قایق مجهز به هوش مصنوعی به بازآفرینی سفر تاریخی می فلاور کمک می‌کند!

کشتی می فلاور 400 سال قبل، اولین مهاجران اروپایی را از طریق اقیانوس اطلس به آمریکای شمالی منتقل کرد. برای گرامیداشت این اتفاق کشتی دیگری با بهره‌مندی از هوش مصنوعی در سالگرد آن واقعه در حال بازآفرینی همان سفر است. در این راستا Rosie Lickorish به Roxana Saberi از CBS News گفت:

“ما نمی‌دانیم این سفر چطور پیش خواهد رفت. آیا قرار است کشتی به آن سوی اقیانوس اطلس برسدیا نه؟ به تعداد انگشتان یک دست احتمال عبور به سلامت و اولین سفر موفقیت آمیز وجود دارد.”

این کشتی در بندر پلیموث انگلستان پهلو گرفته و هنگامی که راهی دریا می‌شود به جدیدترین فناوری ناوبری متکی خواهد بود اما خدمه یا ناخدایی آن را هدایت نمی‌کند و تماما از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. Brett Phaneuf، متخصص رباتیک گفت: “ما انواع دوربین‌ها را داریم. در هر دو طرف سیستم موقعیت‌یابی جهانی داریم.” او ادامه داد: “آنچه که کشتی نخواهد داشت فضای خدمه و مسافر است. این کشتی صرفا توسط هوش مصنوعی که توسط شرکت IBM طراحی شده، هدایت می‌شود.”

Phaneuf درباره چگونگی عملکرد این سیستم توضیح داد:

“این سیستم با دوربین‌ها، رادارها و انواع حسگرهای خود نگاه می‌کند و سپس مسیر حرکت خود را ترسیم کرده و می‌تواند بدون هیچ‌گونه دخالت انسانی با موقعیت‌های منحصر به فرد مقابله کند. این موقعیت‌ها شامل مواجهه با کشتی‌های دیگر در طول سفر است‌.” چیزی که مهندس نرم افزار Ollie Thompson سخت تلاش می‌کند تا برنامه نویسی کشتی را برای شناسایی بیش از یک میلیون تصویر انجام دهد تا کشتی آموزش‌های لازم را در زمان مناسب داشته باشد. وی در این خصوص گفت: “ما در حال شبیه سازی آنچه هستیم که او خواهد دید.”

برنامه نویسان همچنین مقصد کشتی را از پلیموث به ماساچوست تنظیم می‌کنند تا مسیر عبوری که چهار قرن پیش توسط می فلاور پیموده شد را بازسازی کنند. حمل و نقل ده‌ها مسافر از آن سوی اقیانوس اطلس برای کشتی چوبی 66 روز طول کشید. اما Phenauf، که در ماساچوست بزرگ شده می‌خواست گذشته معروف Mayflower را با نگاهی به آینده به یادگار بگذارد. وی گفت: “من فکر می‌کنم ما باید یک کشتی بسازیم که بیانگر 400 سال آینده باشد.”

یک تیم بین‌المللی ایده وی برای کشتی خود هدایت شونده Mayflower را با انرژی خورشیدی و بادی تلفیق کرده است. ماموریت این است که با جمع آوری داده‌هایی در مورد آلودگی پلاستیکی در دریاها، عوامل گرم کننده آب‌ها و اثرات آن‌ها بر زندگی موجودات دریایی، اطلاعات بیشتری در مورد اقیانوس‌های زمین کسب کند.

Rosie Lickorish، توسعه دهنده نرم افزار اذعان داشت كه كشتی خود هدایت شونده روشی مقرون به صرفه‌تر برای انجام تحقیقات است. وی افزود در حال حاضر این مأموریت‌های تحقیقاتی برای دانشمندان بسیار گران و هزینه‌بر است. بنابراین داشتن کشتی‌های خود هدایت شونده مانند کشتی Mayflower یک قدم بسیار مهم و یک پیشرفت عظیم است و در واقع این توانایی را به ما می‌دهد که به مکان‌های خطرناک برویم و چیزهای بیشتری یاد بگیریم . علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، عدم نیاز به خدمه به معنای کوچک‌تر شدن اندازه کشتی است و هیچ نگرانی در مورد بیمار شدن و یا صدمه دیدن پرسنل وجود ندارد.

Brett Phaneuf گفت: “بزرگترین نگرانی این است که اگر بخشی از کشتی با جایی برخورد کرده و شکسته شود و یا اگر واژگون شود، تیم قصد دارد چگونه آن را از طریق ماهواره ردیابی کرده و راهکار آن‌ها برای نجات کشتی چیست.” اما Phaneuf می‌گوید اگر این سفر ناشناخته موفقیت‌آمیز باشد، با ترسیم یک مسیر جدید، یاد تاریخ گرامی داشته خواهد شد. وی گفت: “من می‌خواهم مردم 400 سال بعد به کاری که امروز کردیم نگاه كنند و به این فکر کنند كه این کار متفاوت با آنچه دیگران انجام می‌دادند بود.”

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Azbxp

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.