الگوی گفتاری هوش مصنوعی

الگوی گفتاری هوش مصنوعی : ماشین‌هایی که گفتار انسان را درک می‌کنند

در اوایل تحول هوش مصنوعی، پژوهشگران متوجه قدرت و امکانات دستگاه‌هایی شدند که قادر به درک معنی و ظرافت‌های گفتار انسان هستند.  با عامراندیش همراه باشید تا با این الگوی جالب هوش‌واره‌ها بیشتر آشنا شوید.

الگوی گفتاری هوش مصنوعی

مکالمه و زبان انسانی یک منطقه چالش‌برانگیز برای رایانه‌هاست؛ زیرا که واژگان و ارتباطات همانند آنگونه که برای انسان‌ها است، برای رایانه‌ها قابل درک نیست. زبان بشر سرشار از ظرافت، محتوا و مفهوم با مفاهیم ژرف فرهنگی و اجتماعی است که به دلیل عدم دقت، می‌تواند به دامنه گسترده‌ای از تفسیرها را منجر شود. اگر رایانه‌ها متوجه منظور ما در عین گفتگو شوند و با شیوه‌ای که برای ما آشناست، با ما ارتباط بگیرند، ما به غنا و مفهوم حقیقی هوش مصنوعی رسیده‌ایم.

الگوی گفتاری هوش مصنوعی و تعامل رایانه‌ها با خود و با بشر به چه صورت است؟

این کابرد ویژه هوش مصنوعی چنان ژرف است که یکی از هفت الگوی بنیادین هوش مصنوعی را تشکیل می‌دهد: الگوی گفتگو و تعامل بشری.

هدف بنیادین از الگوی گفتاری هوش مصنوعی این است که ماشین‌ها بتوانند با الگوی زبانی طبیعی انسان، با نوع بشر ارتباط برقرار سازد و همچنین ماشین‌ها به زبانی که خود متوجه آن می‌شوند، با بشر گفتمان کنند.

به جای تطابق انسان با رایانه‌ها مانند تایپ، کشیدن، کلیک کردن یا استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی رایانه‌ها، از قدرت الگوی گفتاری استفاده نماییم. الگوی گفتاری هوش مصنوعی بدان معناست که ما قادر به تعامل با ماشین‌ها، همانند تعاملی که با دیگر انسان‌ها داریم، باشیم. یعنی با گفتار، نوشتار و ارتباط به روشی که مغز ما قادر به درک آن است.

امروزه، بسیاری از کاربردهای ظریف هوش مصنوعی بر روی ارتباطات انساتی متمرکز شده است. اگر رایانه‌ها مقصود انسان‌ها هنگام ارتباط را بفهمند، می‌توانیم همه شیوه‌های کاربردی با ارزش عملی را بیافرینیم: از چت‌بات و عوامل گفتگو گرفته تا سیستم‌هایی که می‌توانند به صورت کاملا دقیق از زبانی به زبان دیگر بدون از دست دادن معنا و مفهوم عملیات ترجمه را انجام دهند.

تعامل‌های ماشین با انسان، ماشین با ماشین و انسان با ماشین همگی مثال‌هایی از ارتباطات هوش مصنوعی و درک روابط و ارتباطات انسانی است. برخی از مثال‌های دنیای واقعی شامل دستیار صوتی، تولید محتوا، چت‌بات‌ها، تحلیل احساسات، آنالیز خلق‌وخو، آنالیز معانی و نیت‌های افراد و همچنین قدرت ترجمه ماشین است.

برنامه‌های الگوی گفتاری هوش مصنوعی به قدری گسترده‌اند که می‌توان گفت تمامی بخش مارکت بر سامانه‌های گفتاری هوش مصنوعی متمرکز شده است؛ از گفتگوهای مالی گرفته تا گفتگوهای از راه دور پزشکی و ورای آن.

سخن آخر

فراتر از درک زبان نوشتاری یا گفتار، قدرت الگوی گفتاری هوش مصنوعی را می‌توان در توانایی ماشین‌هایی مشاهده نمود که قادر به درک احساسات، خلق‌وخو، قصد و نیت، یا ژست‌های بصری و ترجمه آن‌ها با فرم‌های قابل فهم هستند.

1/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/uFXEH

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

تولید کابوس توسط AI
اخبار هوش مصنوعی

ابجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی

ایجاد کابوس به وسیله هوش مصنوعی توسط گوگل: Google با استفاده از ابزار مبتنی در وب، Chimera painter، موجودات ترسناک خلق می‌کند گوگل با استفاده

پردازش گفتار

کاربرد پردازش گفتار در شرکت مایکروسافت

حوزه پردازش گفتار با استفاده از کورتانا در مایکروسافت امکان‌پذیر شد، شرکت مایکروسافت با استفاده از نرم‌افزار کورتانا (Cortana) می‌تواند گفتار را به متن تبدیل

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.