معرفی یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار کاربردی برای دسکتاپ

معرفی یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار کاربردی برای دسکتاپ

قبلا هم با شما درباره ی دلایل نیاز به نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار صحبت کرده بودیم. در مقاله امروز قصد داریم تا ویژگی های یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار کاربردی را توضیح دهیم و برای افرادی که نیاز به یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار کاربردی دارند یک راهنما برای انتخاب صدها نرم افزار موجود در بازار ارائه دهیم.

چرا به تبدیل گفتار به نوشتار بر روی دسکتاپ نیاز داریم؟

اگر به سراغ این مقاله آمده اید که حتما جواب را از قبل می دانید زیرا که دقیقا نیازتان به یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار شما را تا به این جا کشانده است. اگر بخواهیم نیازهای مختلفی که منجر به استفاده از نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار می شود را بگوییم، باید این مقاله را تنها به این موضوع اختصاص دهیم. اما عمده ترین دلایلی که افراد را به دنبال نرم افزارهای تبدیل گفتار به نوشتار می کشاند، کار و شغل است.

شغل های مختلف ممکن است نیازهای متفاوتی به وجود بیارد که بخشی از پاسخ به این نیاز ها به استفاده از فناوری تبدیل گفتار به نوشتار باز می گردد. ممکن است فردی شغل نویسندگی داشته باشد و دائما با نوشتن سر و کار داشته باشد و به همین دلیل نیاز به تبدیل گفتار به نوشتار داشته باشد. ممکن است سازمانی آرشیو صوتی داشته باشد که نیاز باشد آن را در زمان کوتاهی تبدیل به متن کند. ممکن است فردی در شغلش دائما نیاز داشته باشد که فایل های صوتی مصاحبه ها و یا جلسات را به متن تبدیل کند و هزار و یک نیاز دیگر.

چرا از نرم افزار تبدیل گفتار به نوششتار استفاده می کنیم

شاید شما جزء افرادی باشید که برای تبدیل گفتار به نوشتار از نرم افزارهای مختلفی استفاده کرده اید اما آن ها جوابگوی نیاز شما نبوده اند و در انتها حس کردید که زمان و هزینه تان را هدر داده اید. به همین دلیل است که قبل از خرید و استفاده از یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار باید با ویژگی هایی که به آن کیفیت می بخشد آشنا شوید. ما در ادامه این ویژگی ها را برای شما بر می شماریم.

ویژگی هایی که یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار برای دسکتاپ را بهترین می کند

برای استفاده از یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار باید به چندین فاکتور اصلی توجه کنیم. توجه به این فاکتورها باعث می شود تا قبل از خرید و استفاده از نرم افزار، از کیفیت انتخاب خود تا حدودی مطلع باشیم.

دقت در عملکرد تبدیل گفتار به نوشتار

ناگفته واضح است که یکی از ویژگی های پر اهمیتی که نرم افزار تبدیل گفتار به متن باید دارای آن باشد، دقت است. این دقت در عملکرد و فهم محتوای صوتی به عوامل مختلفی بستگی دارد. یکی از این عوامل کیفیت اطلاعاتی است که از قبل به نرم افزار داده شده و کیفیت روند آموزش نرم افزار مبتنی بر هوش مصنوعی می باشد. البته عوامل خارجی مانند وجود نویز و یا آمبیانس زیاد محیطی که فایل صوتی در آن ضبط شده است و یا کیفیت میکروفون نیز در میزان دقت نرم افزار تاثیر گذار است. با بررسی تمام این عوامل و ترکیب آن ها در ارائه خروجی نهایی نرم افزار می توانید به میزان دقت آن در تبدیل گفتار به متن پی ببرید.

صحت و درستی در تبدیل گفتار به نوشتار

یکی از فاکتورهای در سنجش میزان کاربردی بودن یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار، میزان صحت و درستی خروجی نرم افزار است. میزان صحت و درستی هر نرم افزار به عوامل مختلفی باز می گردد که توضیح آن تا حدودی تخصصی می باشد. برای اینکه شما بتوانید قبل از خرید از میزان صحت و درستی خروجی نرم افزار مطمئن شوید بهتر است مدت کوتاهی به صورت امتحانی با آن کار کنید و بررسی کنید که چه میزان محتوای فایل صوتی و خروجی نهایی نزدیک به هم هستند و درصد خطای آن را بسنجید. البته نکته ای که وجود دارد این است که هنوز هیچ نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتاری تولید نشده که درصد خطای صفر داشته باشد اما اگر میزان خطای آن از نظر شما قابل قبول بود، می توانید با خیال راحت آن نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار را خریداری نموده و  استفاده نمایید.

سرعت تبدیل گفتار به نوشتار

یکی دیگر از فاکتورهای مهم سرعت پردازش صوت و تبدیل آن به متن می باشد. شما برای آن که سرعت کار خودتان را بالاتر ببرید از نرم افزار تبدیل گفتار به متن استفاده می کنید، پس قبل از هر چیزی مطمئن شوید که نرم افزار مورد نظر، تبدیل گفتار به نوشتار را با سرعت مطلوبی انجام می دهد.

