پشتیبانی مجازی کابران به کمک چت بات‌ها چطور امکان‌پذیر است؟

این روزها که استفاده از هوش مصنوعی و محصولات مرتبط با آن به محبوبیت رسیده‌اند، راه‌های ایجاد تعامل با کاربران و راهکارهایی که بتواند به شما کمک کند تا کسب و کاری قدرتمند داشته باشید، افزایش پیدا کردند. این روزها استفاده از پشتیبانی مجازی به کمک چت بات‌ها، دستیارهای هوشمند سازمانی و … به قدری محبوب هستند که بزرگ‌ترین برندهای دنیا از این سیستم‌ها در فرآیندهای مختلفشان استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید که با شیوه کار این محصولات آشنا شوید و بدانید که محصولات هوش مصنوعی چگونه قادر به پشتیبانی از مشتریان شما هستند، حتماً تا انتهای این مقاله کوتاه همراه عامراندیش هوشمند باشید.

هوش مصنوعی به بهبود کسب و کارتان کمک می‌کند!

هوش مصنوعی و محصولات مبتنی بر آن قادر هستند که بر اساس الگوریتم‌های خود، نیازهای مشتریان را به خوبی شناسایی کنند و راهکارهای بی نظیری برای پشتیبانی بهتر کاربران ارائه دهند. در واقع با هر تعامل کاربر با ربات پشتیبانی مجازی شما، اطلاعات و داده‌های ربات که به فناوری یادگیری عمیق (Deep Learning) مجهز است، افزایش پیدا می‌کند و در نتیجه می‌تواند واکنش بهتری در ارتباطات آینده از خود نشان دهد.

این روش‌ها کمک می‌کنند که مشتریان ارتباط بیشتری با برند داشته باشند و بتوانند حس رضایت بالاتری را تجربه کنند. همان‌طور که خودتان هم نتیجه این موضوع را حدس می‌زنید، افزایش فروش، رضایتمندی بیشتر و تبلیغات دهان به دهان، برخی از نتایج جانبی این موضوع هستند.

چرا باید به رضایت مشتریان اهمیت دهیم؟

پشتیبانی مجازی که بر اساس برند شما طراحی شده باشد، می‌تواند یک مشتری راضی و خوشحال را برای شما به ارمغان بیاورد که در نهایت یک سفیر تبلیغاتی برای کسب و کار شما باشد. هرچقدر بیشتر بتوانید سفیران برند برای خود ایجاد کنید، بهتر خواهید توانست که در فضای بازاریابی دیجیتال بدرخشید!

هر کسب و کاری که اهمیت وجود مشتریان خوشحال را درک کرده باشد، تمام تلاش خود را می‌کند تا تعداد بسیار زیادی از مشتریان را راضی نگه‌دارد، اما چگونه این کار را با کمک پشتیبانی مجازی انجام دهیم؟ همان‌طور که می‌دانید پشتیبانی مجازی قادر است که به صورت ۲۴ ساعته در تمامی روزهای هفته فعالیت کند و پاسخگوی نیاز مخاطبان شما باشد.

در واقع هر لحظه از شبانه روز که کاربران کسب و کار شما، پیامی ارسال کنند، نیروهای هوشمند مرکز پشتیبانی بیزینس شما قادرند تا پاسخگوی سوالات آن‌ها باشند، در حالی که نیروهای انسانی چنین قابلیتی را ندارند و اگر هم داشته باشند، هزینه‌های بالایی برای شما ایجاد می‌کنند به همین دلیل راهکارهای خوبی نیستند.

پشتیبانی مجازی از کاربران، راه حلی جدید برای بهبود فضای کسب و کار

این روزها دیگر حضور در شبکه‌های اجتماعی، فضای اینترنت و … کافی نیست بلکه کاربران به دنبال بیزینس‌هایی هستند که خدمات خود را به صورتی ارائه می‌کنند که مشتری بتواند به راحتی از آن‌ها استفاده کند. همه این موارد باعث شده‌است که فضای پشتیبانی خدمات پس از فروش تمامی کسب و کارها حالتی پویا و فعال داشته باشد و محدود به چند دریچه و کانال ارتباطی نباشد!

