افزونه چت آنلاین هوشمند چه کاربردهایی دارد؟

اگر جز کسب و کارهایی هستید که تا به حال از افزونه چت آنلاین بر روی وبسایت خود استفاده می‌کردید، در این مقاله قصد داریم شما را با نوع جدیدی از چت بات‌ها آنلاین و سبک جدیدی از پشتیبانی از کاربران آشنا کنیم و آن چت بات هوشمند می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این محصول با ما همراه باشید.

منظور از چت بات هوشمند چیست؟

چت هوشمند همان قابلیت استفاده از چت بات‌های هوشمندی است که بر روی وبسایت یک کسب و کار قرار می‌گیرد و می‌تواند به صورت اتوماتیک به سوالات مشتریان یا مراجعه کنندگان پاسخ دهد. این چت بات‌ها از هوش مصنوعی برخوردار هستند و به کمک دیتاها و آموزش‌هایی که قبلا به آن‌ها داده شده است به فعالیت می‌پردازند.

چت بات در حقیقت یک سرویس مبتنی بر چت است که به مشتریان خدمات دهی می کند و مشتریان نیز برای پرسش ها و اطلاعاتی که لازم دارند با چت بات به تعامل می‌پردازند. چت بات‌ها قابلیت بارگزاری روی هر اپلیکیشن مبتنی بر چت و پیامرسان و هم چنین بر روی یک وب سایت را دارند .

مزیت اصلی چت بات ها در این است که با استفاده از آن‌ها، دیگر لازم نیست که مشتریان برای رسیدن به اطلاعات مورد نظرشان به گفت و گوهای طولانی و خسته کننده بخش خدمات مشتریان مراجعه کنند. چت بات‌ها قادرند تا اطلاعات لازم را در زمان کمی به افراد مختلف ارائه دهند و علاوه بر آن می توانند در قالب خریدار شخصی، دوست و حلال مشکلات مشتریان ظاهر شوند و تعامل با مشتری را افزایش داده و میزان وفاداری به برند بیشتری را برای کسب و کار شما به ارمغان بیاورند.

به عنوان مثال در بخش بازاریابی چت بات‌ها می‌توانند مشتریان را به سمت اطلاعاتی که در جستجوی آن‌ها هستند هدایت کنند، به آنها الهام ببخشند یا در انتخاب محصولات مناسب کمکشان کنند و یا با خودکار کردن فرآیندهای لازم برای انجام کارهای پشتیبانی از مشتریان، بهره وری کارمندان را افزایش دهند.

آینده دستیتار های هوشمند و چت بات ها

این مقاله درباره چت بات های هوشمند است اما بهتر است یک شناخت کلی نسبت به انواع چت بات‌ها و توانایی‌های آن‌ها داشته باشیم. به طور کلی دو نوع چت بات وجود دارند که می توانند مکالمات انسانی را شبیه سازی کنند. استفاده از هر کدام از این چت بات‌ها در کسب و کار شما بستگی به نیازهایتان و مشکلاتی که قصد رفع آن را دارید باز می‌گردد. ممکن است شما تنها به چت باتی نیاز داشته باشید که صرفا یکسری اطلاعات پیش پا افتاده و از قبل طراحی شده را به مشتری ارائه می‌دهد و یا برعکس، می‌خواهید چت باتی داشته باشید که نه تنها به سوالات مشتری پاسخ دهد بلکه با او همانند یک عامل انسانی به تعامل بپردازد. با توجه به همه‌ی این‌ها چت بات‌ها در دو نوع زیر وجود دارند:

چت بات های مبتنی بر داده های از پیش تعیین شده (Script-based):

این نوع چت بات‌ها دارای چهارچوب کارکردی به خصوصی هستند. به این معنی که آن ها تنها می توانند به دستورات و سوال های خاصی پاسخ بدهند و از یک اسکریپت و جریان از پیش تعریف شده پیروی می کنند. آنها فقط به همان اندازه هوشمند هستند که آنها را می‌سازید. پس فقط می‌توان از آن ها سوال های مشخصی پرسید و انتظار پاسخ‌های ساده و از پیش تعیین شده‌ای را داشت. چت بات‌های مبتنی بر اسکریپت اغلب به عنوان دستیار خرید یا برای کارهای ساده مانند پیش بینی وضعیت هوا در خدمات به مشتریان استفاده می شود.

