معرفی دستیار صوتی گوگل به همراه بهترین دستورات گوگل اسیستنت

دستیار گوگل یا گوگل اسیستنت (Google Assistant) یک دستیار مجازی مبتنی‌بر هوش مصنوعی است، این دستیار هوشمند سال 2016 در کنفرانس گوگل آی/او (Google I/O) در کالیفرنیا معرفی شد. این دستیار ابتدا برای موبایل‌های هوشمند و خانه های هوشمند طراحی شد بود. که طی چند سال اخیر برای کاربردهای دیگر توسعه داده شد. دستیار گوگل یکی از محبوب‌ترین دستیارهای هوشمند در دنیا است، از مزایایی این دستیار هوشمند می‌توان به بر قراری مکالمه دو طرفه اشاره کرد.

لیست دستگاه‌های که می‌توانید دستیار گوگل را بر روی آن‌ها نصب کرد:

  • موبایل‌های هوشمند (حداقل ورژن اندروید 6 و حدقل ورژن ios 11)
  • بلندگوهای هوشمند
  • نمایشگرهای هوشمند
  • ماشین
  • تلوزیون
  • کامپیوتر و لپ تاپ
  • ساعت هوشمند

تاریخچه دستیار گوگل

دستیار گوگل به عنوان بخشی از اسپیکر هوشمند گوگل هوم (Google Home) و برنامه پیام رسان Allo در جریان کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در 18 مه (May) سال ۲۰۱۶ رونمایی شد. دستیار گوگل در ابتدا منحصر به گوشی موبایل گوگل مدل Pixel و Pixel XL بود. گوگل در فوریه 2017 اعلام کرد که تلفن‌های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید 6 (اندروید مارشمالو) و اندروید 7 (اندروید نوقا) پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از دستیار صوتی گوگل استفاده کنند.

تاریخچه دستیار صوتی گوگل

مدتی بعد گوگل دستیار هوشمند خود Android Wear (نسخه‌ای از سیستم عامل اندروید که به طور انحصاری برای ساعت‌های هوشمند و لوازم پوشیدنی الکترونیک و هوشمند طراحی شده)، Android Auto (اندروید آتو یا اندروید ماشین یک دستیار صوتی برای خودروهای هوشمند است) و Android TV را معرفی کرد.

بهترین دستورهای گوگل اسیستنت

اینکه کدام یک از دستورات‌های گوگل اسیستنت، بهترین دستور این دستیار صوتی است به نیازهای شما بستگی دارد. هر کاربر به موارد مختلفی علاقه دارد و از دستیار صوتی برای این مواد بهر می‌گیرد مثلا گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم و سریال یا کنترل خانه هوشمند، این به شما بستگی دارد که از دستیار گوگل به چه نحو استفاده می‌کنید. اگر در حال رشد اکوسیستم خانه هوشمند خود هستید بهترین دستورات گوگل اسیستنت برای شما دستوراتی است که به کمک آن‌ها می‌توانید وسایل خانه هوشمند خود را کنترل کنید. برای فعال کردن این قابلیت در خانه های هوشمند باید دستگاه‌های مورد نظر را به حساب Google Home متصل کنید.

در ادامه این مقاله به برخی از پرکاربردترین دستورات گوگل اسیستنت اشاره می‌کنیم.

دستیار هوشمند گوگل

 

1. پیدا کردن تلفن همراه

اگر تلفن خود را یک قسمت از خانه گذاشته‌اید ولی یادتان نمی‌آید کجا؟ می‌توانید از دستیار گوگل برای پیدا کردن آن کمک بگیرید! کافیه یک بلندگوی هوشمند مانند Nest Mini (اسپیکر هوشمند شرکت گوگل که هم زمان با گوشی موبایل Pixel2 معرفی شد) داشته باشید و آن را به گوگل هوم متصل کنید و از بلندگو هوشمند بپرسید که تلفن همراه شما کجاست؟ بعد از آن تلفن شما حتی اگه در حالت بی صدا هم باشد زنگ می‌خورد!

پیدا کردن گوشی به کمک Google Assistant
با این قابلیت می‌تواند تلفن همراه خود را هر کجای خانه که باشد آن را پیدا کنید.

2. باز کردن قفل گوشی

قفل گوشی موبایل خود را بدون نیاز به پین یا اثز انگشت به کمک دستیار صوتی گوگل باز کنید. برای فعال کردن این قابلیت باید به قسمت تنظیمات دستیار گوگل خود بروید و از قسمت Google Detection و گزینه Trusted Voice را انتخاب کنید.