استفاده از چت بات‌های هوشمندی که بتوانند با کمک فناوری نیازهای شما را پاسخگو باشند، از جمله کارهایی است که گروه‌های تجاری دنبال می‌کنند. در این مطلب علاوه بر توضیح دادن به روش‌های پشتیبانی مجازی به کمک چت بات‌ها به کاربردهای بی نظیر این محصولات هوش مصنوعی اشاره خواهیم کرد!

پشتیبانی مجازی باتاوا

مهم‌ترین مزایا و کاربردهای پشتیبانی مجازی با کمک چت بات‌های هوشمند!

مهم‌ترین کاربردهای چت بات هوشمند، عبارت اند از:

افزایش سرعت در پاسخگویی و کاهش زمان انتظار مشتریان

یکی از دغدغه‌های مشتریان این است که برای ارتباط با کارشناسان و اپراتورها همیشه باید مدت زمان زیادی را منتظر بمانند تا به یک اپراتور متصل شوند، اما این موضوع در استفاده از چت بات‌ها بی معنیست چرا که یک ربات می‌تواند به صورت همزمان با صدها و یا هزاران کاربر صحبت کند و آن‌ها را برای یک خرید یا مشاوره قبل از فروش خوب راهنمایی کند.

اگر کسب و کار شما دارای روش‌های غیر از حضور فیزیکی برای صحبت و مشاوره دادن به مشتریان است، باید در نظر داشته باشید که کاربران شما می‌توانند به صورت ۲۴ ساعته از این خدمات استفاده کنند و لذت ببرند! چت بات با توجه به این که هرگز خسته نمی‌شوند و هیچ نیازی به استراحت یا مرخصی ندارند، بهترین گزینه برای پروژه‌های بزرگ محسوب می‌شوند و در این زمینه می‌توانند تمامی عملیات‌های مورد نیاز برای شما را با بالاترین بازدهی انجام دهند.

فرقی نمی‌کند که به دنبال بازاریابی، ارتباط با مشتریان، پشتیبانی مجازی از کاربران بعد از خرید خدمات و یا … باشید، در همه حال چت بات‌ها، سرعت عملیات و فرآیندهای مورد نیاز شما به طرز باورنکردنی افزایش می‌دهد، پس نگران نباشید و به این موضوع فکر کنید که چطور می‌توانید خودتان یک ربات هوش مصنوعی پیشرفته برای کسب و کارتان داشته باشید!

کاهش هزینه‌های پشتیبانی و تبلیغات با استفاده از ربات‌های پشتیبانی مجازی

بله درست حدس زدید! شما با کاهش نیروهای انسانی خود، می‌توانید از چت بات‌ها استفاده کنید! این ربات‌ها بدون آن که شما فکرش را بکنید، تمامی کارهای منابع انسانی بخش پشتیبانی شما را بر عهده می‌گیرد و نیاز شما به ۹۰ درصد از قسمت پشتیبانی را از بین می‌برد! همان‌طور که می‌دانید، مشکلاتی از قبیل بیمه، مریضی و مرخصی اجباری شامل حال این ربات‌ها نمی‌شود و شما از هزینه‌های مربوط به آن‌ها در امان هستید.

همچنین شما لازم نیست که چند چت بات داشته باشید تا پشتیبانی مجازی شما لنگ نماند، بلکه یک ربات پشتیبانی هم می‌تواند با چندین کاربر به صورت همزمان ارتباط برقرار کند و تعاملات مورد نیاز را بررسی کند. این موضوع در کاهش مشکلات و هزینه‌های استخدام نیروهای جدید به شدت کابردی به نظر می‌رسد و نیازتان را برطرف می‌کند.