چت بات های مبتنی بر هوش مصنوعی:

این نوع از چت بات ها توانایی استفاده و به کار گیری هوش مصنوعی را دارند و با استفاده از یادگیری ماشین به جواب پرسش‌های مطرح شده می‌رسند. به این معنی که نیازی نیست سوال های مشتریان شسته و رفته و ساده باشد. آن‌ها قادرند تا سوال‌هایی به بیان‌های متفاوت را تجزیه و تحلیل کنند و پس از درک مقصود نهفته در سوال، پاسخ مناسب را ارائه به فرد مقابل ارائه دهند. نکته مثبت این چت بات‌ها یادگیری بیشتر با گذشت زمان است. این نوع  از چت بات‌ها می توانند بر اساس تاریخچه جست و جوی مشتریان پیشنهادهای مورد علاقه یا مناسب آن‌ها را برای خرید بعدی نمایش دهند.

اما قبل از همه این‌ها شما باید ببینید که می‌خواهید به کمک چت بات دقیقا چه مشکلی را رفع کنید و این در واقع سخت ترین بخش استفاده از چت بات است. اگر بتوانید از چت بات‌ها، در هر نوعی، به صورتی موثر استفاده کنید، به دلیل ایجاد یک تجربه کاربری با کیفیت، مشتریان بارها و بارها به سراغ شما خواهند آمد و گستره‌ی مشتریان وفادار به برند شما روز به روز افزایش بیشتری خواهد یافت.

استفاده از چت آنلاین هوشمند چه مزایایی برای کسب و کار شما خواد داشت؟

چت با کارشناس مذهبی به کمک چت بات

چت بات ها باعث به وجود آوردن یک تحول در بخش تجربه مشتریان خواهند شد. از آنجایی که چند سالی است که دستیارهای مجازی توسعه یافته اند و ارتباطات مجازی نیز در بین افراد بیش از پیش شده، نیاز به تغییر در روند پشتیبانی از مشتریان با توجه به تغییر سبک زندگی مردم بیش از پیش احساس خود را نشان می‌دهد. برای مثال توجه به این نکته که “سه نفر از هر چهار نفر در سراسر دنیا از پیام رسان‌ها استفاده می کنند” ضرورت استفاده از چت بات‌ها را برای یک کسب و کار مشخص می کند. استفاده از چت بات‌ هوشمند نه تنها باعث ورود در سبک زندگی تغییر یافته مردم و حرکت موازی با آن تغییر می‌شود، بلکه مزایا و ارزش‌های بسیار زیادی را نیز به کسب و کار می‌بخشد. به طور کلی اضافه کردن یک چت بات هوشمند به وبسایت کسب و کارتان می‌تواند چنین مزایایی را برای شما به ارمغان بیاورد:

  • چت‌بات‌ها به کاربران و مشتریان شما به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته خدمات ارائه می‌دهند.
  • چت‌بات‌ها می‌توانند هزینه‌های بخش خدمات مشتریان کسب و کارها را تا حد زیادی کاهش دهند و در هزینه‌های کلی کسب و کارها صرفه جویی کنند.
  • چت‌بات‌ها می‌توانند با توجه به تاریخچه چت مشتری، پیشنهادهای مناسب و خدمات شخصی سازی شده به او ارائه دهد.
  • چت‌بات‌ها می‌توانند تعامل مشتریان و کسب و کارها را بسیار راحت‌تر کنند و در بسترهای قابل چتی که مشتریان از آن استفاده می‌کنند، در دسترس آن‌ها باشند.
  • به کمک هوش مصنوعی چت‌بات‌ها می‌توانند با ایجاد مکالمه‌ی دو طرفه احساس مهم بودن را به مشتریان انتقال دهند و به آن‌ها بفهمانند که تا چه میزان برای کسب و کار شما ارزشمند هستند.
  • چت بات‌ها می‌توانند باعث افزایش احساس اطمینان و اعتماد کاربران به کسب و کار شما شوند.

