مترجم هوشمند مایکروسافت، یک قدم نزدیک‌تر به آینده

مترجم هوشمند مایکروسافت، یک قدم نزدیک‌تر به آینده

“چه می شود اگر نه فاصله و نه زبان مهم باشند؟ چه می شود اگر فناوری بتواند به شما کمک کند در هر کجا که نیاز دارید باشید و به هر زبانی صحبت کنید؟ با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و تجربیات هولوگرافی این امر امکان پذیر است و قرار است تحول به پا کند.” این صحبت های جولیا وایت یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت است.

دوباره مایکروسافت با یک پروژه خارق العاده همه را غافلگیر کرد. فناوری جدید مایکروسافت که با نام AI neural TTS and holograms معرفی شده است، قادر است هولوگرامی از یک فرد بسازد که توانایی صحبت به هر زبان دلخواه را دارد و فرد می تواند این هولوگرام به هر جای دنیا که نیاز دارد ارسال کند.

AI-technology-microsoft-inspire

از این فناوری فوق العاده توسط جولیا وایت، یکی از مدیران ارشد شرکت مایکروسافت، در کنفرانس Microsoft Inspire 2019 رو نمایی شد. وایت صحبت های خود را با جملاتی شروع کرد که هم یکی از آرزوهای دیرینه انسان را بیان می کرد و هم  چشم انداز شرکت مایکروسافت در سال های آینده را برای حضار تشریح کرد.  این فناوری جدید مایکروسافت شاید بتواند سر آغازی برای رسیدن انسان به قدرت‌های جدید و خارق العاده ای باشد که سال ها نظاره‌گر آن در فیلم های تخیلی بوده‌ایم.

در حین سخنرانی، نسخه هولوگرامی وایت بر روی صحنه ظاهر شد و به زبان ژاپنی سخنرانی او را ادامه داد. این نسخه دقیقا با صدای خود او شروع به سخنرانی کرد و حالات او را در حین صحبت کردن تقلید می کرد. برای این کار مایکروسافت از قبل جولیا وایت را در استودیو واقعیت مختلط خود اسکن کرد و یک نسخه هولوگرامی دقیق از جولیا وایت را تولید کرد.

برای این کار مایکروسافت از از فناوری های Azure AI و تبدیل متن به گفتار neural استفاده کرد. پس از آن از صدای خام وایت استفاده شد تا این هولوگرام قادر باشد که با استفاده از مشخصات صحبت کردن او و امضای صوتی خود او صحبت کند. بااین کار صدای نسخه دیجیتال دقیقا مانند صدای خود وایت است و همان تغییرات آوایی و لحن صحبتی را دارد که خود وایت هنگام سخنرانی همان گونه سخنانش را ادا می کند.

microsoft-ai-hologram

مایکروسافت قبلا نیز از فناوری ساخت هولوگرام از افراد رونمایی کرده بود، اما اینکه به این فناوری قدرت ترجمه سخنان داده است جنبه کاربردی تر و گام فراتری است که تنها با استفاده از HoloLens امکان پذیر بود. در حال حاضر این فناوری یک نسخه اولیه می باشد اما تصور کنید که با پیشرفت این تکنولوژی قادر به انجام چه کارهایی خواهیم بود.

با این حال همین نسخه اولیه نیز چشم اندازی از آینده به ما می دهد که بسیار خارق العاده و جذاب است. بر کسی پوشیده نیست که این فناوری یک پیشرفت چشم گیر برای شرکت مایکروسافت به همراه خواهد داشت. قطعا این فناوری در آینده ای نزدیک بسیار پیشرفته تر و کاربردی تر و نه تنها به صورت یک اسکن از فرد با صحبت های از پیش تعیین شده خواهد بود.

 

اگر به این مطلب علاقه داشتید، آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/FdR81

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

محصولات هوش مصنوعی در ایران
مقالات

8 حقیقت جالب در مورد هوش مصنوعی

8 حقیقت جالب در مورد هوش مصنوعی هوش مصنوعی یکی از ترندهای امروز دنیای ما است که بنا به دلایل بسیار مهم و استدلال‌های محکمی

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.