آیا تشخیص ملیت از روی چهره بصورت هوشمند امکان پذیر است؟

یکی از شاخه‌های جذاب تکنولوژی هوش مصنوعی پردازش تصویر است که خود دارای کاربردهای متنوع و مختلفی می‌باشد. از کاربردهای جذاب پردازش تصویر می‌توان به برچسب گذاری هوشمند، توانایی درک و فهم تصویر و ویدئو برای سیستم کامپیوتری و تشخیص چهره اشاره کرد. تشخیص چهره یکی از کاربردهایی است که در سال‌های اخیر با استقبال و محبوبیت زیادی در بین انسان‌ها رو به رو شده است و کاربردهای مختلفش باعث شده تا به یک تکنولوژی جذاب تبدیل شود. یکی از قابلیت‌های تشخیص چهره، که ما امروز می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، تشخیص ملیت از روی چهره به کمک هوش مصنوعی است. تشخیص چهره همان طور که گفته شد کاربردهای متنوعی دارد، شناسایی و تشخیص هویت، تشخیص فعالیت، تشخیص احساسات، تشخیص شباهت و تشخیص ملیت و… همه از کاربردهای این تکنولوژی هیجان انگیز است.

در مقاله‌های قبلی تا به حال راجع به کاربردهای مختلف این تکنولوژی صحبت کرده‌ایم و در مقاله امروز قصد داریم به مسئله تشخیص ملیت و نژاد به کمک هوش مصنوعی و تشخیص چهره بپردازیم. تا به حال نرم افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی در این زمینه به بازار آمده‌اند که اتفاقا برخی از آن‌ها که بیشتر جنبه سرگرمی داشتند، مانند گرادینت، به یک ترند جهانی تبدیل شدند و چالش‌های جالبی را در دنیای مجازی به وجود آوردند. اما شاید بسیاری از افراید که از این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کردند تکنولوژی خوابیده در پشت این تشخیص ملیت را نمی‌شناختند و نمی‌دانستند که هوش مصنوعی در پشت پرده این نرم افزارها قرار دارد. ما امروز می‌خواهیم این کاربرد را معرفی کنیم و ببینیم که چگونه و بر چه اساسی ملیت را تشخیص می‌دهد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تشخیص ملیت از روی چهره توسط هوش مصنوعی چگونه امکان پذیر است؟

روشن است که اصلی‌ترین تکنولوژی که اپلیکیشن‌ها و نرم افزارهای تشخیص ملیت مانند گرادینت از آن بهره می‌برند هوش مصنوعی و تشخیص چهره است. در این نرم افزارها هوش مصنوعی به کمک کاربردهای تشخیص چهره،قومیت و نژاد افراد را بر اساس خصوصیات فیزیکی مشترک بین افراد یک قومیت انجام می‌دهد. دقیقا همان کاری که ما زمانی که افراد با ملیت‌های خاصی را می‌بینیم، ملیت آن‌ها را بر اساس همین ویژگی‌ها حدس می‌زنیم. برای مثال یک فرد دارای چشم بادامی احتمال زیاد ملیت و نژادی مربوط به آسیای شرقی دارد و پوست روشن و موی بلند ملیت‌های غربی و اروپایی را برای ما یادآور می‌شود. بر همین اساس یک سیستم هوش مصنوعی تعداد زیادی از ویژگی‌های ظاهری هر نژاد و ملیت را آموزش می‌بیند و در هنگام مشاهده یک چهره، الگوی و ویژگی‌های بیومتریک چهره آن فرد را استخراج کرده و با تطبیق دادن این الگو با تعداد زیادی از ویژگی‌های مختلف که قبلا در مورد نژاد و ملیت‌های مختلف آموزش دیده است، ملیت و نژاد او را تشخیص می‌دهد. نکته‌ای که وجود دارد آن است که دقت این نرم افزارهای هوشمند در تشخیص ملیت چندین برابر بیشتر از قوه‌ی تشخیص انسان است. زیرا این تکنولوژی در آن واحد تعداد زیادی از اطلاعات مختلف علمی را بر روی چهره فرد بررسی می‌کند.

تشخیص هوشمند ملیت چه کاربردهایی دارد؟

تشخیص هوشمند ملیت می‌تواند کاربردهای مختلفی اعم از سرگرمی تا کاربردهای جدی‌تر و امنیتی داشته باشد. کاربردهای سرگرمی می‌تواند همانند همان اپلیکیشن گرادینت باشد که افراد را سرگرم کند. اما کاربردهای جی آن می‌تواند در فرودگاه‌ها، اداره‌های مهاجرت، اداره‌های پلیس در شهرهای مهاجر پذیر و… باشد. البته این موارد تنها برخی از مثال‌های کاربردی بود و تعداد کاربردهای این تکنولوژی می‌تواند بسیار بیشتر و متنوع تر از آنچه که گفته شد باشد.

4/5 - (1 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/Pwncl

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

طراحی ربات رستوران

کاربرد و مزایا چت بات در رستوران

هوش مصنوعی با سرعتی بسیار زیاد به عنوان ابزاری حیاتی برای بسیاری از شرکت‌ها در حال گسترش است. به گزارش اخیر CX، بیش از 50٪

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.