آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی با استفاده از گوگل کلود

این پروژه یک راه حل آسیب‌شناسی دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی به مراکز پزشکی وزارت دفاع DoD ارائه می‌دهد تا به شما در بهبود دقت تشخیص‌ بیماری‌ها و کاهش هزینه‌های کلی مراقبت‌های بهداشتی کمک کند. با عامراندیش همراه باشید تا با این فناوری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی بیشتر آشنا شوید.

راه‌حل آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی Google Cloud

گوگل کلود (Google Cloud) به تازگی اعلام کرده است که توسط واحد نوآوری دفاعی (DIU)، بخشی از وزارت دفاع (وزارت دفاع_DOD) انتخاب شده است تا نمونه اولیه‌ای از یک راه حل آسیب‌شناسی دیجیتالی مبتنی بر هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص سرطان در مناطق مختلف بدن (که درگیر سرطان شده‌اند) ایجاد کند.

این پروژه از هوش مصنوعی برای کمک به پزشکان و پژوهشگران در شناسایی بافت‌های بالقوه سرطانی از طریق میکروسکوپ واقعیت افزوده استفاده خواهد کرد. سپس می‌توانند بافت‌های سرطانی را به صورت عمیق‌تری مورد مطالعه و پژوهش قرار دهند.

واقعیت افزوده شامل اطلاعاتی به صورت متن، گرافیک، صوتی و دیگر پیشرفت‌های مجازی است که با اشیای دنیای واقعی ادغام شده‌اند.

گوگل خاطر نشان كرد كه دسترسي زودرس به پلتفرم آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی تنها براي استفاده پژوهشی در نظر گرفته شده است و فقط در مراکز منتخب وزارت دفاع در دسترس خواهد بود.

مایک دانیلز (Mike Daniels)، معاون رئیس بخش جامعه جهانی گوگل کلود (Google Cloud) چنین اعلام کرده است: “برای درمان موثر و کارآمد سرطان، سرعت و دقت دو فاکتور بسیار مهم و حیاتی است.”

وی چنین ادامه داد که “ما به همکاری خود با DIU ادامه می‌دهیم تا با یاری جستن از فناوری یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی، به کمک به پزشکان خط مقدم جبهه‌های جنگ بشتابیم و توانایی‌هایی لازمی که می‌تواند زندگی مردان و زنان نظامی ما و خانواده های آنها را بهبود بخشد، آموزش دهیم.”

بر اساس گزارش‌های منتشر شده توسط مرکز نوآوری در امور کیفیت، اثربخشی و ایمنی ایالات متحده، حدود 5 درصد از تشخیص‌ها درباره بیماری‌ها کاملا اشتباه است.

هدف این مشارکت و همکاری با استفاده از پلتفرم آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی کمک به بهبود دقت و تشخیص‌ صحیح بیماری‌ها توسط پزشکانی است که هنگام تصمیم‌گیری‌ درباره تشخیص بیماری و درمان آن، با داده‌های زیادی روبرو هستند.

علاوه‌بر این، این همکاری در نهایت منجر به کاهش هزینه‌های کلی مراقبت‌های بهداشتی نیز خواهد شد.

گوگل کلود (Google Cloud) قصد افزایش تحویل میکروسکوپ واقعیت افزوده دارد. این میکروسکوپ‌ها اطلاعات ارزشمندی مبتنی بر هوش مصنوعی را برای پزشکان پوشش می‌دهد. گوگل همچنین اعلام کرد که این ابزارهای تشخیص سرطان (که مبتنی بر آسیب‌شناسی‌اند) را در محل مراقبت فراهم می‌کند.

مدل‌های هوش مصنوعی از مجموعه داده‌های عمومی و خصوصی تهیه شده‌اند که برای محافظت از اطلاعات بیمار شناسایی نشده‌اند.

گوگل همچنین اظهار داشت که تمام داده‌های بیمار توسط بیمارستان‌ها یا ارائه‌دهندگان جداگانه مدیریت می‌شود.

در این همکاری همچنین از TensorFlow (یک چارچوب منبع باز برای کمک به ارائه مدل‌های یادگیری ماشین) و مراقبت‌های بهداشتی API گوگل کلود (Google Cloud) برای سازماندهی داده‌ها و به حداکثر رساندن حریم خصوصی بیمار استفاده خواهد شد.

براساس گفته‌های گوگل: “الگوریتم کار با میکروسکوپ واقعیت افزوده، چیزی همانند فراهم‌آوری یک جفت چشم اضافی دیگر است که برای تشخیص ناهنجاری‌های خاص، بهتر آموزش دیده ولی لزوما آن‌ها را تشخیص نمی‌دهد. تشخیص بیماری، هنوز کار انسان است. پلتفرم آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی یک فناوری است که با دقت به نقطه مشکل‌ساز در بدن بیمار نگاه می‌کند و سپس اطلاعاتی جامع‌تری برای پزشک فراهم می‌آورد.”

ارایه اولیه این فناوری در مراکز انتخاب آژانس درمانی  وزارتدفاع و بیمارستان‌های نظامی در ایالات متحده انجام خواهد شد. گوگل اظهار داشت که برنامه‌های دیگری برای گسترش در سراسر سیستم بهداشت نظامی ایالات متحده وجود دارد.

این دومین پروژه‌ای است که گوگل طی سه ماه گذشته با DIU همکاری کرده است.

در ماه می 2020، گوگل کلود (Google Cloud) اعلام کرد که DIU راه حل چند ابر خود را برای اجرای خدمات وب و اپلیکشین‌ها و برنامه ها در فضای گوگل کلود (Google Cloud)، آمازون وب سرویس و مایکروسافت آزور (Microsoft Azure) انتخاب کرده است. این مشارکت انجام شده برای کمک به DIU  بود تا یک راه‌حل امن مدیریت ابر برای شناسایی و محافظت در برابر تهدیدات سایبری و پاسخ به آنها ایجاد کند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که هوش مصنوعی همراه با واقعیت افزوده می‌تواند دقت تشخیص را افزایش دهد و باعث شود هوش مصنوعی هم برای پزشکان و هم برای بیماران مفیدتر باشد.

به عنوان مثال، واقعیت افزوده به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی و پزشکان اجازه می‌دهد تا با کمک نمایش‌های سه بعدی بدن برای درک بهتر آناتومی انسان، علت اصلی بیماری‌ها را راحت‌تر تشخیص دهند.

علاوه‌بر این، واقعیت افزوده به متخصصان پزشکی این امکان را می‌دهد تا به بیماران در درک روش‌های جراحی و نحوه‌کار داروها کمک نمایند.

براساس گفته‌های دین مدیسون (Dean Madison)، مدیرعامل شرکت مدیسون و همکاران در یک خبرنامه مطبوعاتی: “امروزه، جراحان از چندین روش برای تجسم منطقه‌ای که قرار است عمل جراحی در آن انجام شوند، استفاده می‌کنند؛ ولی واقعیت افزوده و پلتفرم آسیب‌شناسی دیجیتالی برمبنای هوش‌مصنوعی گوگل کلود، می‌تواند نمایش‌های سه بعدی از آناتومی بیمار را در دید جراح قرار دهد که احتمالا باعث بهبود دقت پزشکان و در نتیجه بهبود نتایج برای بیماران می‌شود.”

لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/x05rh

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

اخبار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی هنوز فاقد عقل سلیم است!

اخیراً هوش مصنوعی در زمینه پردازش زبان طبیعی (NLP) گام‌های بلندی برداشته است، اما واقعا هوش مصنوعی چه مقدار از چیزی که می‌خواند را درک

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.