بازاریابی با چت‌بات + 5 نمونه از موفق ترین چت بات‌های دنیا

بازاریابی به کمک چت بات یک روش جدید نیست بلکه چندین سال که از چت بات‌ها برای بازاریابی استفاده می‌‌شود. استفاده از ربات چت یک ترفند ساده برای معرفی محصولات یا خدمات و پشتیبانی آنها به صورت 24/7 است. سیری و الکسا از معروف ترین دستیارهای هوشمند در دنیا هستند، با پیشرفت تکنولوژی دستیارهای هوشمند فارسی مانند باتاوا نیز پا به میدان گذاشتند. در این مقاله، سعی خواهیم کرد تمام موارد ضروری در مورد بازاریابی با چت بات‌ها را توضیح دهیم.

بازاریابی با چت بات

تعریف بازاریابی با چت بات

تکنیک‌های بازاریابی دیجیتال در حال تغییر هستند و چت بات‌ها به عنوان یک ابزار کمکی برای تجارت الکترونیکی به سرعت در حال تسخیر این بازار هستند. چت بات یک نوع نرم افزار است که مشاغل آنلاین از آن برای خودکار کردن مکالمات با کاربران استفاده می‌کنند. چت بات با بهره گیری از اطلاعات موجود می‌تواند تجربه مشتری (CX) را شخصی سازی کند.
یکی از مزایای چت بات‌ها در بازاریابی نوین این است که آن‌ها می‌توانند به هر پیام رسان و شبکه اجتماعی متصل شوند. به عنوان مثال واتساپ، تلگرام و اینستاگرام یا هر رسانه ای که برای تجارت آنلاین خود از آن استفاده می‌کنید.

1. چت بات Whole Foods

فروشگاه سوپرمارکتی Whole Foods که هفت شعبه در کشور انگلستان دارد، یک چت بات معروف در زمینه پیشنهاد دستور العمل‌های آشپزی ساخته که برای استفاده از این ربات آشپز باید وارد پیام رسان فیس بوک شوید تا بتوانید از پایگاه داده این چت بات استفاده کنید. وظیفه این چت بات پیشنهاد دستورهای آشپزی برای وعده غذایی آینده است، شما می‌توانید در این چت بات با فرستادن ایموجی، دستور العمل‌هایی غذایی که شامل آن ایموجی می‌شود را مشاهده کنید. حتی دستور العمل‌هایی غذایی خود را بر اساس یک رژیم خاص یا گیاهخواری فیلتر کنید. این چت بات به خوبی نشان داد که استفاده آن چه تاثیری بر افزایش تجربه مشتری داشته است.

چت بات آشپزی

2. چت بات Lyft

لیفت یک پلتفرم درخواست تاکسی اینرنتی مانند اسنپ و تپسی است این شرکت اصلی ترین رقیب شرکت اوبر در ایالات متحده است این شرکت در سال 2012 راه اندازی شده و در حال حاظر در 644 شهر ایالات متحده همچنین در 12 شهر کانادا فعالیت می‌کند و هر هفته بیش از ده میلیون مسافر را جابجا می‌کند. این شرکت در زمینه‌های درخواست آنلاین تاکسی، کرایه خودرو، اسکوتر برقی، دوچرخه اشتراکی و تحویل غذا فعال است.
بیشتر کاربران تلفن‌های هوشمند به طور فعال از اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، فیس بوک، اینستاگرام و واتساپ استفاده می‌کنند و ارائه یک چت بات هوشمند در این برنامه‌ها می‌تواند باعث افزایش تعداد مشتریان و تجربه کاربری آنها شود. شرکت Lyft به عنوان یک شرکت در خواست تاکسی به خوبی توانسته از این قابلیت چت بات در راستای توسعه کسب و کار خود استفاده کند.

چت بات Lyft

3. چت بات Hipmunk

در اصل Hipmunk یک موتور جستجو برای رزرو راحت‌تر بلیت هواپیما، هتل و کرایه اتومبیل است. از ویژگی‌های جالب این موتور جستجو ارائه پیشنهادات لحظه آخری به کاربران است همیچنین پلتفرم Hipmunk را می‌توانید به راحتی با فیس بوک، اسلک یا اسکایپ ادغام کنید. فکر کنید زمانی که با دوستان خود دارید چت می‌کنید میتونید بدون اینکه از برنامه پیام رسان خارج شوید اقدام چت با ربات داخل پیام رسان کنید و اطلاعات مورد نیاز در مورد هزینه بلیط و محل اقامت کسب کنید. ویژگی که این چت بات را خاص کرده است ادغام با نرم افزار‌ها یا پیشنهادات لحظه نیست بلکه بعد از رزرو بلیط و هتل، چت بات به شما پیشنهاداتی برای لذت بردن از سفر به شما ارائه می‌دهد.

