بانکداری از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی محاوره‌ای

انجام فعالیت‌های بانکی توسط تلفن همراه، نمونهای از رشد و همهگیری فناوری‌های پیشرفته بودهاند. به طوری که با لمس صفحه نمایش تلفن همراه خود میتوانید راحتتر از همیشه با حسابهای بانکی خود ارتباط برقرار کنید. با این حال، زمانه مجدداً در حال تغییر است؛ همه‌گیری بیماری کرونا (COVID-19) نحوه عملکرد بانکها را به طور کلی دست خوش تغییر نموده است. اکنون، استفاده از هوش مصنوعی محاوره‌ای میتواند بانکها را در مسیر بهتری قرار دهد. 

هوش مصنوعی برای یادگیری و توسعه‌ی خود از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی” (NLP) استفاده میکند. این رفتار میتواند به کنترل تعاملات با مشتری سرعت بخشیده و کنار آن با توجه به نیازهای جدید مشتری راه حلهایی را ارائه دهد. با اجباری شدن رعایت فاصلههای اجتماعی و خانه نشینی‌هایی که به واسطه قرنطینه‌، پیش آمده و حفظ سلامتی، مردم برای ارتباط راحت‌تر و سریع‌تر با بانکهای خود به فناوریهای جدیدتری مانند بانکداری با هوش مصنوعی نیاز دارند.

چت‌بات‌ها در مقابل هوش مصنوعی محاوره‌ای

تلفیق چتباتها با هوش مصنوعی محاوره‌ای، امری ساده است. اوج خدمت رسانی اتوماتیک به مشتریان زمانی بود که عملکرد پاسخگویی به سوالات و پیدا کردن راه‌حل برای مشکلات مشتریان، توسط چتباتها صورت می‌گرفت. امروزه هوش مصنوعی مسیر بهتری برای کمک به مصرف کنندگان خدمات به ما ارائه میدهد.  چتباتها از نظر توانایی در عملکرد محدود هستند. آن‌ها فقط می‌توانند مقدار محدودی از اطلاعات که از مشتری تحویل می‌گیرند را به طور همزمان مدیریت نمایند. اگر مشتری دو سوال داشته باشد، بات در لحظه فقط توانایی پاسخ به یک سوال را خواهد داشت. چت‌بات نیز به طور معمول نمیتواند تغییر در لحن یا اهداف مشتری را تشخیص دهد. این عدم پویایی می‌تواند مشتری را ناامید و ناراضی نماید، خصوصاً زمانی که چت‌بات نتواند مشکل اصلی او را حل کند. 

بانکداری از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی مکالمه محور

در عوض، افزودن هوش مصنوعی به این فرآیند، یک دستیار مجازی کاملاً جدید ایجاد خواهد نمود. هوش مصنوعی محاوره‌ای میتواند تعیین کند که مشتری حتی اگر نظر خود را تغییر دهد، دقیقاً چه درخواستی دارد. با پیشرفت مکالمه، هوش مصنوعی می‌آموزد و در لحظه با هر مشتری خود را مطابقت می‌دهد. به این ترتیب، این دستیار مجازی جدید، تجربیات شخصی‌سازی شده‌ای مطابق با هر مشتری را ارائه می‌دهد. در بخش فین‌تک، بسیاری از بانکها با استفاده از رباتهای چت هوشمند به عنوان دستیار مجازی برای پشتیبانی از مشتریان خود، از دیگر ارائه دهندگان خدمات پشتیبانی پیشتاز هستند. 

شما میتوانید از دستیار مجازی خود درخواست کنید که پول را در ساعت مشخصی به مقصد مشخصی ارسال کند و دستیار مجازی طبق برنامه‌ریزی شما این کار را انجام خواهد داد. همچنین این امکان وجود دارد که در صورت نیاز بلافاصله هشدارها و اعلانها را درباره هرگونه تغییر یا موارد کلاهبرداریهای احتمالی دریافت کنید. این دستیارها فراتر از بانکداریهای مجازی عادی هستند. 

بانکداری از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی مکالمه محور

تفاوت بین چت‌بات‌ها و هوش مصنوعی محاوره‌ای

تفاوت اصلی بین چتباتها و هوش مصنوعی محاوره‌ای این است که این دستیارهای جدید از یادگیری ماشین و پردازش زبان طبیعی” (NLP) برای پیشرفته‌تر شدن مداوم استفاده مینمایند. هوش مصنوعی محاوره‌ای که از آن‌ها به صورت چتباتهای هوشمند استفاده می‌شود هر جایی که باشند، بانکداری مجازی را برای مشتری بدون هیچ مشکلی به ارمغان میآورند. مشتریان نیازی به تماس با بانک یا انتظار برای پاسخ یا کمک ندارند، همه موارد ذکر شده در لحظه با کمک هوش مصنوعی مرتفع خواهد شد. 

از آن‌جایی که همهگیری بیماری کرونا، سرعت رشد بانکداری از راه دور را تسریع نموده است، بدون شک این دستیارها در آینده‌ای نزدیک ابزار بسیار مناسبی برای استفاده بانکها خواهند بود. طبق تحقیقات Juniper Research، نود درصد از تعاملات بانکی تا سال 2022 به صورت اتوماتیک و از طریق اتوماسیون انجام خواهند شد. 

