌ها در اپلیکیشن‌های موبایلی طی چند سال گذشته تقاضا برای برنامه‌های موبایل در همه صنایع افزایش یافته

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.