آیا می‌توان در ایران برای وبسایت چت آنلاین هوشمند راه انداخت؟

خوشبختانه در سال‌های اخیر هوش مصنوعی در کشورمان به جایگاه بسیار خوبی رسیده و شرکت‌های مختلفی در این زمینه محصولات هوشمند مختلفی را تولید کرده‌اند. اکثریت این محصولات در سه زمینه پردازش گفتار، پردازش متن و یا پردازش تصویر می‌باشد. چت بات‌ها جزء محصولات پردازش متن قرار می‌گیرند و چند سالی است که راه خود را به بازار ایران پیدا کرده‌اند. به این ترتیب کسب و کارهایی که برای بخش پشتیبانی وبسایتشان به دنبال چت بات‌ها هوشمند هستند می‌توانند به سراغ محصولات هوشمند این شرکت‌ها بروند. یکی از این شرکت‌ها که محصولات با کیفیتی در زمینه هوش مصنوعی تولید کرده است، شرکت عامر اندیش هوشمند می‌باشد.

چت بات هوشمند محصول شرکت عامر اندیش باتاوا نام دارد. باتاوا، یک دستیار هوشمند سازمانی است که از آخرین تکنولوژی های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برخوردار است. این محصول به طور اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و می تواند زبان فارسی را به طور کامل پردازش و درک نماید. باتاوا قابلیت آن را دارد که متناسب با نیازهای سازمان ها و کسب و کارهای مختلف شخصی سازی شودو قادر است با کمک از داده های اطلاعاتی که از قبل آموخته، پاسخی درست به سوالاتی که از او می شود ارائه دهد.

همان طور که گفته شد متناسب با نیاز کسب و کار و یا سازمان، باتاوا قابلیت شخصی سازی دارد. اگر شما در کسب و کارتان نیاز به چت باتی عمومی دارید که به صورت 24 ساعته پاسخگوی مشتریان و یا مراجعه کنندگانتان باشد، باتاوا می تواند این کار را برای شما انجام دهد. باتاوا محصولی بسیار ضروری برای کسب و کارهاست که می توانید با هزینه کم، پاسخگوی نیازهای مشتریانتان باشد.

باتاوا دارای این قابلیت های به خصوص می باشد:

  • قابلیت درک متن محاوره ای
  • قابلیت انتقال ارتباط به اپراتورهای انسانی در صورت نیاز
  • ارائه پاسخ مناسب در قالب متن، تصویر، ویدئو، نقشه و …
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع (بالای 270 هزار لغت)

مهم تر از همه اینکه باتاوا محصولی بومی است که در داخل کشور، متناسب با نیازهای داخلی تولید شده و توسعه داده شده است. کسب و کارهای داخلی در هر زمینه ای و سازمان های مختلف می توانند از این دستیار هوشمند متناسب با نیازهایشان در بخش های مختلف استفاده نمایند.

 

اگر می خواهید از محصول باتاوا استفاده کنید و یا درخواست دموی محصول را دارید به صفحه تماس با ما مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Z5qkH

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

دیپ فیک چیست؟
مقالات

دیپ فیک یا Deep Fake چیست؟

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به هوش مصنوعی و مباحث آن علاقه دارید احتمالا نام دیپ فیک را شنیده‌اید و ویدئوهای

هوش مصنوعی در بویایی
دسته بندی نشده

دستاورد هوش مصنوعی در بویایی چگونه خواهد بود

هوش مصنوعی در بویایی: آیا با کمک هوش مصنوعی بوییدن گل رز ممکن خواهد شد؟ گروهی از پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا، رویرساید (Riverside)، با بهره‌برداری

تشخیص تینیتوس با هوش مصنوعی
اخبار هوش مصنوعی

تشخیص اختلال تینیتوس به کمک هوش مصنوعی

تشخیص تینیتوس با هوش مصنوعی: هوش مصنوعی می‌تواند این اختلال را از طریق اسکن مغزی شناسایی کرده و آن را درمان سازد تشخیص اختلال تینیتوس

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.