استفاده از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار

دایره واژگان فارسی وسیع برای تبدیل گفتار به نوشتار

نرم افزار تبدیل گفتار به متن مبتنی بر هوش مصنوعی تنها زمانی خوب کار می کند و  خروجی مناسبی به شما می دهد که با داده های با کیفیت و خوبی آموزش داده شده باشد. هرچه میزان این داده ها و اطلاعات بیشتر باشد، میزان درک نرم افزار از آن چه که می شنود و بالطبع کیفیت پردازش و در نهایت صحت و درستی متن خروجی آن بالا می رود. پس در زمانی که قصد خرید یک نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار را دارید حتما توجه کنید که دایره واژگان نرم افزار گسترده و وسیع باشد.

رابط کاربری ساده و عدم نیاز به آموزش برای یادگیری نحوه استفاده از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار

به این نکته توجه کنید که قرار است بعد از خرید، در کارتان زمان زیادی از نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار استفاده کنید. به همین دلیل اگر رابط کاربری نرم افزار بسیار پیچیده باشد، قطعا بعد از مدتی از کار کردن با آن خسته خواهید شد. به همین دلیل از لازمه های یک نرم افزار تبدیل گفتار به متن کاربردی، رابط کاربری ساده آن است. شما باید از نرم افزاری استفاده کنید که قبل از کار کردن با آن نیازی به آموزش دیدن نداشته باشید تا با هر سطح از سوادی بتوانید به راحتی با آن ارتباط بر قرار کرده و از مزایای آن بهره مند شوید.

فهم لهجه و گویش های مختلف برای تبدیل گفتار به نوشتار

یکی از ویژگی های مهم نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار قدرت درک و فهم گویش های مختلف می باشد. زبان فارسی دارای گویش های مختلفی است و یک نرم افزار با کیفیت و کاربردی مناسب باید بتواند اطلاعات موجود در صوت را به درستی استخراج کرده و آن ها را تبدیل به متن نماید، فارغ از هر نوع گویش یا لهجه ای.

معرفی فارس آوا، کاربردی ترین نرم افزار تبدیل گفتار به نوشتار برای دسکتاپ

با توجه به تمام مواردی که گفته شد، اگر به دنبال یک نرم افزار کاربردی و با کیفیت تبدیل گفتار به نوشتار در دسکتاپ برای زبان فارسی هستید، ما فارس آوا را به شما معرفی می کنیم. فارس آوا، نرم افزار تبدیل گفتار به متن در زبان فارسی است که امکان ارتباط کلامی انسان با کامپیوتر و یا موبایل را فراهم می کند. این نرم افزار با تکیه بر دانش متخصصان هوش مصنوعی ایرانی و با بهره گیری از آخرین تکنولوژی های روز دنیا تولید شده است و به دلیل جمع آوری بزرگ ترین دیتاست موجود در زبان فارسی و تمرکز ویژه روی این زبان، ضمن بهره مندی از تنوع گفتاری بسیار وسیع موفق شده است تا در رقابت با شرکت های بزرگی چون گوگل دارای ضریب دقت بالایی باشد.

فارس آوا نرم افزار کاربردی تبدیل گفتار به نوشتار

ویژگی ها و قابلیت های فارس آوا عبارتند از:

  • تبدیل گفتار به متن فارسی با دقت و سرعت بالا
  • بهره مندی از آخرین تکنولوژیهای یادگیری عمیق
  • تبدیل گفتار به متن بصورت همزمان (Real-Time)
  • تشخیص گفتار و صوت در محیط های نویزی
  • پشتیبانی از انواع لهجه ها و گویش ها
  • قابلیت تبدیل گفتار محاوره ای به متن
  • پشتیبانی از انواع فرمتهای صوتی و ویدیویی
  • تبدیل گفتار انگلیسی به متن انگلیسی
  • غیر وابسته به گوینده و عدم نیاز به آموزش برای هر فرد
  • توسعه و تولید بصورت کاملاً بومی در داخل کشور
  • ارائه API و SDK تبدیل گفتار به متن در قالب وب سرویس
  • ارائه پنل تحت وب برای آپلود کردن فایلها جهت پردازش
  • قابل نصب روی سرور مشتری و عدم نیاز اتصال به اینترنت
  • بهره مندی از دایره واژگان (فرهنگ لغت) بسیار وسیع

همه ی مواردی که گفته شد باعث شده تا فارس آوا به یکی از کاربردی ترین و با کیفیت ترین محصولات موجود در بازار امروز ایران، تبدیل شود. فارس آوا نرم افزاری است که به صورت اختصاصی برای زبان فارسی تولید شده است و واژگان زبان فارسی را به خوبی درک و پردازش می کند. شما می توانید با خیالی آسوده از نرم افزار فارس آوا استفاده کنید و راندمان و بهره وری کار خود و یا کارمندان در سازمان و یا کسب و کارتان را افزایش دهید. علاوه بر این ها فارس آوا از رابط کاربری بسیار ساده ای برخوردار است که این امر استفاده همه ی افراد از این نرم افزار را بسیار ساده می کند.

برای خرید محصول فارس آوا و یا درخواست دمو محصول به اینجا مراجعه کنید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/dcKDY

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اپل و آلن تورینگ

ماجرای لوگوی اپل و آلن تورینگ

شایعات متفاوتی در مورد لوگو سیب گاز زده اپل وجود دارد از خوردن سیب توسط ادم و حوا گرفته تا دلیل مرگ آلن تورینگ وجود

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.