در این زمینه برخی از کمپانی‌های مطالعاتی دست به انجام تحقیقاتی زدند که نتایج باورنکردنی داشت! طبق تحقیقات یک سازمان در کشور انگلیس، پیش‌بینی می‌شود که با جایگزینی ربات‌ها و چت بات‌ها بجای نیروهای انسانی بخش پشتیبانی سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ، مبلغی در حدود ۸ میلیارد دلار توسط این بیزینس‌ها صرفه جویی شود که در نوع خود، عدد بسیار بزرگ و قابل تأملی است.

از سمت دیگر، کاهش هزینه‌ها تنها مربوط به بخش استخدام، آموزش نیروهای جدید و … نیست، بلکه شما نیروهای انسانی که توسط شما استخدام می‌شوند به این دلیل که گاهی اوقات خطاهای جبران ناپذیری می‌کنند، می‌توانند برای شما ضربه بزرگی محسوب شوند، در حالی که چت باتی که برای پشتیبانی مجازی شما به کار گرفته شده بدون خستگی و کاهش بهره‌وری، چنین هزینه‌هایی بر دوش شما نمی‌گذارد!

افزایش نرخ تبدیل مشتریان با استفاده از پشتیبانی مجازی

یکی دیگر از مزایای استفاده از محصولات هوش مصنوعی در این زمینه، افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه یا لید به مشتریان حقیقی است که برای یک کسب و کار ارزش ایجاد می‌کنند! همه کاربران دوست دارند که هنگام مراجعه به یک سایت و یا صحبت با بخش پشتیبانی به صورت مجازی، نیازشان به گونه ای برطرف شود، اما گاهی اوقات به دلیل نبود خدمات خوب، اشتباهات انسانی، تعطیل بودن بخش پشتیبانی در برخی از ایام سال و …، کاربران اعتماد خود به یک بیزینس را از دست می‌دهند و تبدیل به یک مشتری با ارزش برای آن کسب و کار نمی‌شوند!

چت بات‌ها با توجه به سرعت بالا در پاسخگویی، افزایش رضایت مندی مشتریان در رفع نیازشان و …، می‌توانند به بهبود نرخ تبدیل شما کمک کنند! برای این که بهتر متوجه این موضوع شوید، فرض کنید که شما وارد یک فروشگاه فیزیکی می‌شود! اگر فروشنده با شما گرم بگیرد و با شما سلام و احول پرسی کند، احتمال این که شما از این مغازه خرید کنید تا حد زیادی افزایش پیدا کنید!

در مورد چت بات‌ها و شیوه پشتیبانی مجازی آن‌ها هم، همین موضوع صادق است چرا که آن‌ها قادرند به سرعت، یک تعامل سریع با کاربران ایجاد کنند و آن‌ها را به سمت کسب و کار شما بکشانند. هرچقدر که در این زمینه ارتباط سازنده تری ایجاد شود، کاربر می‌تواند نتیجه بهتری را از صحتب خود دریافت کند. در ادامه چند راه واقعی برای افزایش نرخ تبدیل به کمک چت بات‌ها را برای شما بررسی خواهیم کرد:

ربات‌های آسان برای استفاده داشته باشید!

اولین قدم برای افزایش و بهبود نرخ تبدیل این است که تصمیم بگیرید، یک چت بات با رابط کاربری ساده داشته باشید! چت بات شما باید به گونه ای طراحی شده باشد که کاربر خیلی سریع و یا حتی بدون نیاز به تایپ به بخش مورد نظر خود دسترسی داشته باشد. تحقیقات ثابت کرده‌اند که داشتن یک محیط پشتیبانی مجازی راحت و آسان، می‌تواند در افزایش نرخ تبدیل لید به مشتری کمک کند.

