تحول دورکاری با هوش مصنوعی : چگونه هوش مصنوعی شکل دورکاری را تغییر داد

دورکاری با هوش مصنوعی ، گرچه باعث شک و تردید کارمندان و یا کارفرمایان در سطوح مختلف شده است، ولی نمی‌توان پتانسیل دورکاری را دست کم گرفت!

در حالیکه یادگیری ماشین پیش‌تر باعث رشد و افزایش فرصت‌های شغلی بسیاری در سراسر جهان می‌شود، هوش مصنوعی باعث از بین بردن کارهای تکراری می‌شود و به کسب‌وکارها فرصتی برای آموزش کارگران ماهر می‌دهد. با عامراندیش همراه باشید تا با مزیت‌هایی این شکل از همکاری بیشتر آشنا شوید.

دورکاری با هوش مصنوعی

جذابیت کار از راه دور در سراسر جهان به صورت تصاعدی در حال افزایش است. اگرچه شرکت‌ها در پذیرش کار از راه دور کمی کند عمل کرده‌اند، ولی همه‌گیری کوید-19 نشان داد که چگونه فناوری می‌تواند این امکان را برای کارمندان فراهم آورد تا به سادگی- با وجود اینکه در خارج از محل کار خود هستند- در سطوح مشابهی به همکاری خود با کسب‌وکارها ادامه دهند.

پرسش بنیادین اینجاست، حالا که به دلیل پاندمیک بیشتر کارگران و کارمندان، مجبور به دورکاری شده‌اند، زندگی اداری هرگز برای نیروهای کار مشابه قبل خواهد شد؟ آیا هم هوش مصنوعی  و هم یادگیری ماشین می‌توانند فرهنگ کار از خانه (WFH) را به شرکت‌های بیشتری دیکته کنند؟

مدیریت دورکاری با هوش مصنوعی

مدیران منابع انسانی و همكاران ملزم به انجام وظایف بسیاری هستند كه به آن‌ها اجازه می‌دهد الزامات قانونی برای استخدام و همچنین سیاست‌های صادر شده توسط شركت‌های مربوطه را رعایت كنند. پیدا کردن کاندیدای مناسب با استانداردها و سازگاری‌های شرکت یا سازمان، می‌تواند یک فرایند زمانبر باشد. با این حال، کسب‌وکارها می‌توانند با ایجاد موقعیت‌های کار از راه دور، فشار کمتری برای مدیران یا کارمندان خود به وجود آورند.

یکی از انتقادات مربوط به WFH (کار در خانه)، عدم توانایی کسب و کار در نظارت بر بهره‌وری و کیفیت همکاری کارگران و کارمندان است. خوشبختانه، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در حال کمک به کسب‌وکارها و گردانندگان آن‌ها برای حل این مشکل هستند. رهبران تیم، سرپرستان و مدیران می‌توانند به سادگی با کمک برنامه‌های یادگیری ماشین، عملکرد کارکنان خود را به روشی غیر تهاجمی و دقیق نظارت داشته باشند. اینجاست که دورکاری با هوش مصنوعی یک امتیاز و مزیت به شمار می‌آید.

بیشتر سیستم‌های مدرن قادر با به کارگیری اطلاعات از طریق ابزارهای مبتنی بر نظرسنجی به منظور ارایه بررسی عملکرد بی‌طرفانه و ارایه گزارش‌های دقیق هستند که نقاط قوت و ضعف کارکنان را نکته به نکته نشان می‌دهد.

در اینجا، وظیفه فناوری، رهبری و آنالیز عملکرد تک تک کارمندان است. انجام چنین آنالیزهای تکراری برای تک تک کارمندان، برای مدیران و گردانندگان کسب‌وکارها دشوار و خارج از حوصله آنان است. این امر به ویژه در مورد شرکت‌هایی که کارمندان زیادی دارند که همگی یا بیشتر آنان به صورت دورکار مشغول فعالیت‌اند، عالی خواهد بود.

دورکاری با هوش مصنوعی
دورکاری با هوش مصنوعی

دورکاری با هوش مصنوعی مسابقه‌ای برای آینده

فرایند یافتن افراد مناسب فرایندی کاملا وقت‌گیر و زمان‌بر برای متخصصان منابع انسانی و مدیران استخدام است. فرایند استخدام، فرایندی کاملا خسته‌کننده است، به ویژه اگر متقاضیان زیادی وجود داشته باشد. زیرا همیشه این احتمال وجود دارد که نامزدهای ماهر نادیده گرفته شوند.

