گوگل به کارمندان و دانشمندان خود توصیه می‌کند که به هوش مصنوعی با دیدی مثبت بنگرند!

گفته می‌شود که گوگل طی روزهای گذشته از دانشمندان خود خواسته در مقاله‌های تحقیقاتی در حوزه هوش مصنوعی با رویکرد مثبت عمل کنند. اسناد بدست آمده توسط رویترز حاکی از آن است که گوگل از محققان خود خواسته حداقل در سه مورد از انتقاد به فناوری هوش مصنوعی خودداری کنند.

اوایل سال جاری یک بررسی توسط گوگل انجام شد تا مقالاتی را که اثر منفی روی موضوعات حساس حوزه هوش مصنوعی خواهند داشت قبل از انتشار کاملا بازرسی شوند. گوگل از دانشمندان و محققان خود خواسته قبل از انتشار هر چیزی در موضوعات حساسی مانند تجزیه و تحلیل احساسات، طبقه‌بندی افراد بر اساس نژاد و یا وابستگی‌های سیاسی که از حساسیت بالایی برخوردارند، با تیم‌های حقوقی، سیاست‌گذاری و روابط عمومی مشورت کنند.

بررسی جدید به این معنی است که ممکن است هرگز مقالاتی از محققان متخصص گوگل که ایهاماتی درباره پیشرفت هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند، منتشر نشود. رویترز می‌گوید چهار پژوهشگر گوگل معتقدند که این شرکت در مطالعات حوزه آسیب‌های احتمالی فناوری هوش مصنوعی با سیاست سانسور عمل کرده و در محتوای مقالات مداخله می‌کند. گوگل پس از اخراج تیمینت گبرو محقق برجسته در زمینه هوش مصنوعی، اخیراً تحت موشکافی رسانه‌ای قرار گرفته است.

گبرو، یک پیشگام در زمینه خطرات و نابرابری‌های موجود در مدل‌های بزرگ هوش مصنوعی محسوب می‌شود و در مورد مشکلات و ایرادهای‌های موجود در این حوزه تحقیقات فراوانی انجام داده است. وی ادعا می‌کند که به دلیل عدم انتشار مقالاتش توسط گوگل و ارسال نامه‌های انتقادی ازعملکرد شرکت در زمینه‌ی جنبه‌های منفی هوش مصنوعی اخراج شده است.

در یک ایمیل داخلی برای مقابله با ادعاهای Gebru، رئیس تحقیقات گوگل، Jeff Dean نوشت: “ما ده‌ها مقاله که دانشمندان و محققان تألیف کرده‌اند را تأیید کرده و سپس منتشر کرده‌ایم، اما همانطور که می‌دانید، مقالات اغلب در طول بررسی‌های نهایی نیاز به تغییراتی دارند (یا حتی برای انتشار نامناسب ارزیابی می‌شوند). متأسفانه، مقاله‌ی Gebru فقط با یک روز بررسی و قبل از موعد مقرر به اشتراک گذاشته شد در حالی که ما برای این نوع بررسی‌ها به دو هفته زمان نیاز داریم و سپس مقاله به جای انتظار برای بازبینی، تأیید و برای انتشار ارسال شد. سپس یک تیم عملکردی مقاله را طبق بخشی از روند منظم شرکت بررسی کرده و با تحقیق از نویسندگان پی بردند که این مقاله با سیاست‌های شرکت همسو نبوده و با اصول کاری ما مطابقت ندارد و در مورد آن بازخورد منفی نشان دادند.”

اگرچه این یک پاسخ در برابر یک ادعاست، اما این مسائل برای گوگل خیلی جالب نیست. رویترز در یکی از اسناد گزارش داده است که: “پیشرفت در فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی موجب پیچیدگی فزاینده در شرایط می‌شود که سبب ایجاد سیاست سانسور در پروژه‌ها شده و مسائل اخلاقی، اعتباری، نظارتی یا قانونی را در پی خواهد داشت.” گوگل در وب سایت عمومی خود همواره از آزادی قابل توجه دانشمندان و محققان حمایت کرده و اذعان می‌کند که همه در این شرکت از آزادی برخوردار هستند، اما امروزه این مسئله چیزی بجز یک حرف و شعار به نظر نمی‌رسد.

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/idjZS

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

مدل‌های تشخیص‌گفتار الکسا-آمازون
اخبار هوش مصنوعی

مدل‌های تشخیص گفتار الکسا، محصول شرکت آمازون

مدل‌های تشخیص‌گفتار الکسا-آمازون با استفاده از الگوهای  end-to-end به گفته رییس بخش تشخیص گفتار آمازون، شهزاد مووالا (Shehzad Mevawalla)، در کنفرانس InterSpeech که سال جاری

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.