پادکست باهوش | فصل ۲ قسمت 4 | تجربه استفاده از هوش مصنوعی در الوپیک

درود بر شما شنوندگان باهوش، به قسمت سوم از فصل دوم خوش آمدید.

ما تو این فصل به کمک مدیران محصول کسب و کارهای ایرانی، سعی داریم تا چالش‌های یکپارچگی محصولات مختلف با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی رو پیدا کنیم و راه‌حل‌های مناسبی برای گذر از این چالش‌ها پیشنهاد بدیم.

در ادامه‌ی قسمت‌های پیشین در این قسمت هم سراغ یک صنعت بسیار مهم رفتیم و از کاربردهای هوش مصنوعی توی اون صنعت گفتیم. صنعت لجستیک و به طور خاص دلیوری روزمره در چند سال اخیر بسیار سریع رشد کرده و کسب و کارهای بزرگی هم تو این صنعت شکل گرفتن، البته اینجا پایان کار نیست.

  • به نظر شما on-demand delivery آیندشون به چه صورته؟
  • تو کدوم قسمت از سرویسشون می‌تونن از هوش مصنوعی استفاده کنند؟
  • شرکت‌های ایرانی فعال تو این حوزه در حال حاضر چقدر از هوش مصنوعی توی کسب و کار خودشون بهره‌مند شدن؟

با ما همراه باشید…

معرفی مهمانان پادکست باهوش

ما تو این قسمت با نسرین کریمی مدیر عملیات و مهدی خدمتلو مدیر تیم محصول الوپیک همراه خواهیم ‌بود. حمید روحانی مدیر محصول فارس آوا که سرویس پردازش صوت هست رو هم دعوت کردیم تا بیشتر در مورد پتانسیل‌های هوش مصنوعی صحبت کنیم.

رسول: اگه بخوایم خیلی مختصر گفت و گوی خودمون رو شروع کنیم لطفا یکم از نگاه خودتون نسبت به هوش مصنوعی صحبت کنید و به ما بگید که آیا در الوپیک به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه‌ی on-demand delivery به خصوص در ایران کارهایی انجام گرفته یا هنوز وارد هوش مصنوعی نشده؟

نسرین: خب من مجددا سلام عرض می‌کنم. در مورد سوالی که فرمودین، هوش‌مصنوعی به اون شکلی که باید باشه یا انتظار دنیا ازش هست شاید فرسنگ‌ها فاصله داره. ولی درمورد اینکه یک استارتی خورده باشه حداقل توی الوپیک برای اینکه یه بخش‌هایی که فکر می‌کنه می‌تونه کمکش کنه روش کار کرده باشه، تیم‌های مختلف توی بخش‌های مختلف به شکل اولیه در حال فعالیت روی این استفاده از هوش مصنوعی توی بخش‌های مختلف هستن.

رسول: می‌تونید مثالی به ما بگید که اگر حالا اشکالی نداره که بدونیم دقیقا این استفاده تو چه زمینه‌هایی شده؟

نسرین: یکی از قشنگ ترین کاربردهای هوش مصنوعی در الوپیک route optimization هست که ما از اون توی سرویس سفارش انبوه، استفاده می‌کنیم. به این شکل که شما یه مجموعه‌ای از آدرس‌هایی که دارین رو آپلود می‌کنید و بر اساس اون متودی که پشت این داستان هست به شما بهترین مسیرها رو با تعداد بهینه‌ای از سفیر پیشنهاد می‌کنن. که از لحاظ قیمت حداقل باشه و از لحاظ زمانی بهینه‌ باشه.

رسول: در واقع ادغام شده با همونی مسیریاب‌هایی که داخل اپلیکیشن هست درسته؟

مهدی: نه ببینید بر اساس مقاصدی که اون مشتری داره یه تعدادی سفارش بهش پیشنهاد می‌کنیم که هر کدوم از این سفارش‌ها به اپتیمایزترین مسیر رسیدن و کمترین هزینه رو باید مشتری پرداخت کنه.

حالا یه مثال دیگه ای که بخوام بزنم بحث Dynamic Price هست کلا تو سرویس‌های on-demand delivery مهمترین فاکتوری که وجود داره بحث تعادل عرضه و تقاضاست. توی دنیا برای قیمت گذاری از  Dynamic Pricing استفاده می‌کنند. ما با استفاده از هوش مصنوعی میایم یه مبلغی رو پیشنهاد می‌کنیم که هم برای مشتری به صرفه باشند هم برای سفیر. تا عرضه و تقاضا رو به سمت تعادل پیش ببره.

رسول: به موارد خیلی مهمی اشاره کردید؛ یه مبحثی که من دیدم توی on-demand delivery بحث address recognition بود. اینکه لوکیشن رو میگیرن و پین می‌کنن به اون آدرس‌هایی که سفیر داره. فکر می‌کنم این اتفاق توی الوپیک میوفته درسته؟

متن پادکست به زودی کامل می‌شود.

4.7/5 - (3 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/1quzu

به اشتراک بگذارید

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.