هوش مصنوعی به زودی به بخشی اساسی در استخدام کسب‌وکارها تبدیل خواهد شد. برنامه‌هایی ایجاد خواهند شد که به صورت کاملا خودکار از طریق صدها رزومه و CV، پروفایل‌های آنلاین و نامه‌های توضیحی برای ایجاد شفافیت و یا توضیحات بیشتر (cover letters)، اقدام به انتخاب ویژگی‌های کلیدی و کیفیت‌های مطلوب در نامزدها نمایند و بدین‌گونه نامزدهای مناسب را برجسته و آشکار نمایند.

دورکاری با هوش مصنوعی، کمک بزرگی برای کارمندان دورکار هست. هوش مصنوعی و کار درخانه دو موضوع مهم در دنیای امروز تجارت و کسب‌وکار هستند که در آینده بیش از اکنون جدی و پررنگ خواهد شد. کار از راه دور فرصتی نه تنها فرصتی مناسب برای کاهش هزینه‌های کسب‌وکارهاست ؛ بلکه به کارمندان ماهر این اجازه را می‌دهد تا بر اساس ویژگی و توانایی‌های خود، به جای کار تنها برای یک شرکت، برای چندین شرکت کار کنند.

مطابقت هوش مصنوعی و کار از راه دور به استخدام‌کنندگان کمک می‌کند تا بهترین افراد را انتخاب کنند. همچنین چشم‌اندازی روشن به سوی آینده برای آن دسته از کارمندانی ایجاد می‌کنند که به دنبال دورکاری هستند.

غلبه بر مشکلات

در پی همه‌گیر ویرانگر کوید-19، دورکاری با سرعت روزافزونی در حال افزایش است و شاید تنها راه حیات بسیاری از کسب‌وکارها باشد. با این وجود، در حالی‌که بیشتر گزینه کار از راه دور برای کارمندان روی میز است، ولی این گزینه برای همگان ایده‌آل نخواهد بود.

کار از راه دور در حالی‌که می‌تواند برای برخی از كاركنان به دليل داشتن فضاي محدود در خانه، دشوار باشد و در نتیجه باعث کاهش چشم‌گیر کارآیی شود، درجایی دیگر، به ویژه برای پدرو مادرهایی که مسئولیت‌های زیادی در خانه‌هایشان دارند، می‌تواند یک گزینه عالی به شمار آید.

فضای پاندمیک به وجود آمده به واسطه کوید-19، باعث شده تا کار از راه دور به یک انتخاب اساسی برای حمایت از سلامت کارمندان تبدیل شود. این به نوبه خود، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا درباره پتانسیل‌های هوش مصنوعی (هوش واره) و دورکاری بیشتر بدانند. این روزها، بیشتر کسب‌وکارها شروع به ایجاد برنامه‌های پایدار دورکاری با هوش مصنوعی کرده‌اند که به مدیریت بهره‌وری و تفویض وظایف از دور کمک شایانی می‌کند.

این رویکردهای جدید می‌تواند در توسعه فرصت‌های دورکاری بیشتری (باز کردن درب‌های شغلی به صورت تمام وقت ولی از راه دور) برای کارمندان بسیار مهم باشد.

دورکاری با هوش مصنوعی
دورکاری با هوش مصنوعی

سازگاری با هوش مصنوعی

کاملا اجتناب‌ناپذیر است که هوش مصنوعی مشاغلی را که امروز توسط کارگران انسانی انجام می شود، به دست گیرد. با این حال، باعث تولید کسب‌وکارهای بیشتری نیز در آینده نه چندان دور خواهد شد.

کسانی که به صورت دورکاری را در گذشته فعالیت داشته‌اند، از قدرت موجود و نهفته در فناوری هوش مصنوعی به خوبی آگاه هستند. در ادامه با توسعه سامانه‌های هوش مصنوعی، ارتقا سطح دانش و مهارت کارگران و کارمندان نیز ضروری به نظر می‌رسد.

شرایط پاندمیک، فرصتی عالی برای آزمایش دورکاری با نظارت هوش مصنوعی برای تمامی نیروهای کار در سرتاسر جهان را فراهم نموده است. علی‌رغم همگی احتیاط‌ها و محدودیت‌های موجود، هوش مصنوعی به زودی برداشت‌های ما از دورکاری را تغییر خواهد داد و زمینه‌های جدیدی را برای کسب‌وکارهایی که به دنبال استخدام و کار با نیروهای با استعداد و خبره بین‌المللی هستند، می‌آفریند.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/qKSuh

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اتاق چینی

اتاق چینی چیست؟

اتاق چینی (به انگلیسی: Chinese Room)‏ یک استدلال معروف در هوش مصنوعی است که در ایران آن را با نام‌های زیر شناخته می‌شود: استدلال اتاق

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.