تکمیل سمفونی ناتمام بتهوون با استفاده از هوش مصنوعی

تکمیل سمفونی ناتمام بتهوون با استفاده از هوش مصنوعی

به مناسبت 250 امین سالگرد تولد لودویگ ون بتهوون، موسیقی‌دان بزرگ آلمانی، گروهی از موسیقی شناسان و برنامه نویسان آلمانی از هوش مصنوعی برای تکمیل دهمین سمفونی بتهوون که نا تمام مانده است، استفاده می‌کنند.

این قطعه در کنار نهمین سمفونی بتهوون که شامل Ode To Joy معروف می‌باشد، آغاز شد. اما در سال 1827 با مرگ بتهوون، این قطعه ناتمام ماند و تنها چند یادداشت و پیش نویس از این آهنگ باقی مانده بود. ریسک این آزمایش به دلیل اینکه امکان داشت موسیقی نوشته شده حق مطلب را راجع به این آهنگساز محبوب ادا نکند، زیاد بود.

به گفته این تیم نتایجی که در چند ماه اول به دست آمده بود بسیار مکانیکی و تکراری بود. اما اکنون رهبر این پروژه، متیاس رودر (از موسسه Herbert von Karajan)، تاکید دارد که آخرین ترکیباتی که هوش مصنوعی تولید کرده است بسیار امیدوار کننده تر می باشند.

تکمیل سمفونی ناتمام بتهوون با استفاده از هوش مصنوعی

 

AI-will-complete-Beethoven-uncompleted-symphony.jpg

به گفته رودر ” یک سیستم هوش مصنوعی قادر است تعداد باورنکردنی نوت موسیقی را در زمان بسیار کوتاهی یاد بگیرد. در شروع کار نتایج همانند کار با افراد عادی است و شما با خودتان می‌گویید که شاید این خیلی هم عالی نباشد. اما هرچه جلوتر می روید، بیشتر شگفت‌زده تان می کند. این امر برای اولین بار چند هفته پیش اتفاق افتاد. ما بسیار خوشنودیم که هوش مصنوعی توانسته است چنین گام بزرگی را پشت سر بگذارد.”

این گروه در حال حاضر بر روی آموزش الگوریتمی کار می کنند که قرار است یک سمفونی کامل را تولید کند. آن ها این کار را با پخش قطعاتی از کار بتهوون شروع می کنند و سپس کامپیوتر را به حال خود رها کرده تا به صورت بداهه آن را ادامه دهد. پس از آن، کارشناسان این بداهه سازی را اصلاح می كنند تا قطعه متناسب با سبک آهنگساز شود.

قبلا نیز پروژه های مشابه دیگری انجام شده بود. هشتمین سمفونی شوبرت نیز با استفاده از هوش مصنوعی توسعه داده شده توسط هواوی، پایان بندی شده بود و نظرات مختلفی را دریافت کرده بود.

نتیجه نهایی این پروژه قرار است توسط یک ارکستر کامل در تاریخ 28 آوریل سال آینده در بن به عنوان بخشی از یک جشنواره از کارهای بتهوون رونمایی شود.

منبع: euronews.com

 

 

اگر این مطلب برای شما جالب بود آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/EbMdD

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.