یک جراح سیستم هوش مصنوعی “بیمار مجازی” را برای آموزش از راه دور ایجاد می‌کند!

یک جراح سابق NHS (خدمات ملی سلامت یا National Health Services) سیستمی تحت عنوان “بیمار مجازی” مجهز به هوش مصنوعی ایجاد کرده که به دانشجویان کمک می‌کند تا مهارت‌های خود را در مدتی که بیشتر آموزش‌های حضوری متوقف هستند حفظ کنند.

دکتر الکس یانگ یک جراح ارتوپدی و تروماتراپی آموزش دیده است که شرکت Virti را تأسیس کرده و هدفش استفاده از فناوری‌های نوظهور برای ارائه آموزش‌های فراگیر برای متصدیان مراقبت‌های بهداشتی و همچنین افراد باتجربه‌ای است که به دنبال ارتقا مهارت‌های خود هستند.

با ایجاد همه‌گیری COVID-19 بیشتر آموزش‌های حضوری به حالت تعلیق درآمده‌اند تا خطرات شیوع این بیماری به حداقل برسد. اینک بسیاری افراد از جمله پزشکان محلی و جراحان بیمارستان‌ها و حتی دانشگاه‌های انگلیس و ایالات متحده اکنون از سیستم بیمار مجازی به عنوان جانشینی برای مشکلات مربوط به کلاس‌های حضوری خود استفاده می‌کنند.

بیمار مجازی از پردازش زبان طبیعی استفاده می‌کند تا به پزشکان اجازه دهد سناریوهای کلینیکی واقعی را بازسازی کنند. پزشکان و کارآموزان می‌توانند با استفاده از هدست‌های رایانه‌های شخصی، رایانه‌های pc یا حتی به صورت واقعیت مجازی با بیمار مجازی ارتباط برقرار کنند تا تجربه‌ای عمیق در آموزش داشته باشند.

دکتر الکس یانگ در این رابطه اظهار می‌کند:

“ما چندین سال است که با سازمان مراقبت‌های بهداشتی کار می‌کنیم. اما همه‌گیری COVID-19 واقعا چالش‌های خاصی ایجاد کرده است که فناوری می‌تواند کمک حال ما برای حل آن‌ها باشد. وجود 30 دانشجوی پزشکی در یک اتاق به همراه یک بیمار که مهارت‌های بالینی دانشجویان را بهبود ببخشد دیگر کاری راحت، امن و عملی نیست. با فناوری بیمار مجازی، ما یک تجربه کاملاً واقع‌بینانه و قابل تکرار ایجاد کرده‌ایم که می‌تواند در زمان واقعی بازخورد ارائه دهد. این بدان معنی است که پزشکان می‌توانند کار بر روی مهارت‌های ارزشمند خود را ادامه دهند. در حال حاضر، ارتباط با بیماران می‌تواند بسیار دشوار باشد. نیاز زیادی به تجهیزات محافظت وجود دارد و اکثرا بیماران به حال خود رها شده‌اند. بنابراین داشتن کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در اداره این شرایط مهارت دارند می‌تواند تفاوت زیادی در تجربه بیماران ایجاد کند. ”

برخی از سناریوهای پشتیبانی شده در این سیستم عبارتند از: انتقال اخبار ناخوشایند، آرامش بخشیدن به بیمار در حالت پریشانی و برقراری ارتباط موثر در حالی که چهره آن‌ها پنهان است. فناوری Virti همچنین در اوج همه‌گیری برای آموزش کارکنان NHS در مهارت‌های اصلی مورد نیاز در خط مقدم مانند نحوه استفاده ایمن از تجهیزات حفاظت فردی، نحوه پیمایش در بخش مراقبت‌های ویژه مخصوص بیماری‌های ناشناخته، نحوه تعامل با بیماران و خانواده‌های آن‌ها و نحوه استفاده از ماسک به کار گرفته می‌شود.

تام وولارد، مسئول آموزش مهارت‌های بالینی بیمارستان West Suffolk که از پلتفرم Virti در اوج همه‌گیری بیماری COVID-19استفاده کرد، در این خصوص گفت: “ما در بخش مراقبت‌های ویژه خود از فناوری Virti استفاده کرده‌ایم تا به کارکنان آموزش دیده برای مقابله با شرایط ایجاد شده توسط COVID-19 کمک کنیم.”

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه می‌دهد که: “پرسنل پرستاری، فیزیوتراپیست‌ها و پزشکان بخش اورژانس به فیلم‌هایی کهدر بستر سیستم Virti تولید و بارگذاری می‌شوند دسترسی پیدا می‌کنند. اینگونه بدون اینکه واقعا با شرایط حاد درگیر باشند در محیط‌های جدید قرار می‌گیرند و این موضوع سبب کاهش اضطراب آن‌ها در زمان نیاز به ارائه خدماتشان می‌شود. این فناوری به ما کمک می‌کند تا بتوانیم پاسخگوی مخاطبان زیادی باشیم و آموزش‌هایی که قبلاً با زحمت زیادی بدست می‌آمدند را به راحتی به مخاطبان ارائه کنیم.”

وی ادامه داد: “در آینده نزدیک، West Suffolk استفاده از فناوری Virti را در دیگر زمینه‌های بیمارستان نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد.”

استفاده از تشخیص گفتار و NLP (پردازش زبان طبیعی) یک شبیه سازی واقعی از چگونگی واکنش بیمار، ارائه پاسخ‌های واقعی در گفتار و همچنین زبان بدن و طرز رفتار بیمار به کاربر ارائه می‌دهد.

هوش مصنوعی بازخوردی واقعی به کاربر ارائه می‌دهد و به نوعی کاربر را در شرایط از پیش تعیین شده غوطه ور می‌سازد تا بتواند هرچه بیشتر یاد بگیرد و پیشرفت کند. با افزایش بیش از 70 درصد شکایات از متخصصان بهداشت و ارائه دهندگان مراقبت‌های پزشکی که ناشی از ضعف در تعاملات با آن‌ها است، سیستم بیمار مجازی می‌تواند ضمن کاهش زمان صرف شده برای رسیدگی به شکایات، به ارائه مراقبت‌های بهتر کمک کند.

 

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/KWBUF

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.