3. باز کردن برنامه ها با صدا

فرض کنید شما در حال شستن دستان خود هستید، اما می‌خواهید آخرین اعلان‌های Gmail خود را در تلفن هوشمند خود ببینید. فقط بگویید “OK, Google, open Gmail” تا برنامه Gmail باز شود و شما بتوانید ایمیل‌های خود را چک کنید. این دستور را می‌توان برای باز کردن برنامه های دیگه هم استفاده کرد فقط بجای کلمه “Gmail” باید اسم برنامه مورد نظر خود را بگوید.

4. تشخیص تماس‌های تلفنی مزاحم

آیا از آزار و اذیت بازاریابان تلفنی یا فروشنده‌های تلفنی خسته شده‌اید؟ یکی از ویژگی‌های گوشی‌های موبایل Pixel 3 و بالاتر قابلیت‌های جذاب “Call Screen” است. فقط تماس را به عنوان هرزنامه علامت بزنید تا دستیار هوشمند گوگل به جای شما به تماس‌های تلفی بازاریابان پاسخ دهد. گوگل گفته که از طریق به روز رسانی نرم افزاری این ویژگی به پیکسل های قبلی هم اضافه خواهد کرد.

دستیار هوشمند گوگل
دستیار هوشمند گوگل بدون اینکه نیاز باشد شما کاری بکنید به تماس‌های که از شماره‌هایی که ناشناسی گرفته شده‌اند می‌پرسد که چرا با شماره شما تماس گرفته‌اند؟

5. خواندن صفحات وب سایت

هر زمان که در تلفن هوشمند خود می‌خواستید یک مقاله‌ی را از وب سایتی بخوانید کافیست بگویید “Hey Google, read it” یا “Hi Google, read this page” تا دستیار گوگل محتواهای منشتر در صفحات وب سایت را برای شما بخواند. شما می‌توانید سرعت خواندن متن توسط گوگل را تعیین کنید همچنین دستیار گوگل می‌تواند صفحاتی که به یک زبان دیگر نوشته شده‌اند را به زبان دلخواه شما ترجمه کند.

6. پیشنهاد رستوران

با دوستان خود به بیرون رفتید و نمی‌دونید برای شام به کجا برید؟ یکی از قابلیت های دستیار هوشمند گوگل پیدا کردن رستوران‌های اطراف شما است کافیست بگوید “رستوران‌های نزدیک را به من نشان بده” گوگل اسیستنت لیستی از نام رستوران‌ها را با توجه به رتبه بندی آنها و توسط ستاره‌های کسب شده به شما نمایش می‌دهد، برای دریافت آدرس یا شماره تماس رستوران کافیست بر روی نام رستوران مورد نظر کلیک کنید.

7. پیشنهاد مکان‌های دیدنی

اگر به دنبال جای برای گذراندن تعطیلات خود هستید، از دستیار گوگل بپرسید “What are some great vacation ideas” تا ایده‌های عالی برای گذراندن تعطیلات را به شما بدهد، حتی دستیار گوگل می‌توانید پیشنهادت فصلی نیز به شما بدهد! به طور مثلا؛ بهترین مکان برای گذراندن تعطیلات در ماه اسفد کجا است؟ دستیار گوگل برای شما لیستی از مکان‌های دیدنی فصل اسفند را به شما پیشنهاد می‌دهد همچین که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکان‌ها پیشنهاد شده می‌توانید بر روی نام آن کلیک کنید.

8. نمایش فیلم های مورد علاقه در Netflix

اگر می خواهید از بهترین فیلم‌های Netflix را در کنار خانواده و دوستان تماشا کنید و از دیدن آن لذت ببرید، فقط از دستیار Google بخواهید که برنامه مورد نظر شما را پخش کند، مثلا بگوید “Play Stranger Things on Netflix” تا سریال “چیزهای عجیب” برا شما پخش شود.

9. خبر خوب بشنوید!

اگر از منفی گرایی بی وقفه و اخبار بد خسته شدید؟ کافیست به دستیار گوگل بگویید “Tell me something good” تا دستیار گوگل و خلاصه‌ای از یک خبر یا جالب را برای شما بخوانید همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خبر می‌توانید بر روی پیوند کلیک کنید. 

10. کسب اطلاعات ورزشی

طرفدار ورزش هستید؟ میخواهید بدانید چه کسی برنده بازی دیروز استفال و پرسپولیس شده است؟ یا اینکه چه کشوری برنده المپیک 2008 شد؟ کافیست از دستیارگوگل سوالات ورزشی خود را بپرسید تا دستیار گوگل به این سوالات جواب بدهد.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/8WMLN

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

آیا هوش مصنوعی واقعا "هوشمند" است؟
مقالات

آیا هوش مصنوعی واقعاً “هوشمند” است؟

برای جذب استعداد و پول لازم، باید نام جذابی باید برای هوش مصنوعی انتخاب می‌شد. تعاریف متعددی برای هوش مصنوعی ارائه شده اند. جدیدترین تعریف

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.