سرعت بیشتر، رضایت بیشتر، نرخ تبدیل بیشتر

موضوع دیگری که در مورد چت بات‌ها صدق می‌کند، این است که هرچقدر کاربران با سرعت بیشتری، خدمات مورد نیازشان را دریافت کنند و در یک زمانبندی بهتر اقدام به دریافت پاسخ سوالات خود کنند، رضایت بیشتری خواهند داشت که این موضوع در افزایش نرخ تبدیل مشتریان کمک زیادی خواهد کرد. بهتر است بدانید که کاربران و بازدیدکنندگان سایت و اپلیکیشن شما، این روزها به دنبال صرفه جویی در زمان هستند.

نتایج را دقیق تر بررسی کنید تا افزایش نرخ بهره‌وری داشته باشید!

یکی دیگر از روش‌هایی که با کمک چت بات‌ها و پشتیبانی مجازی باعث می‌شود که نرخ بهره‌وری شما افزایش پیدا کند، این است که اطلاعات کاربران خود را بررسی کنید. این اطلاعات به شما کمک خواهد کرد که سریع‌ترین و بهترین روش برای پاسخ دهی و پشتیبانی مجازی از کاربران پیدا کنید. این کار برای آن دسته از کسب و کارهایی که واحد تحقیق و توسهع دارند، به شدت برای داشتن اطلاعاتی بروز کمک خواهد کرد.

ریتارتینگ کنید!

از جمله دیگر کارهایی با کمک چت بات‌ها امکان‌پذیر است، ریتارگتینگ و دوباره هدف قراردادن آن دسته از مشتریان است که به هر دلیلی سبد خرید خود را رها کرده و محصول دلخواهشان را نخریده‌اند. چت بات‌ها می‌توانند با این کاربران ارتباط برقرار کنند و آن‌ها را برای خرید دوباره ترغیب کنند.

نتیجه‌گیری: آیا من هم می‌توانم از چت بات‌ها استفاده کنم؟

همان‌طور که می‌دانید، تکنولوژی به کار رفته برای پشتیبانی مجازی ربات‌های هوشمند، مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و یادگیری عمیق است که عمدتاً توسط شرکت‌های خارجی برای مشتریان انگلیسی زبان طراحی شده‌اند، اما آیا کسب و کارها و بیزینس‌های ایرانی هم قادر هستند از این سیستم‌ها و ربات‌ها استفاده کنند؟ آیا محصولی که برای مشتریان ایرانی طراحی شده باشد هم وجود دارد؟

خبر خوب این است که شرکت عامراندیش هوشمند که مبتنی بر دانسته‌های مهندسان ایرانی شکل گرفته‌است، اقدام به تولید محصولاتی بر پایه هوش مصنوعی کرده‌است که تمامی نیازهای شما را در این زمینه پاسخگو است. شما می‌توانید به راحتی با کمک این محصولات این شرکت اقدام به پشتیبانی مجازی از کاربران خود کنید و به صورت ۲۴ ساعته در ۳۶۵ روز سال، نگرانی‌های خود در این زمینه را از بین ببرید.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با باتاوا ابتدا از دموی این محصول استفاده کنید، سپس در صورتی که از کار با آن لذت ببرید، اقدام به خریداری محصول خود کنید. در این زمینه هم چنین می‌توانید از مشاوره تخصصی بخش پشتیبانی عامراندیش هوشمند هم کمک بگیرید. اگر در رابطه با چت بات‌ها تجربه خاصی دارید و یا سؤالی ذهن شما را درگیر کرده‌است، می‌توانید در پایین همین مقاله با ما و دیگر افرادی که این مقاله را مطالعه می‌کنند به اشتراک بگذارید.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/RLtCi

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

دستیار صوتی بی.بی.سی
پردازش گفتار

Ok beeb، دستیار صوتی BBC است که لهجه‌های مختلف را با استفاده از فناوری پردازش صدا و هوش مصنوعی می‌آموزد

دستیار صوتی بیب (beeb) آخرین فناوری بی.بی.سی است که به منظور آزمایش بر روی رایانه‌های ویندوز برای پذیرندگان اولیه منتشر شده است. برای آنکه درباره

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.