چت بات گردشگری و رزرو هتل

 

4. چت بات Duolingo

یکی از کاربردهای چت بات استفاده از آن برای یادگیری یک زبان جدید است. اگر در حال یادگیری آنلاین زبان هستید یکی از بزرگترین چالش‌های شما صحبت با یک فرد برای محک زدن مهارت و افزایش آن صحبت کردن با یک زبان آموز دیگر یا فرد بومی است اما اغلب زبان آموزان کسی را برای صحبت کردن ندارند. به همین دلیل سایت آموزش زبان Duolingo یک چت بات برای برقراری مکالمه روزمره برای زبان آموزهای که کسی را صحت کردن ندارند یا از مکالمه با یک فرد ترس دارند یا خجالت ‌می‌کشند، طراحی کرده است. چت بات Duolingo به کاربران کمک کند مهارت های مکالمه را بیاموزند و آنچه را آموخته‌اند را تمرین کنند.

چت بات Duolingo

چت بات Duolingo در حال حاضر برای زبان آموزانی کار می‌کنند که می‌خواهند فرانسوی، اسپانیایی و آلمانی یاد بگیرند. این دور از ذهن نیست که این شرکت به زودی زبان‌های دیگری را نیز به این چت بات اضافه کند. متأسفانه، فعلا این ویژگی فقط در برنامه iPhone Duolingo کار می‌کند. با توجه به اینکه این چت بات بر روی سروهای ابری فعال است برای استفاده از آن باید دسترسی به اینترنت داشته باشید.
این کمپانی برای اینکه صحبت با چت بات کمی جذاب‌تر شود، ربات‌های با شخصیت‌های انسانی مختلفی به چت بات خود اضافه کرده. مانند: سرآشپز رابرت (Robert)، راننده رنه (Renée) و افسر آدا (Ada)

این چت بات‌ها نسبت به رفتار نسبت شما پاسخ و واکنش‌های متفاوتی نشان می‌دهند و در صورت لزوم متن شما را تصحیح می‌کند، اما در بیشتر مواقع سعی در ایجاد و تقلید از یک مکالمه واقعی را دارد.

5. چت بات Amtrak

بخش مهمی از قیف بازاریابی، پشتیبانی و خدمات پس از فروش است. اگر مشتری از خدمات شما راضی باشد میتوان به عنوان بهترین سفر برند شما لقب بگیرد. چت بات‌های میتواند به مشتریان شما کمک کنند تا از خدمات مشتری بهتری برخوردار شوند. صرف نظر از صنعت یا مخاطبان کسب کار شما، احتمالاً شما لیستی از “سوالات متداول” دارید. به عنوان مثال: چطوری باید ثبت سفارش کنم؟ آیا به شهرستان هم ارسال می کنید؟ هزینه ارسال کالا چقدر است؟ کالا چند روزه به دستم میرسه؟ چگونه محصول را مرجوع کنم؟ و کلی سوال دیگر که امکان دارد مخاطبین از شما بپرسند.

چت بات رزرو بلیت و سوالات متداول

Amtrak یکی از بزرگترین شرکت‌های دنیا در زمینه خدمات مسافربری ریلی است. مشتریان این شرکت به جای برقراری تماس تلفنی و منتظر ماندن در صف برای دریافت پاسخ میتوانند با چت بات “جولی” صحبت کنند.

شرکت Amtrak از یک مثال عالی برای استفاده از چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت با استفاده از یک چت بات هوش مصنوعی در سایت خود توانسته در مدت یک سال 1 میلیون دلار در هزینه خدمات مشتری خود صرفه جویی کرد. این چت بات توانسته سالانه به بیش از 5 میلیون از سوالات مشتری‌های این سایت پاسخ دهد همچنین به کمک رزرو خودکار توانسته درآمد شرکت را تا 30 درصد افزایش دهد!

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/TeauE

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

هوش مصنوعی در ایران
مقالات

هوش مصنوعی در ایران

عبارت هوش مصنوعی (AI) ممکن است برای شما یادآور داستان‌های علمی و تخیلی یا روبات‌ها باشد. امروزه دیگر هوش مصنوعی یک رویا نیست. هوش مصنوعی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.