معرفی چت بات واتسون از شرکت IBM | از بهترین و مطرح‌ترین چت بات‌های دنیا

از این چت بات در ابتدا به عنوان یک سیستم پاسخگو به سوالات متداول همراه با پردازش زبان، بازیابی اطلاعات، استدلال خودکار و فناوری یادگیری ماشین ایجاد شد؛ اما در این مقاله می‌خواهیم به این بپردازیم که واتسون چگونه به یکی از بهترین چت بات های دنیا تبدیل شده است؟ با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا در انتها یکی از چت بات های فارسی زبان مشابه واتسون را به شما معرفی کنیم.

برای مطالعه بیشتر درمورد چت بات مقاله چت بات چیست را مطالعه کنید.

چت بات واتسون چگونه است؟

این چت بات با استفاده از یادگیری ماشین و نرم افزارهای بهینه شده، دیگر تنها یک چت بات پاسخگو به سوالات متداول نیست! بلکه چت بات واتسون در حال حاضر می‌تواند ببیند، بشنود، بخواند، صحبت کند، تفسیر و درک کند، یاد بگیرد و حتی به مشتریان توصیه و پیشنهاد دهد.

چت بات واتسون شرکت IBM

قابلیت‌های چت بات واتسون

در کنار تمامی ویژگی‌های عادی که هر چت باتی باید داشته باشد، چت بات واتسون می‌تواند:

  • صدها مکالمه را همزمان تجزیه و تحلیل کند.
  • بهترین راه حل را برای هر سوالی در لحظه پیدا و به مشتری ارائه دهد.
  • اگر مشکلی در روند پیدا کردن راه حل باشد سریعا آن را پیدا کند و به پایگاه داده اطلاع دهد.
  • با توجه به چت‌های قدیمی و استفاده از دیتابیس به کاربر پاسخ دهد.
  • سوالات پیچیده را بفهمد و برای پاسخ نیازی به کلمه کلیدی نداشته باشد.

نکته جالب درباره این چت بات این است که تمامی موارد گفته شده با استفاده از هوش مصنوعی در چت بات واتسون انجام می‌گردد.

اما در اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که واتسون از چه جایی این اطلاعات را به دست می‌آورد؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که این چت بات به یک دیتابیس بسیار بزرگ متصل است؛ این دیتابیس شامل دایره المعارف‌ها، فرهنگ لغت ها، اصطلاح نامه و مقالات خبری و ادبی و غیره است.

مشتریان چت بات واتسون

واتسون در 7 حوزه به صورت تخصصی چت بات ارائه می‌دهد که در ادامه به 7 مشتری معروف آن و کاربرد چت بات واتسون در آن شرکت‌ها اشاره می‌کنیم.

مشتریان چت بات

  • مالی: شرکت GM FINANCIAL
    شرکت GM FINANCIAL برای بهبود تجربه مشتری، چت بات اصلی خود را با دستیار واتسون جایگزین کرد. با این کار روند پاسخگویی به مشتریان از طریق پت بات مبتنی بر هوش مصنوعی واتسون به صورت خودکار و بسیار سریع انجام می‌گردد. همین کار باعث شد تا کارمندان این شرکت بیشتر روی کارهای پیچیده تمرکز کنند.
  • گردشگری: شرکت Lufthansa
    لوفت هانزا با استفاده از چت بات واتسون و با استفاده از درک زبان طبیعی، توانست از طریق مکالمات شخصی با مشتریان توصیف سفر بی نظیری را ارائه دهد و همچنین برای سفر پیشنهاد به آن‌ها دهد.
  • سلامت: شرکت GSK
    فقط در مدت 10 ماه چت بات واتسون بر روی دستیار مجازی GSK باعث بهبود رضایت مشتری و بهره‌وری کارکنان شد. تا جایی که حتی پیچیده‌ترین سوالات نیز با این چت بات پاسخ داده می‌شود.
  • خرده فروشی: شرکت BEHR
    این شرکت برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان در مکالمات شخصی از چت بات واتسون استفاده کرد و این امر کمک به افزایش مطلوبیت برند و قصد خرید کرد.
    خدماتی: شرکت EY
    هوش مصنوعی در حال تغییر روش انجام معامله در EY است. این شرکت با استفاده ازچت بات واتسون می‌تواند مشاوره بهتری به مشتریان برای معاملات بدهد.
  • امنیتی: شرکت CMC TS
    این شرکت قصد داشت از رقبای خود در بازار پیشی بگیرد و در همین راستا با IBM همکاری کرد تا پیشنهادات امنیتی خود را با نرم افزار IBM Security Resilient و IBM QRadar Advisor با نرم افزار Watson گسترش دهد.
    زنجیره تامین: شرکت Greenworks
    این شرکت با چت بات واتسون تا 40% در هزینه‌های IT صرفه جویی می‌کند و با استفاده از آن به کاربران تجاری بینشی عمیق نسبت به سفارشات خود می‌دهد.

آیا چت بات فارسی زبان مشابه چت بات واتسون در ایران داریم؟

برخی از ویژگی‌های چتبات واتسون در چت بات‌های داخلی نیز موجود است که «چت بات باتاوا» یکی از آن‌هاست. باتاوا یک چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی محاوره‌ای است که به صورت کاملا بومی در داخل کشور توسعه و تولید می‌شود. این چت بات، محصول شرکت عامراندیش است و به سازمان‌ها کمک می‌کند تا برای ارتباط ۲۴ ساعته و کم هزینه با مشتریان و یا مراجعه کنندگانشان، دیگر نیازی به پاسخگوهای انسانی نداشته باشند و بتوانند با استفاده از داده‌های اطلاعاتی که از قبل آموخته اند پاسخی متناسب به مشتریان ارائه دهند.

از قابلیت‌‌های باتاوا می‌توان به پاسخگویی به سوالات متداول، درک سوالات محاوره‌ای، نصب و راه‌اندازی درون سازمانی، برچسب‌گذاری کلمات کلیدی و غیره اشاره کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص چت بات مبتنی بر هوش مصنوعی محاوره‌ای باتاوا می‌توانید به صفحه باتاوا مراجعه کنید.

4.2/5 - (5 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/ylTfM

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

پردازش زبان طبیعی کوانتومی
پردازش گفتار

فناوری پردازش زبان طبیعی کوانتومی

پردازش زبان طبیعی کوانتومی (QNLP) : تیم محاسبات کوانتومی دانشگاه کمبریج مقاله‎ای درباره “معنای آگاهانه QNLP” منتشر کرد. ویژگی‌های اساسی کوانتوم در فناوری پردازش زبان

راه‌حل‌های پردازش گفتار
اخبار هوش مصنوعی

راه‌حل‌های پردازش گفتار (SPS) فیلیپس: جریان کاری نسل بعد، استفاده از تشخیص گفتار مبتنی بر هوش مصنوعی

راه‌حل‌های پردازش گفتار شرکت فیلیپس و همکاری آن با شرکت Nuance Communication نسخه جدید جریان کاری فیلیپس برای مشاغل سازمانی، (SpeechExec Enterprise-SEE7.0)، اکنون در بازارهای

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.