هوش مصنوعی جدید فیسبوک به شناسایی اطلاعات نادرست کمک می‌کند

هوش مصنوعی جدید فیسبوک به شناسایی اطلاعات نادرست کمک می‌کند

فیسبوک روز پنجشنبه هفته گذشته (20 نوامبر 2020) اعلام کرد که برای کمک به شناسایی اطلاعات نادرست در پلتفرم خود، سیستم‌های جدید و قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است. این سیستم‌ها به چندین فناوری از جمله ObjectDNA متکی هستند و جزئیات آن در اوایل سال جاری در پژوهشی با عنوان “تجزیه و تحلیل اشیاء جاسازی شده برای بازیابی تصویر” منتشر خواهد شد.

هوش مصنوعی جدید فیسبوک

بر خلاف ابزارهای رایج بینایی کامپیوتر که برای درک محتوای تصویر به کل تصویر توجه می‌کنند، ObjectDNA ضمن نادیده گرفتن شلوغی پس زمینه، روی اشیاء کلیدی خاص موجود در تصویر متمرکز می‌شود. فیسبوک در یک پست وبلاگی خاطرنشان کرد: “این مسئله به ما امکان می‌دهد تصاویری را که از قطعه تصویرهایی که قبلا توسط شرکت برچسب گذاری شده، تشکیل شده‌اند را پیدا کنیم؛ حتی اگر تصویر کلی با یکدیگر بسیار متفاوت باشند.”

سیستم هوش مصنوعی جدید فیسبوک (که در کالیفرنیا مستقر است)، از فناوری با نام ” LASER” برای ارزیابی اطلاعات ارایه شده در جمله‌ها استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر، شباهت معنایی در جمله‌ها توسط این فناوری مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. LASER برای محتواهایی که تنها حاوی عکس یا متن و یا ترکیبی از هر دو هستند، به درستی کار می‌کند.

این شرکت اعلام کرد که از اول مارس 2020 تا روز انتخابات ایالات متحده، هشدارهایی را در مورد بیش از 180 میلیون محتوا در ایالات متحده داشته است که توسط جستجوگرهای ثالث حذف شده‌اند. به همین منظور، این شرکت اقدام به اعتبار بخشیدن به ابزارهای هوش مصنوعی خود کرده و اظهار داشته که فناوری جدید به برچسب‌گذاری و بررسی مشکلات احتمالی کمک می‌کند و به صورت خودکار  نمونه‌های جدیدی از اطلاعات نادرست که پیش‌تر شناسایی شده، پیدا می‌کند.

در سیستم هوش مصنوعی جدید فیسبوک از SimSearchNet ++  استفاده شده که یک مدل تطبیق تصویر بهبود یافته است و برای مطابقت با تغییرات تصویر، از مدل یادگیری خود نظارت شده (self-supervised learning) استفاده می‌کند.

این شرکت بیان کرد که SimSearchNet ++ در برابر طیف گسترده‎تری از دستکاری‎های تصویر مانند کراپ کردن، تار کردن تصویر، اسکرین‌شات و غیره بسیار انعطاف‎پذیر عمل می‌کند. این فناوری برای پلتفرم‌های نیازمند به بینایی تصویری مانند اینستاگرام بسیار مهم است. فیسبوک پیش‌تر نیز مجموعه‌ای از سیستم‌هایی را توسعه داده بود که برای تشخیص متحواهایی که معنی یکسانی را منتقل می‌سازند اما در ظاهر بسیار متفاوت به نظر می‌رسند، به کار گرفته می‌شد.

همچنین این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده که هوش مصنوعی جدید فیسبوک همچنین دارای مدلی برای شناسایی جعل عمیق (deepfake detection model) برای مقابله با اطلاعات نادرست در قالب فیلم است.

 

 

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/f8McE

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.