رقابت موسسات مالی با گوگل پی و اپل پی

ساده‌سازی بانکداری در جهان روندی رو به رشد است، اما این موضوع اینجا خاتمه پیدا نمی‌کند. پرداخت، خود به سرویس جداگانه‌ای تبدیل شده است. اخیراً، Hydrogen گزارشی درباره چگونگی اینکه پرداخت به عنوان یک سرویس (PaaS) ایجاد شده است منتشر نموده.

برای رقابت موسسات مالی با نهادهای بزرگتری مانند Apple Pay و Google Pay، هوش مصنوعی محاوره‌ای راهی روشن برای پیشبرد این رقابت فراهم مینماید. هوش مصنوعی این امکان را برای بانکها در هر اندازهای که باشند فراهم مینماید تا بتوانند همراه با فناوری و نیازمندی‌های مشتریان خود پیشرفت کنند. مردم روشهای سادهای به منظور پرداخت قبض می‌خواهند و صحبت با یک کارمند دیجیتال از راه دور در مورد مسائل بانکی میتواند چنین شرایطی را برای آنها فراهم نماید. 

البته با رشد سریع نوآوریها، موانعی نیز پیش رو قرار می‌گیرد. در حالی که همه‌گیری بیماری کرونا مردم را مجبور به استفاده از فناوری تلفن همراه برای انجام امور بانکی مینماید، اما همه از این موضوع خوشحال نخواهند شد. مطالعهای از موسسه تحقیقاتی Capgemini نشان داد که تنها 46 درصد از مشتریان به تعاملات مبتنی بر هوش مصنوعی اعتماد دارند. بانکها باید برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی و امنیت در تمام تعاملات هوش مصنوعی محاوره‌ای تلاش نمایند. 

با این حال خبر خوب برای بانکها این است که با درصد صعودی سالانه اعتماد مشتریان به هوش مصنوعی رشد امیدوار کنندهای را نشان میدهد. اکنون با تمرکز بر فناوری غیرلمسی و نوآوریهای از راه دور، مشتریان بیش از هر زمان دیگر با هوش مصنوعی سر و کار خواهند داشت. به ویژه بانکها میتوانند از همه‌گیری بیماری کرونا به عنوان فرصتی برای افزایش خدمات از راه دور و رضایت بیشتر مشتریان استفاده نمایند. 

بانکداری از راه دور و استفاده از هوش مصنوعی مکالمه محور

بانکداری مجازی با استفاده از هوش مصنوعی

شرکتهای بزرگ فناوری ابزارهایی مانند Alexa ،Google Home و Siri را برای کمک به استفاده کنندگان از این سرویس‌ها در پرداخت و خرید، ارائه می‌نمایند که این کار به رشد و تقویت روند پرداخت به عنوان یک سرویس  (PaaS) کمک بزرگی خواهد نمود. برای اینکه بانکها با این سرویس ها که کار با آن‌ها بسیار ساده است رقابت نمایند، باید سیاست استفاده از هوش مصنوعی محاوره‌ای را اتخاذ کنند. 

این هوش مصنوعی می‌تواند موجب تسهیل روند تعاملات با مشتریان گردد و می‌تواند به یکباره سوالات بی‌شماری را پاسخ دهد. این امر باعث می‌شود موسسات مالی در بازی فناوری از رقبا پیشی بگیرند. با همه‌گیری بیماری کرونا که به گونه‌ای سازگاری اجباری‌ برای استفاده از تکنولوژی‌های مجازی و از راه دور را برای همگان به ارمغان آورده، به احتمال زیاد شاهد بوجود آمدن راه حلهایی مانند هوش مصنوعی محاوره‌ای خواهیم بود که انتظار می‌رود بیشتر در بانکها ظاهر شوند. 

اگر این مطلب را دوست داشتید ما یک مقاله در مورد راهکارهای هوش مصنوعی برای صنعت بانکداری هم نوشته‌ایم، می‌توانید آن را مطالعه کنید.

منبع: chatbotnewsdaily

 

5/5 - (2 امتیاز)
لینک کوتاه شده : https://amerandish.com/6GXV0

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فارس آوا

تبدیل گفتار به متن

باتاوا

دستیارسازمانی - چت بات

هوشتل

اپراتورهوشمند مرکز تماس

_ مطالب مرتبط _

هوش مصنوعی نه مصنوعی است و نه هوشمند
اخبار هوش مصنوعی

هوش مصنوعی نه مصنوعی است و نه هوشمند

کیت کرافورد، یک شخص صاحب منصب در USC و Microsoft، در کتاب جدید خود گفته است که حتی متخصصانی که روی این فناوری کار می‌کنند

درخواست شما با موفقیت ارسال شد.

ضمن تشکر بابت ارسال پیام، در سریع‌ترین زمان ممکن کارشناسان شرکت عامراندیش درخواست شما را بررسی خواهند نمود.