همسریابی به کمک هوش مصنوعی!

 

همسریابی هوش مصنوعی

همسریابی به کمک هوش مصنوعی: ژاپن بودجه‌ای قابل‎توجه برای چنین نهادهایی و به منظور افزایش نرخ زاد و ولد در کشور اختصاص داد!

ژاپن به منظور افزایش نرخ زاد و ولد، قصد دارد تا با افزایش بودجه برنامه‌های همسریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، به شهروندان خود در یافتن همسر کمک نماید! براساس این طرح، از سال آینده به دولت‌های محلی که در حال اجرا یا شروع پروژه‎هایی باشند که از هوش مصنوعی برای همسریابی افراد استفاده می‌کنند، یارانه دولتی تعلق می‌گیرد.

همسریابی به یاری هوش مصنوعی!

سال گذشته تعداد نوزادان متولد شده در ژاپن به زیر 865000 نفر رسید، این میزان، کمترین میزان ثبت تولد در طول تاریخ این کشور است. مدت‎هاست که این کشور در جستجوی راه‌هایی برای بالابردن نرخ تولد است. شایان ذکر است که ژاپن دارای پایین‌ترین نرخ باروری در جهان است. استفاده از برنامه‌های همسریابی مبتنی بر هوش مصنوعی برای حل این مشکل، از آخرین تلاش‌های مقامان این شرکت است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سال آینده دولت ژاپن در نظر دارد 2 میلیارد ین (معادل 19 میلیون دلار، 14 میلیون پوند) به مقامات محلی بابت این طرح اختصاص دهد. در حال حاضر در این کشور، بسیاری از نهادهای همسریابی از نیروهای انسانی برای معرفی افراد به یکدیگر استفاده می‌شد. برخی از این نهادها، اکنون امیدوارند تا با کمک هوش مصنوعی، آنالیزهای پیچیده‌تری را بر روی اطلاعات و درخواست‌های دریافتی افراد انجام دهند.

هوش مصنوعی استفاده شده در سیستم نهادهای همسریابی در این کشور، تنها محدود به المان‌هایی چون درآمد و سن است و تنها در صورت تطابق دقیق المان‌ها، قادر به نتیجه‌گیری‌ می‌باشند. رسانه‎های محلی چنین می‎گویند که هدف این طرح آن است كه به مقامات اجازه دهد از سیستم‎های پیشرفته با هزینه بیشتری استفاده نمایند و عوامل بیشتر و دقیق‌تری مانند سرگرمی‎ها و ارزش‌های فردی را به عنوان المان‌های مهم ورودی برای هوش مصنوعی در نظر گیرند.

یک مقام کابینه ژاپن به خبرگزاری فرانسه چنین گفت: “ما به ویژه در نظر داریم یارانه‌هایی را به دولت‌ها و مقامات محلی، به منظور راه‌اندازی پروژه‌های همسریابی، اختصاص دهیم که در آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده می‌شود. ما امیدواریم که این حمایت بتواند به افزایش میزان تولد در کشور کمک کند.” پیش‎بینی می‎شود جمعیت ژاپن از 128 میلیون نفر در سال 2017 به کمتر از 53 میلیون نفر تا پایان این قرن برسد.

سیاست‎گذاران ژاپنی در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر برای اطمینان از تامین هزینه‌های رو به گسترش رفاه شهروندان به دنبال نیروی پیمانکاری مطمئن هستند. ساچیکو هوریگوچی (Sachiko Horiguchi)، انسان شناس فرهنگی، اجتماعی و پزشکی در دانشگاه تمپل ژاپن (Temple) عقیده دارد که روش‌های بهتری از اختصاص بودجه به نهادهای هوش مصنوعی برای همسریابی وجود دارد، همانند کمک به جوانانی که درآمد کمی دارند.

وی با اشاره به این گزارش اعلام کرد که بین سطح درآمد کم جوانان ژاپنی و از بین رفتن علاقه آنان به روابط عاشقانه رابطه نزدیکی حکم‌ فرما است. دکتر هوریگوچی (Dr. Horiguchi) به خبرگزاری BBC چنین گفت: “اگر جوانان ژاپنی امروزه علاقه‌ چندانی به دوست‌یابی و روابط رومانیک ندارند، احتمالا کمک به نهادهای همسریابی مبتنی بر هوش مصنوعی کاری عبث و بیهوده خواهد بود. اگر بخواهیم به این فناوری‎ها اعتماد کنیم، باید به دنبال ربات‎های ارزان قیمت مبتنی بر هوش مصنوعی باشیم که وظیفه مراقبت از کودکان و انجام کارهای منزل را بر عهده دارند.

دولت ژاپن اعلام کرده است که سال‌های اخیر، تمامی کوشش خود را به کار گرفته تا زنان بیشتری تشویق به کارهای تمام وقت نماید، ولی با تمامی این کوشش‌ها، شکاف جنسیتی در این کشور، در حال رشد است. ژاپن در گزارشی منتشر شده توسط مجمع جهانی اقتصاد (World Economic Forum) در سال 2019، در جایگاه 121 (بین 151 کشور) از نقطه نظر برابری جنسیتی قرار گرفته که نسبت به سال پیش (2018)، 11 پله ریزش داشته است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/sAqZF

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

پردازش‌متن در کابین هواپیما
اخبار هوش مصنوعی

استفاده از فناوری پردازش متن در کابین هواپیما از فشار بارهای اضافه در بر روی خدمه پرواز و کابین می‌کاهد

پردازش متن در کابین هواپیما می‌تواند باعث کاهش چشم‌گیر حوادث هوایی شود. گرچه در سال‌های اخیر، کمتر شاهد حوادث تلخ هوایی بوده‌ایم، اما وقتی اتفاق

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.