پادکست باهوش | فصل ۲ قسمت 3 | انتظارات لحظه نگار از هوش مصنوعی

درود بر شما شنوندگان باهوش، به قسمت سوم از فصل دوم خوش آمدید.

ما تو این فصل به کمک مدیران محصول کسب و کارهای ایرانی، سعی داریم تا چالش‌های یکپارچگی محصولات مختلف با تکنولوژی‌های هوش مصنوعی رو پیدا کنیم و راه‌حل‌های مناسبی برای گذر از این چالش‌ها پیشنهاد بدیم.

امروز با مهمان برنامه در مورد انتظاراتش از هوش مصنوعی صحبت کردیم. این قسمت با قسمت‌های قبلی تفاوت‌های زیادی داره. بحث ما خیلی به سمت موضوعات فنی نرفت و در عوض: درباره اصلی‌ترین موانع پیشرفت کسب و کارهای اینترنتی صحبت کردیم و به کارکرد هوش مصنوعی در موضوعات اخلاقی پرداختیم و تصور یک صاحب کسب و کار از آینده هوش مصنوعی رو هم شنیدیم در آخر هم مهمون عزیز ما یکی از نیازهای جدی شرکتش رو در قالب یک پیشنهاد کاری برای شرکت‌های فعال در حوزه هوش مصنوعی مطرح کرد، با ما همراه باشید.

معرفی امیر حسین فقیهی

امیر حسین فقیهی فارغ التحصیل MBA دانشگاه شریف و راه‌بر لحظه‌نگاره، امیرحسین سرویس برگزاری رویداد آنلاین رو حدود 6 سال و نیم پیش راه اندازی کرده.

آشنایی با لحظه نگار

رسول: قبل از اینکه بخوایم از همین ابتدا شروع کنیم راجع به فعالیت شما در زمینه مدیریت محصول و تجربیاتتون صحبت کنیم، برای شنوندگان شاید خیلی جالب باشه تا با لحظه نگار آشنا بشن. قطعا خیلی از شنوندگانمون لحظه نگار رو خوب می‌شناسند اما شاید هیچوقت انقدر جذاب نباشه که مدیر یک مجموعه با نگاه خودش اون مجموعه رو توصیف کنه.

امیرحسین: ما در لحظه نگار مدتیه که فعالیت می‌کنیم از سال هشتاد و پنج لحظه نگار رو من با همکاری دوست عزیزم فرزاد کارخانی تاسیس کردیم و در سال‌های بعد افراد خوبه دیگه‌ای به ما اضافه شدن. ایده‌ی اولیه‌ی لحظه نگار این بود که ما بتونیم در واقع محتوای ویدیویی رو حالا یا صوتی یا تصویری به صورت استریم روی بستر اینترنت منتقل بکنیم. اون زمان یادمه که خیلی بحث لایو استریم مطرح نبود؛ بعضی شرکت‌ها انجام می‌دادند ولی خیلی سخت بود یا اینترنت خیلی قوی می‌خواست یا در واقع سخت‌افزار خیلی خاصی می‌خواست. ما تصمیم گرفتیم که یه همچین ایده‌ای رو پیاده سازی بکنیم. این ایده در واقع توی جلسات برین استورمینگ شرکت که اسمش رو گذاشته بودیم “پارسی لب” شکل گرفت؛ و یکی از بچه‌ها گفت که یک مشتری هست که همچین نیازی داره بعد توی این فضای طوفان فکری این ایده به سرمون زد اگه بشه با موبایل پخش زنده انجام داد خیلی اتفاق خوبی میتونه بیفته!
ما رفتیم R&D (تحقیق و توسعه) کردیم بعد دیدیم که ترندش توی دنیا هم در حال شکل‌گیریه. همون موقع‌ها بود که میرکت، استارتاپ خیلی معروف آمریکایی تو توییتر مخصوصا خیلی رشد کرده بود و همون موقع توییتر از این فرصت استفاده کرد و خودش اومده بود یه استارتاپی رو راه انداخته بود به اسم پری اسکوپ. که اون‌ها هم عملا همین ایده بودند که با موبایل افراد بتونن پخش زنده بکنن، ما کارمون از موقع شروع کردیم تا الانم یکی از ادعاهایی که داریم اینه که شاید تنها شرکتی باشیم که توی ایران فقط تنها کاری که می‌کنیم.

