کشف کهکشان جدید به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشین

با ترکیب اطلاعات حاصل از تلسکوپ Subaru و قدرت یادگیری ماشین، کهکشان جدیدی کشف شده است. چگالی اکسیژن در این کهکشان 1.6% می‌باشد. این عدد، رکود کمترین میزان اکسیژن را شکسته است. میزان اکسیژن نشان دهنده این است که ستاره‌های این کهکشان تازه شکل گرفته‌اند.

کهکشان‌ها

برای درک سیر تکاملی کهکشان‌ها، ستاره شناسان باید مراحل مختلف شکل گیری و تکامل کهکشان‌ها را مطالعه کنند. اکثر کهکشان‌هایی که امروزه می‌شناسیم، کهکشان‌های بالغ هستند. اما علم کهکشان شناسی شکل گیری کهکشان‌های جدید را پیش بینی می‌کند.

Subaru

شکل گیری کهکشان جدید یک اتفاق نادر است. به همین دلیل، تیم تحقیقاتی بین المللی به کمک داده‌های تصویر برداری گسترده از طریق تلسکوپ Subaru، تحقیقاتی را بر روی این موضوع آغاز کرده است. دکتر تاکاشی کوجیما، رهبر تیم می‌گوید: “برای پیدا کردن کهکشان‌های نادر، وجود داده‌های عمیق و گسترده تلسکوپ Subaru امری ضروری بود.”

کشف کهکشان

با این حال، پیدا کردن کهکشان‌ها در مرحله اولیه شکل گیری دشوار است. زیرا داده‌های گسترده شامل 40 میلیون شیء است. بنابراین تیم تحقیق روش جدیدی را به کمک یادگیری ماشین، برای یافتن چنین کهکشان‌هایی با استفاده از حجم عظیم داده‌ها پیدا کرد.

آن‌ها کامپیوتری را که با استفاده از یک مدل نظری رنگ‌های کهکشان‌ها را آموزش دیده بود، در اختیار داشتند. سپس این کامپیوتر باید کهکشان‌هایی که در مرحله اول شکل گیری هستند را انتخاب می‌کرد. سپس تیم تحقیقاتی مشاهدات خود را برای تعیین نسبت‌های قابل‌توجه ۴ مورد از ۲۷ مورد انتخاب‌شده توسط کامپیوتر انجام داد. آن‌ها در حین این بررسی‌ها دریافتند که یک کهکشان (HSC J1631 + 4426) که ۴۳۰ میلیون سال نوری در صورت فلکی Hercules قرار دارد، تنها ۱.۶ درصد از اکسیژن خورشید را دارد.

این کم‌ترین مقدار برای یک کهکشان است. مقدار اکسیژن اندازه‌گیری شده نشان می‌دهد که بیشتر ستاره‌های این کهکشان به تازگی تشکیل شده‌اند. به عبارت دیگر این کهکشان در مراحل اولیه تکامل است.

سخن آخر

به گفته پروفسور اووچی که در رصدخانه ملی نجوم ژاپن و دانشگاه توکیو فعالیت می‌کند، “آنچه تعجب آور است این است که جرم ستاره‌ای HSC J1631 + 4426 کهکشان بسیار کوچک، 0.8 میلیون جرم خورشیدی است. این جرم ستاره‌ای فقط در حدود 1 / 100،000 کهکشان راه شیری ماست و قابل مقایسه با جرم یک ستاره در راه شیری ما است”.

این توده کوچک همچنین از ماهیت اولیه کهکشان HSC J1631 + 4426 پشتیبانی می‌کند.

تیم تحقیقاتی فکر می‌کند که این کشف دو نشانه جالب دارد. اول، این قوی‌ترین مدرک از یک کهکشان در در مراحل اولیه تکامل است. در چهارچوب کیهان‌شناسی استاندارد، تصور می‌شود که کهکشان‌های جدید در جهان حاضر متولد می‌شوند.

کشف کهکشان HSC + ۴۴۲۶ از تصویر کیهان‌شناسی استاندارد پشتیبانی می‌کند. ما ممکن است شاهد یک کهکشان متولد شده در آخرین عصر تاریخ کیهانی باشیم. کیهان‌شناسی استاندارد نشان می‌دهد که چگالی ماده جهان به سرعت با گسترش جهان کاهش می‌یابد.

در جهان آینده با انبساط سریع، ماده از طریق جاذبه مونتاژ نخواهد شد، و کهکشان‌های جدید توسعه نخواهند یافت. کهکشان HSC + ۴۴۲۶ ممکن است آخرین نسل از کهکشان‌هایی باشد که در تاریخ کیهانی پدید می‌آیند.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/6TOt7

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

شاخه‌ های هوش مصنوعی

شاخه‌ های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی پیچیده ترین و حیرت انگیزترین خلقت بشریت تاکنون است. باید به این واقعیت توجه داشته باشیم که در علم هوش مصنوعی هنوز در

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.