مطالعات جدید بر روی معلمان هوشمند و نحوه تعامل آن‌ها با دانش‌آموزان

ظهور آموزش آنلاین اجازه داده است كه نوع جدیدی از معلم ظهور كند، یعنی معلم‌های هوشمند. اما اینکه دانشجو چقدر پذیرای یک معلم هوشمند است مسئله‌ای است که باید مورد بحث قرار بگیرد. به همین دلیل محققان دانشکده ارتباطات و رسانه نیکلسون دانشگاه فلوریدا مرکزی در تلاشند تا درک دانش آموزان از معلمان هوشمند را بررسی کنند.


برخی از یافته‌های آ‌ن‌ها، که اخیراً در مجله بین المللی تعامل انسان و کامپیوتر منتشر شده است، نشان می‌دهد که پذیرفتن یک دستیار آموزشی هوشمند توسط دانش آموزان، لازم است موثر و آسان باشد.

 

ارتباط دانش آموز و معلم هوشمند

به گفته جیحون کیم، دانشیار دانشکده و نویسنده اصلی این مطالعه: امید این است که با درک چگونگی ارتباط دانش آموزان با معلمان هوش مصنوعی، مهندسان و دانشمندان کامپیوتر بتوانند آن‌ها را طوری طراحی کنند که به راحتی در تجربه آموزش ادغام شوند. کیم می‌گوید: “برای استفاده موثر از معلمان هوشمند، باید درک دانش آموزان از معلمان هوشمند، تجربیات یادگیری از آن‌ها و موارد دیگر را درک کنیم. این خط تحقیق برای طراحی معلمان موثر معلم هوشمند مورد نیاز است، که در واقع می‌توانند تجارب مثبت یادگیری را تسهیل کنند”.

مزایای دستیاران آموزشی هوشمند

دستیاران آموزش هوش مصنوعی می‌توانند از جمله با پاسخ دادن به سوالات متداول دانش آموزان، در کاهش کار یک معلم کمک کنند. این سوالات که اغلب در هر ترم ظاهر می‌شوند و در کلاس‌های آنلاین با رشد دانشجو زیاد می‌شوند، می‌توانند به یک وظیفه بزرگ برای یک معلم تبدیل شوند. ارائه سریع پاسخ‌ها نیز به دانشجویان کمک می‌کند.

دستیار هوشمندی به نام جیل واتسون

یک نمونه از دستیارهای آموزشی هوش مصنوعی که یکی از آن‌ها جیل واتسون نام دارد، توسط یکی از محققان موسسه فناوری جورجیا ایجاد شده است. جیل با هزاران سوال و جواب معمول در کلاس‌ها آنلاین را که در طول سال‌ها به او خورانده شده است، آموزش داده شده است.

با برخی از یادگیری‌ها و اصلاحات اضافی، جیل سرانجام توانست بدون هیچ گونه کمک انسانی به سوالات متداول دانشجویان پاسخ دقیقی دهد. گویی یک دستیارهای آموزشی انسانی است. برای مطالعه UCF، محققان از پاسخ دهندگان خواستند که یک مقاله خبری در مورد یک دستیار آموزش هوش مصنوعی مورد استفاده در آموزش عالی بخوانند، و سپس آنها دانش دانشجویان را از این فناوری بررسی کردند.

یافته‌های تحقیق

کیم می‌گوید، یافته‌های یک دستیار آموزشی مبتنی بر هوش مصنوعی که دانش آموزان احتمالاً آن را می‌پذیرند مفید و برقراری ارتباط با آن آسان بود. وی می‌گوید: “امیدوارم یافته‌های تحقیقاتی به ما کمک کنند تا راهی موثر برای ادغام عوامل هوش مصنوعی در آموزش پیدا کنیم. با اتخاذ یک عامل هوش مصنوعی به عنوان دستیار یک کار ساده و تکراری، معلمان می‌توانند وقت بیشتری را صرف انجام کارهایی مانند ملاقات با دانش آموزان و توسعه استراتژی‌های آموزشی کنند که در نهایت به یادگیری دانش آموزان از راه‌های موثر کمک می‌کند”.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/mN2zT

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.