رسول: همین رو میخواستم بپرسم؛ شما تنها شرکت این حوزه هستید یا رقیب جدی دیگه ای هم دارید؟

امیرحسین: رقیب قطعا داریم ولی شرکت‌های دیگه که دارن فعالیت می‌کنند چنتا دست دارند و چنتا کار می‌کنند و یکی از کاراشون استریمینگه و تنها شرکتی که ما دیدیم که توی این فضا داره کار می‌کنه و فقط شبیه لحظه نگار داره کارایی رو انجام میده، والا فقط خودمون بودیم.

رسول: من یه چیز جالب درباره برندیگ شرکت های مختلف خوندم 80 درصد کاربرانشون که تو اینترنت هستند ترجیح میدهند به صورت ویدئو های لایو یک برند رو دنبال کنند تا بروند در وبلاگش و خبرها رو بخونن. مردم ترجیح میدن از ویدئو استفاده کنند و شاید زنده بودن این ویدئو کمک میکنه تا ارتباط خوبی با برنده برقرار کنید. تبریک میگم که این کار رو از سال 85 استارت زدید و امروز اون ارزش بیشتر به چشم میاد.

امیرحسین: آره البته چون وارد سال 1400 شدیم، این سال‌ها یکم جابجا شده و اشتباه گفتم. در واقع سال نود و پنج! در مورد صحبتتون من یک نکته ای دارم؛ تحلیل خود من اینه که ما دیگه از اون ترند اینترنت هم گذشتیم. یعنی فکر می‌کنم که ما توی دنیا تا همین یکی دو سال پیش برای مردم جذاب بود که از ویدئو آنلاین استفاده کنن و در واقع ویدئو آنلاین ترند بود. ویدئو لایو طبیعتا ترندش قوی تر بود و هنوز هم ادامه داره. ولی یه نکته‌ای که وجود داره اینه که در واقع من اینطوری می‌بینم که هر تکنولوژی وقتی میاد مردم چند سال اول می‌خوان یاد بگیرن و جذاب براشون که ازش استفاده بکنن، ولی از سال مثلا شاید چهار، پنجم به بعد که دیگه کم‌کم بحث این است که حالا این واقعا به چه دردی میخوره؟ این ویدیوی آنلاین، لایو و استریمینگ واقعا به چه دردی میخوره؟ به نظرم تازه درواقع افتاده. که البته خوشبختانه مصادف شد با کرونا. کرونا وقتی اومد، بشر اونقدری در واقع تکنولوژی ویدیو و صوت و تصویر بر بستر اینترنت رو توسعه داده بود که تونست استفاده ازش بکنه. الان دیگه از مرحله‌ی جذابیت گذشتیم.

تاثیر کرونا بر سرویس برگزاری رویداد آنلاین

رسول: الان ارزشه بیشتر مشخص شده. تکنولوژی اینطوریه که یه مدت ترند میشه و مردم دوست دارن بیشتر استفاده کنند. انواع و اقسام چیزهای اسمارت یه زمان مد بود و کلمه اسمارت به هر چیزی می‌پیوست. بیگ دیتا و هوش مصنوعی هم همینطور. حتی همین الان خیلی‌ها کلمه هوش مصنوعی رو درک نکردن اما میگن هوش مصنوعی بِده استفاده کنیم. الان این اتفاق دیگه داره به مرحله بهره برداری می‌رسه. کرونا چه تاثیری توی روند شما داشت؟ شما فکر میکنم جامپ خوبی به خاطرش داشتید.

 

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/D2Xae

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.