8 گام برای راه اندازی یک چت بات موفق

چت بات یک راه‌حل فناورانه است و مانند همه پروژه‌های نرم‌افزاری، موفقیت آن بستگی به این دارد که تا چه اندازه استراتژی پیاده‌سازی و اجرا به درستی طراحی شده باشد. به همین دلیل در این قسمت 8 مرحله کلیدی برای طراحی یک استراتژی موفقِ راه‌اندازی چت بات آورده شده تا شما با بررسی آن‌ها، استراتژی راه‌اندازی چت بات را با اهداف کسب‌وکار خود همسو کنید.

راه اندازی چت بات

گام اول: تعریف اهداف کسب‌وکار خود

شما برای شروع نیاز دارید تا اهداف و نیازهای کسب‌وکار خود را تعریف و مشخص کنید. در این گام با توجه به اهدافی که انتخاب می‌کنید، مشخص خواهد شد که کدام از قابلیت‌های یک چت بات می‌تواند برای کسب‌وکار شما ارزش‌آفرین و سودمند باشد.

گام دوم: مخاطبان هدف

چت بات قرار است با چه مخاطبانی ارتباط برقرار کند؟ همین که شما از مشتری خود شناخت پیدا کنید، متوجه خواهید شد که چت بات قرار است هم برای شما و هم برای مشتریانتان ارزش‌آفرین باشد. از طرفی به مشتریان شما کمک خواهد کرد تا با برند شما تعامل داشته باشند و از طرف دیگر یک راه جدید ارتباطی میان شما و مشتریانتان ایجاد خواهد کرد.

گام سوم: بررسی رقبا

شرط باقی‌ماندن در صحنه رقابت، رصد رقبا است. در این گام باید بررسی کنید که آیا رقبای شما از چت بات استفاده کرده‌اند یا خیر؟ اگر استفاده کرده‌اند، موفق بوده‌اند یا خیر؟ آیا اصلا در صنعتی که شما مشغول به فعالیت هستید، استفاده از چت بات گزینه مناسبی است؟ در دنیا نمونه‌های موفقی وجود داشته؟ از همه مهمتر، کسب و کار شما در چه موقعیتی قرار دارد؟ نقاط قوت و ضعف آن چیست؟ با استفاده از چت بات چه ارزش پیشنهادی را برای مشتریان خود به همراه خواهید آورد؟

راه اندازی چت بات

گام چهارم: بسترهای انتشار چت بات

در این گام نیاز دارید تا محلی را که قصد دارید در آن برای ارتباط با مشتریان خود از یک چت بات استفاده شود، مشخص کنید. گزینه‌های بسیاری پیش روی شماست. وبسایت شما، اپلیکیشن موبایلی (در صورت وجود)، پرتال ارتباط با مشتریانتان و …

گام پنجم: مشخص کردن انتظارات از چت بات

انتظار دارید چت بات برای شما چه کارهایی را انجام دهد؟ به چه صورتی با مشتریان شما در ارتباط باشد؟ پاسخ دادن به این سوالات گام مهمی است که در ادامه نحوه عملکرد چت بات را مشخص خواهد کرد. در پایان این گام یک شمای کلی از چت‌باتی که قرار است با مشتریان شما در ارتباط باشد طراحی خواهد شد.

گام ششم: مشخص کردن اولویت ها

ایده‌آل گرایی همیشه راه‌حل مناسبی نیست. برای پیشبرد هرچه بهتر اهداف کسب‌وکار خود و استفاده و تست اولیه از کارکرد چت بات، باید اولویت‌ها و مشکلات اصلی کسب‌وکار شما در نظر گرفته شود. این کار کمک می‌کند تا چت بات در ورژن اولیه ای که راه‌اندازی می‌شود قادر به برداشتن بار بزرگی از روی دوش نیروهای پشتیبانی شما باشد. اجرای موارد کم‌اولویت را به فازهای بعدی پروژه موکول کنید.

گام هفتم: طراحی جریان گفتگو (درخت دیالوگ)

در این گام هرآنچه که در ذهن خود برای روند پاسخگویی به یک مشتری دارید را روی کاغذ بیاورید. به مانند روزی که یک اپراتور انسانی رو استخدام می‌کنید و به او درباره نحوه پاسخدهی به کاربران و مشتریان آموزش می‌دهید، حالا باید نحوه تصمیم گیری در حالات مختلف و پاسخ هر سوال احتمالی کاربران خود را به چت بات آموزش دهید و جریان گفتگو یا درخت دیالوگ را طراحی کنید.

گام هشتم: استفاده از چت بات به کمک باتاوا

حالا باید منتظر استفاده از چت‌باتی که برای کسب‌وکار شما توسط باتاوا طراحی شده باشید تا در هرکدام از بسترهایی که انتخاب کردید (وب‌سایت/اپلیکیشن) حجم زیادی از سوالات مشتریانتان به کمک چت بات باتاوا پاسخ داده شود.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/DU23E

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.